افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی در شهرداری قائم‌شهر
افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی در شهرداری قائم‌شهر

شهردار قائم‌شهر : اجرای پروژه ها محصول پیگیری تمام همکاران است     همزمان با هفته دولت ۲ طرح شهرداری قائمشهر افتتاح و عملیات اجرایی ۳ طرح هم آغاز شد. * کلنگ‌زنی و احداث پارک خبرنگار در هفته دولت یکی از این طرح‌ها آیین کلنگ‌زنی پروژه پارک خبرنگار با حضور مولایی قرا فرماندار، مهندس کاظم […]

شهردار قائم‌شهر : اجرای پروژه ها محصول پیگیری تمام همکاران است

 

 

همزمان با هفته دولت ۲ طرح شهرداری قائمشهر افتتاح و عملیات اجرایی ۳ طرح هم آغاز شد.

* کلنگ‌زنی و احداث پارک خبرنگار در هفته دولت
یکی از این طرح‌ها آیین کلنگ‌زنی پروژه پارک خبرنگار با حضور مولایی قرا فرماندار، مهندس کاظم علیپور شهـردارقائم‌شهر، مهندس جعفر احمدی رئیس شورا و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، معاونین و جمعی از اصحاب رسانه بود. این پارک به مساحت۳۰۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر۶۰ میلیارد ریال در خیابان امام خمینی (ره)‌، خیابان اخوان‌، کوچه اخوان ۱۰ احداث می‌گردد.
در این مراسم از وارثین مرحوم تقی سلیمانی در خصوص اهدای زمین جهت احداث پارک خبرنگار تقدیر و تشکر به عمل آمد.

* کلنگ‌زنی و احداث پارک هیرکانی
از دیگر پروژه‌هایی که همزمان با هفته دولت انجام شد آیین افتتاحیه و کلنگ‌زنی پروژه پارک هیرکانی با حضور مولایی قرا فرماندار، مهندس کاظم علیپور شهـردار، مهندس جعفر احمدی رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، معاونین و جمعی از اصحاب رسانه بود. این پارک به مساحت۶۰۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر۶۰ میلیارد ریال در رینگ داخلی، نرسیده به پمپ بنزین امیری احداث می‌گردد.
در این مراسم از وارثین شهید منا، قربان یعقوبیان در خصوص اهدای زمین جهت احداث پارک هیرکانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

* افتتاحیه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قائم شهر در هفته دولت
دیگر طرحی که به اجرا درآمد آیین افتتاحیه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری قائم‌شهر با حضور مسئولین شهرستان، در هفته دولت بود. لازم به ذکر است این واحد با مبلغی بالغ بر بیش از ۶/۵ میلیارد ریال احداث گردید.

* تجلیل از خبرنگاران
همچنین در ادامه این مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور مسئولین شهرستان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. جعفر احمدی گرجی رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، از نقش آنان در جهاد تبیین گفت. وی با اشاره به خدمات دولت مردمی در شهرستان قائم‌شهر از تلاش دست اندرکاران نظام در شهرستان قدردانی کرد و گفت: فرماندار قائم‌شهر کانون وحدت است. وی با بیان اینکه همه ارکان نظام دوشادوش هم برای خدمت به مردم کار می‌کنند، اظهار کرد: آیت‌الله معلمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان راهبری شهری را بر عهده دارد.
وی ابراز امیدواری کرد همه با هم در خدمت به نظام موفق باشیم.

* اجرای پروژه‌ها محصول پیگیری عوامل شهرداری است
جواد مولایی قرا، فرماندار شهرستان قائمشهر با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای گرامیداشت شهیدان راه خدمت رجایی و باهنر است، گفت: خبرنگاران همیشه همراه و همدل با مجموعه مدیریت شهری در شهرستان بودند. وی ادامه داد: امیدواریم تا خبرنگاران بتوانند در رسالتی که به عهده آن‌ها است موفق باشند.
فرماندار شهرستان قائمشهر با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در خصوص جهاد تبیین و امید آفرینی جهت ورود سرمایه‌گذار به شهرستان دارند، اظهار کرد: این قشر می‌توانند عملکرد مجموعه نظام را برای امید آفرینی منعکس کنند.
مولایی قرا با اشاره به همدل و یک صدا بودن مسئولان شهرستان گفت: عوامل شهرداری مقابل دوربین‌ها مشخص نیستند اما افتتاح و اجرای پروژه‌ها محصول پیگیری آنها است.

* بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان در هفته دولت
فرماندار شهرستان قائمشهر از افتتاح و بهره برداری ۱۱۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان در قائم شهر خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، کشاورزی، خدماتی، آموزشی، صنعتی و گردشگری است که تماما با روحیه جهادی مسئولین و همدلی خود مردم اجرایی شده است.
وی افزد: اجرای ۶۸ پروژه در حوزه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۵۵ نفر، اجرای ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان به همراه کلنگ زنی ۸ طرح با سرمایه گذاری ۵/۱۲۷ میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که در هفته دولت امسال در شهرستان قائم شهر به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌گردد.

