افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد
افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران می گوید: اعضای این صنف نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند و ما سیاستگذار بخش مسکن نیستیم. مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد، گفت: ما با آمار بانک مرکزی موافق نیستیم، قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و […]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران می گوید: اعضای این صنف نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند و ما سیاستگذار بخش مسکن نیستیم.
مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد، گفت: ما با آمار بانک مرکزی موافق نیستیم، قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و در حال حاضر نیز روند نزولی دارد اما بانک مرکزی از افزایش ۱.۳ درصدی در تیرماه خبر داده بود. وی افزود: بانک مرکزی در سال ۹۹ نیز اعلام کرد مسکن ۴۸ درصد رشد داشته است اما وقتی من از کف بازار سوال کردم، گفتند نهایتاً ۸ تا ۹ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. به نظر من در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان است نه ۳۰ میلیون تومانی که بانک مرکزی اعلام می‌کند. وی یادآور شد: سامانه املاک و مستغلات در اختیار اتاق اصناف ایران است و آنها آمار را به بانک مرکزی می‌دهند.