نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم
نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم

    علیرضا سعدی‌پور با بیان اینکه با استفاده از پرداخت شهریه توسط مردم پیش دبستانی‌ها حقوق و بیمه مربیان را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ما پیش دبستانی با ضمیمه دولتی داریم که در این پیش دبستانی‌ها فضای خالی مدارس را در اختیارموسسان غیر دولتی قرار می‌دهیم و در عوض میزان شهریه تا حدودی کاهش […]

 

 

علیرضا سعدی‌پور با بیان اینکه با استفاده از پرداخت شهریه توسط مردم پیش دبستانی‌ها حقوق و بیمه مربیان را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ما پیش دبستانی با ضمیمه دولتی داریم که در این پیش دبستانی‌ها فضای خالی مدارس را در اختیارموسسان غیر دولتی قرار می‌دهیم و در عوض میزان شهریه تا حدودی کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه به دلیل کرونا مردم در شرایط مالی خوبی قرار ندارند، اظهار کرد: شهریه پیش دبستانی را ما تعیین نمی‌کنیم و شورای آموزش و پرورش استان تعیین می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش اجازه ندارد ریالی از بودجه دولتی را به مربیان و کلاس‌های پیش دبستانی بدهد، اظهار کرد: ما جلسه‌ای با حضور موسسان پیش دبستانی برگزار کردیم و به آنها تاکید کردیم چون مردم شرایط اقتصادی خوبی ندارند شهریه‌ها را پلکانی بگیرند و همه شهریه را به یکباره مطالبه نکنند.
سعدی‌پور با بیان اینکه نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم، خاطرنشان کرد: کرونا شرایط پیچیده‌ای را به وجود آورده است که در گذشته قابل پیش بینی نبود اما با این تفاسیر ما از هدف تعلیم و تربیت که توسعه عدالت آموزشی و برابری فرصت‌ها است کوتاه نیامدیم.
وی با بیان اینکه به دنبال کمک به موسسه‌های پیش دبستانی هستیم، اظهار کرد: مقطع پیش دبستانی مانند دوره متوسطه رسمی الزامی و غیر اجباری است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به این دوره اهمیت می‌دهند، اظهار کرد: دغدغه ما این است که پیش دبستانی را تحت پوشش قرار دهیم چون معتقدیم بچه‌هایی که پیش دبستانی می‌گذراند اجتماعی می‌شوند و اصول پایه‌ای را در کلاس اول راحت‌تر می‌آموزند.
سعدی‌پور با بیان اینکه در پیش دبستانی بسیاری از خلاها پر و اختلالاتی نظیر دیر آموزی شناسایی می‌شود، افزود: در نظام تعلیم و تربیت تعطیلی زیان بار است، ما معتقدیم پیش دبستانی باید حضوری باشد. ما نگران پیش دبستانی هستیم اما ستاد کرونا اجازه نمی‌دهد البته با رعایت کامل پروتکل‌ها تا خطری کودکان را تهدید نکند.
وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن پیش دبستانی و کلاس اول در مسیر درست طرح والد مربی را اجرا کردیم، اظهار کرد: در این طرح والدین بازوان اجرایی معلمان و مربیان در خانه شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در بخش شهریه پیش دبستانی‌ها ما مشکلاتی داریم مثلا موسسان پیش دبستانی‌ها باید حقوق و بیمه مربی را مثل گذشته پرداخت کنند اما ما به دنبال طرحی هستیم تا بتوانیم هزینه حق بیمه را با توجه به مجازی شدن آموزش کاهش دهیم تا هزینه خانواده‌ها کاهش یابد در این زمینه به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از تامین اجتماعی کمک بگیریم، البته در این طرح به دنبال آن هستیم تا برای مربیان نیز مشکلی ایجاد نشود.
وی افزود: دولت می‌تواند با نگرفتن اجاره فضا به موسسان پیش دبستانی کمک کند.
این مسئول با بیان اینکه معتقدیم تمام اهداف پیش دبستانی در آموزش مجازی محقق نمی شود، اظهار کرد: برای کمک به حل این موضوع به مربیان آموزش‌های لازم داده شد تا تمرین‌ها و فعالیت‌های جایگزین را پیش بینی کنند.
سعدی‌پور با بیان اینکه به همه مدیران و مربیان پیام دادیم کلاس مجازی یک کلاس رسمی است و باید چارچوب‌ها رعایت شود، اظهار کرد: برای کلاس اول شبکه شاد را داریم که بخش نامه امنیتی و انتظامی داریم که از شبکه‌های دیگر استفاده نشود.
این مسئول با بیان اینکه در این نوع آموزش توانمندی‌های بچه افزایش می یابد و فناوری را آموزش می بینند، اظهار کرد:
در حال حاضر آموزش مدرسه محور نیست و مدرسه فقط برای آموزش نیست، تعلیم و تربیت، پرورش استعداد، افزایش اعتماد به نفس و…. بخشی از اهداف آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از دیگر مشکلات آموزش مجازی را چاقی و بی‌تحرکی کودکان دانست و افزود: دانش‌آموز در مدرسه هیجانات خود را تخلیه می‌کرد الان بچه افسردگی می گیرد.
سعدی‌پور با بیان اینکه در سطح استان ۲۲۰۰ کلاس پیش دبستانی داریم که ۱۶۰۰ مورد آن زیر پوشش آموزش و پرورش هستند و ما بقی زیر پوشش بهزیستی و سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بود تا وامی را به پیش دبستانی‌های تحت پوشش بهزیستی بدهد که تا این لحظه محقق نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برای آشنایی نوآموزان با مدرسه برخی از پیش دبستان‌ ها با گروه بندی هفته ای یک روز دانش آموز را به مدرسه می آورند، اظهار کرد: در این مدارس شیوه‌نامه‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و مربی بر اجرای دستورات بهداشتی توسط دانش‌آموز نظارت می‌کند.
سعدی‌پور با اشاره به آسیب فضای مجازی اظهار کرد: تا این لحظه پیش دبستانی‌ها به بستر شاد دسترسی ندارند هرچند آموزش و پرورش اطلاعات را گرفت تا مربیان را به این سامانه وصل کند. فعلا مربیان از بسترهای مختلف استفاده می‌کنند. در این زمینه برخی مدارس بسترهای مختلفی تا سقف یکصد میلیون تومان جدا از شبکه‌هایی نظیر واتساپ و تلگرام خریدند.
این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند تمام مسائل را حل کند و بودجه کافی ندارد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت خیران توانستیم بخشی از مشکلات کمبود تبلت و گوشی هوشمند را حل کنیم و اکنون در استان اطلس یادگیری آماده می‌کنیم تا بدانیم از حدود ۵۵۰ هزار دانش‌آموز استان هرکس چگونه از آموزش و پرورش بهره‌مند می‌شود.