فعالیت معلمان و مدارس در دوران کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده
فعالیت معلمان و مدارس در دوران کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده

    وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان تهران گفت: فعالیت معلمان و مدارس در دوران کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است وقدردان تلاش‌های معلمان هستیم. محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: هدف از این دیدار، هم‌فکری و هم‌افزایی برای رفع نگرانی و دغدغه‌های موجود و حصول راه‌حل است. […]

 

 

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان تهران گفت: فعالیت معلمان و مدارس در دوران کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است وقدردان تلاش‌های معلمان هستیم.
محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: هدف از این دیدار، هم‌فکری و هم‌افزایی برای رفع نگرانی و دغدغه‌های موجود و حصول راه‌حل است.
وی بابیان اینکه امسال در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و پیشینه و تجربیات آموزشی گذشته در شرایط جدید کاربردی ندارند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مدیران باید تلاش کنند با ارائه خلاقیت و نوآوری‌ها، فرآیند آموزش را به‌خوبی مدیریت کنند. عضو کابینه تدبیر و امید بابیان اینکه کار کردن در این شرایط به خلاقیت نیاز دارد، اظهار کرد: شرایط فعلی آموزشی، عرصه‌ای جدید و فرصت ارزشمندی است که نباید به سهولت از کنار آن بگذریم.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی نه‌تنها کار مدارس کم نشده، بلکه چند برابر شده است و حجم وسیعی از کارهای پیچیده وجود دارد بنابراین هیچ‌یک از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش تعطیل نیست و همه فعالیت‌ها مانند دوران قبل از کرونا انجام می‌شود. ممکن است برخی ساده انگارانه به دلیل اینکه دانش آموزان به مدرسه نمی‌روند، بگویند پس مدرسه‌ها تعطیل هستند و فرهنگیان کاری انجام نمی‌دهند درحالی‌که فعالیت‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است و قدردان تلاش‌های معلمان هستیم.
حاجی میرزایی آموزش‌وپرورش را عرصه افزایش ظرفیت‌ها دانست و افزود: تمرکز همه مسئولان آموزش‌وپرورش برخورداری همه دانش آموزان از آموزش‌های باکیفیت است و اصل اطمینان از تحقق این موضوع است.
وزیر آموزش‌وپرورش افزود: شبکه شاد و سایر موارد مشابه هدف نیستند بلکه ابزار آموزشی هستند بنابراین مدیران باید دائماً بر روند آموزشی نظارت داشته باشند و شرایط سخت آموزشی را همواره به معلمان یادآوری کنند.
وی بابیان اینکه در شرایط فعلی ارائه آموزش‌ها از روش‌های متنوعی ازجمله استفاده از شبکه شاد امکان‌پذیر شده است، گفت: از همه فرآیندها نمونه‌گیری کنید تا ارزیابی صحیحی از فعالیت‌ها داشته باشید.
عضو کابینه تدبیر و امید بر نظارت مدیران بر فعالیت زیرمجموعه‌ها تأکید و عنوان کرد: به مدیران ادارات مناطق و شورای مدرسه تفویض اختیار کردیم تا آموزش‌ها را با توجه به شرایط بومی خود پیش ببرند و تأکید دارم در این مسیر نباید ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود.
وی با تأکید بر اینکه مدرسه باید فعال باشد و کادر اجرایی در مدرسه حضورداشته باشند، اظهار کرد: حجم وسیعی از فعالیت‌های تجربه نشده پیش روی مدیران قرار دارد که مسئولیت اجرای این فعالیت‌ها با مدیران است.
وی بر لزوم داشتن ارتباط قوی با خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: مدیران برای ارتباط با خانواده‌ها تنها به کانال‌های مجازی اکتفا نکنند بلکه باید خانواده‌ها را با فرآیند آموزشی همراه کنند، همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان نیز باید شرایط ارزیابی خانواده‌ها از روند آموزشی را فراهم کنند.
وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش تعطیل نیست همه طرح‌ها باید باقوت دنبال شود مدیران ادارات باید شرکای اجتماعی را بیش‌ازپیش در کارها درگیر کنند. وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی هرچه قدر خلاقیت و توانمندی بیشتری داشته باشیم کار را بهتر انجام می‌دهیم، تصریح کرد: باید مخاطرات دور بودن دانش آموزان از مدرسه برای جامعه بازگو شود زیرا این مخاطرات خاموش، در آینده برای دانش آموزان آسیب‌زا خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مسئولیت ما این است که همه دانش آموزان از آموزش با کیفیت برخوردار شوند و همه موضوعات زیر این ماموریت تعریف می شود.
گفتنی است؛ در این دیدار تمامی مدیران و روسای ادارات آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌های استان تهران، گزارشی از اقدامات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در فرآیند آموزشی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدها ارائه کردند.
اجرای طرح‌های مهارتی در برخی شهرستان‌ها، فراهم کردن شرایط حضور دانش آموزان برای رفع اشکال هفته‌ای یک روز در برخی شهرستان‌ها، تقویت روحیه همکاری خانواده‌ها در حیطه آموزشی و… ازجمله مسائل مطرح‌شده در این دیدار بود.