مدیرعامل شرکت هلیکوپتری اظهار کرد که اکنون ۱۹ موتور هلیکوپتر در دست تعمیر است که با اورهال آنها ۲۸ هزار و ۵۰۰ ساعت به عمر ناوگان افزوده شده و در نتیجه حدود ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صرفه اقتصادی ایجاد خواهد شد. خلبان سهیل قیاسی درباره دستاوردهای شرکت هلیکوپتری ایران اظهار […]
مدیرعامل شرکت هلیکوپتری اظهار کرد که اکنون ۱۹ موتور هلیکوپتر در دست تعمیر است که با اورهال آنها ۲۸ هزار و ۵۰۰ ساعت به عمر ناوگان افزوده شده و در نتیجه حدود ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صرفه اقتصادی ایجاد خواهد شد.
خلبان سهیل قیاسی درباره دستاوردهای شرکت هلیکوپتری ایران اظهار کرد: این مجموعه بزرگترین و کاملترین مجموعه هلیکوپتری در ایران و خاورمیانه است که طی آن آموزش خلبانی هلیکوپتری نیز در آن انجام میشود.
وی گفت: اکنون حدود ۲۳ فروند هلیکوپتر در این شرکت فعال هستند که در بخشهای اورژانس، زمین شناسی، سکوهای نفتی و گازی و دیگر موارد ماموریت انجام میدهند.
قیاسی تاکید کرد: این شرکت تنها مرکز آموزشی خلبانی هلیکوپتر در ایران است که افراد میتوانند به صورت آزاد به آن مراجعه کرده و پس از انجام یک سری آزمونهای اولیه و پذیرش، با پرداخت هزینهها، آموزش خلبانی هلیکوپتری را در این مرکز طی کنند.
مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران اظهار کرد: اکنون تعدادی هلیکوپتر زمینگیر در این شرکت داریم؛ اما با نگاه خوبی که وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمای کشور به موضوع داشتهاند، ما توانستهایم که بسیاری از آنها را تعمیرات اساسی کرده و به خط پرواز بازگردانیم. وی با اشاره اورهال ۶ فروند موتور این شرکت گفت: تاکنون اورهال هلیکوپترهای فرانسوی در هیچ کجای ایران انجام نشده است. زیرا در گذشته این موتورها را جهت تعمیر به خارج از کشور میفرستادند.
قیاسی اظهار کرد: به دلیل تحریمها، مدتها بود که موتور هلیکوپترهای ما در کشور سازنده بلاتکلیف مانده بود، به طوری که هزینه انبار آن روز به روز در حال افزایش بود.
وی تاکید کرد: با دید خوبی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد ما توانستیم که مجوز تعمیر را از کشور سازنده دریافت کنیم و در همین راستا، تاکنون ما توانستهایم ۶ موتور را اورهال کنیم.
قیاسی افزود: با اورهال ۶ موتور، حداقل ۶ تا ۱۵۰۰ ساعت که در مجموع ۹ هزار ساعت میشود به عمر هلیکوپترها افزوده شده است که ارزش آن حدود ۸ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان ارزیابی میشود.
مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ موتور هلیکوپتر در دست تعمیر است که با اورهال آنها ۲۸ هزار و ۵۰۰ ساعت به عمر ناوگان افزوده شده و در نتیجه حدود ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صرفه اقتصادی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه هلیکوپترهای این شرکت برای عملیات اورژانس و دیگر ماموریتها در مناطق محروم و صعبالعبور استفاده میشوند، افزود: اکنون این شرکت حداقل به ۷۰ فروند هلیکوپتر دیگر نیاز دارد و این آمادگی وجود دارد که با کمک سیستمهای دولتی نسبت به خرید آنها اقدام شود.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:
تشدید مراقبتهای فرودگاهی برای جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونای انگلیسی
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تشدید مراقبتهای فرودگاهی برای جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونا از جمله کرونای انگلیسی خبر داد و اظهار کرد که تاکنون ۱۳۰ میلیون تومان جهت اجرای پروتکلهای بهداشتی در این فرودگاه هزینه شده است.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه جهت اجرای پروتکلهای بهداشتی در این فرودگاه انجام شده است، افزود: طی این چند مدت، چندین دستگاه استریلیزه خودکار، مواد ضدعفونیکننده و دیگر اقلام بهداشتی خریداری شده و در فرودگاه کرمانشاه به کار گرفته شدهاند.
وی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی، تأکید کرد: اکنون تمامی نکات بهداشتی در این فرودگاه رعایت میشوند و بازرسان ما بهطور شبانهروزی بر حسن اجرای پروتکلهای بهداشتی نظارت کامل دارند و از تردد مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری به عمل میآورند.
بیاتی خاطرنشان کرد: در این فرودگاه پرواز خارجی انجام نمیشود و تمام شرکتهای هواپیمایی داخلی نیز ملزم به رعایت استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما هستند.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی تمامی پروتکلهای بهداشتی را انجام میدهند و تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکلها از سوی این ایرلاین دریافت نکردیم.
وی درباره میزان پروازهایی که در فرودگاه کرمانشاه انجام میشود، گفت: اکنون بهصورت هفتگی حدود ۱۱۰ سورتی پرواز به تهران، کیش، مشهد، عسلویه و اصفهان از طریق این فرودگاه صورت میپذیرد. بیاتی با اشاره به پروژههای در حال ساخت فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: از سال ۱۳۵۰ که این فرودگاه ساخته شد، به غیر از سال ۱۳۷۵ که صرفاً یک روکش آسفالت بر روی باند کشیده شد، تاکنون هیچگونه پروژه عمرانی قابل توجه در فرودگاه انجام نشده است. از ابتدای سال جدید، طی قراردادی که با پیمانکار تنظیم شده، مقرر شده تا بهسازی باندهای فرودگاه عملیاتی شوند.
وی گفت: اکنون ۴ استند هواپیما داریم که با توسعه اپرون این تعداد به ۸ استند افزایش مییابد که در این خصوص نیز یک سوم کار را به پیمانکار سپردهایم.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به این که کل پروژه شامل بهسازی باند و توسعه اپرون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: هماکنون این فرودگاه رتبه خوبی در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را در بین فرودگاههای کشور دارد.