* دغدغه زباله تا پایان سال برطرف خواهد شد
در مراسم تجلیل از خبرنگاران، مهندس کاظم علیپور شهردار قائم‌شهر شغل خبرنگاری را یکی از جذاب‌ترین و پر مخاطره‌ترین شغل‌های حال حاضر خواند و از سربازان خط مقدم اطلاع رسانی که بدون کوچکترین چشم داشت مشغول تولید خبر و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف هستند تشکر کرد.
وی با اشاره به زحمات پرسنل شهرداری گفت: همه مجموعه شهرداری از زمانی که بنده افتخار خدمت به مردم شهر را پیدا کردم، کمک حال شهردار و شورا بودند.
وی ادامه داد باید از همکاران تشکر کنم زحمات به گردن دوستان است.
شهردار قائم‌شهر با بیان اینکه خدمات شهری و ساماندهی زباله از دغدغه‌های همیشگی شهرداری‌ها است، گفت: دغدغه زباله تا پایان سال برطرف خواهد شد.
علیپور با بیان اینکه بسیاری از شهردارهای شهرهای همجوار برای پرداخت حقوق به مشکل خورده و نمی‌توانند پروژه‌ای در خور مردم شهرشان به اجرا بگذارند، گفت: شهرداری قائم شهر با وجود اینکه بیش از ۲۱ میلیارد تومان حقوق و مزایا می دهد در این زمینه دغدعه ندارد.
شهردار قائم‌شهر در خصوص پروژه‌های اجرا شده در هفته دولت با اعلام اینکه کلنگ احداث پارک خبرنگار در کوچه اخوان به زمین زده شد، گفت: این پارک در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با برآورد هزینه ۶ میلیارد تومان آغاز شد.
کاظم علیپور با اشاره به اینکه پارک یعقوبیان کفشگر کلا در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و با هزینه تقربی ۶ میلیارد تومان آغاز شده است، افزود،: اولین ماشین خط کشی محوری شهرداری‌های استان با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری قائمشهر خریداری و امروز به بهره‌برداری رسیده است. وی بیان کرد: به مناسبت هفته دولت سامانه ۱۳۷ شهرداری با هزینه۶۵۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر به بهره‌برداری رسید.
شهردار قائمشهر با بیان اینکه فاز دوم طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی از هسته مرکزی شهر به کانال کمربندی شمالی در حال انجام است،‌ گفت: فاز نخست این طرح با هزینه ۳ میلیارد تومان و در مدت زمان یک ماه اجرایی شده، فاز دوم هم به طول ۷۰۰ متر و هزینه ۶ میلیارد تومان و همچنین فاز سوم با اخذ مجوز از شورای شهر با هزینه تقریبی ۱۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد.
علیپور با بیان اینکه در سال جاری آبگرفتگی زیر گذر کوچکسرا با احداث کانال و با هزینه ۶ میلیارد تومان برطرف شده است، افزود: در ده ماه گذشته ۳۷ کوچه که مشکل آبگرفتگی معابر داشتند مورد شناسایی قرار گرفته و ۲۲ کوچه مشکل آن حل شده است و مابقی کوچه‌ها تا یکسال آینده مشکل آنان حل خواهد شد.
وی با تاکید براینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در شمال کشور نسبت به احداث کارخانه بتن مسلح با هزینه تقریبی ۱۵ میلیارد تومان اقدام کنیم، گفت که به دنبال اخذ مجوز هستیم.
شهردار قائمشهر از بهره‌برداری نخستین مرکز درمانی تخصصی پرسنل شهرداری قائمشهر در شمال کشور خبر داد و اظهار داشت: این مرکز درمانی تا ۲ ماه آینده و با هزینه ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد. علیپور از احداث ساختمان منطقه ۲ شهرداری قائمشهر در پشت راه آهن خبر داد وگفت: راه اندازی ۲ پارک دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ از دیگر برنامه‌های عمرانی شهرداری قائمشهر است وی با بیان اینکه موضوع زباله، جزو دغدغه‌های مسئولان شهری است، افزود: روزانه ۲۵۰ تن زباله در سطح این شهرستان جمع آوری می‌شود.
شهردار قائمشهر با اعلام اینکه با همت اعضای شورای شهر، فرماندار قائمشهر و همکاران حوزه شهرداری پیمانکار ابنیه خط پردازش انتخاب و در حال فعالیت است، گفت: برای این طرح صد در صد تامین مالی انجام شده است.
علیپور در پایان از قرارداد و انتخاب پیمانکار در طرح سالن کمپوست خبر داد.
برنامه افتتاحیه و کلنگ زنی شهرداری قائمشهر با همراهی اعضای شورای شهر قائمشهر، فرماندار قائمشهر، شهردار قائمشهر و مسئولین شهرستانی انجام شد. در پایان این مراسم نیز هدایایی به رسم یادبود به خبرنگاران و فعالان اصحاب رسانه تقدیم گردید.