رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتها در دوران کرونا ۱۴ درصد افزایش داشته است. سردار محمدحسین حمیدی در گفتوگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در نیمه نخست سال تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتها به تنهایی ۱۴ درصد افزایش یافته در صورتیکه در سایر وسایلنقلیه تصادفات کاهشی بوده، […]
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتها در دوران کرونا ۱۴ درصد افزایش داشته است.
سردار محمدحسین حمیدی در گفتوگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در نیمه نخست سال تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتها به تنهایی ۱۴ درصد افزایش یافته در صورتیکه در سایر وسایلنقلیه تصادفات کاهشی بوده، اظهار کرد: تفکر غلطی وجود دارد که موتورسیکلت مجاز است در معرض عموم در خطرناکترین حالت خلاف کند اما اگر پلیس بخواهد با وی برخورد کند، بسیاری از افراد طرف راکب متخلف را میگیرند، تا زمانیکه برخورد با تخلفات موتورسیکلت یک مطالبه عمومی نشود نباید توقع داشت پلیس به تنهایی موضوع را حل کند.
رئیس پلیس راهور فاتب با اشاره به رسوب ۶۰ تا ۷۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگهای تهران، افزود: اکنون نگهداشت موتورسیکلتها به چالش تبدیل شده و برای بخش خصوصی نگهداری آن به صرفه نیست یعنی صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نمیکنند. قدیمیترین موتورسیکلتی که در پارکینگهای تهران وجود دارد مربوط به ۸ سال قبل است.
توقیف روزانه ۲۰۰ موتورسیکلت در پایتخت
وی افزود: طبق آئیننامه دولت بخش خصوصی باید این موتورسیکلتها را در پارکینگها نگهداری کند، اکنون روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت در روز به دلایل مختلف توقیف میشوند البته فشار مضاعف نگذاشتیم، درگیری ما در این رابطه کم است زیرا هم نیروها آموزش دیده و هم آستانه تحمل آنها بالا است اما حجم تخلفات آنها بسیار بالا است، بخش خصوصی باید آنها را به پارکینگ منتقل کند، از قبل نگهداری آن در پارکینگ کسب درآمد کند.
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرحهای مختلفی درباره بازدارنده قانون پیشنهاد کردیم، خاطرنشان کرد: برخی از موتورسیکلتها تا هشت سال در پارکینگ توقیف هستند، ما اصراری برای ماندن موتورسیکلت توقیفشده در پارکینگ نداریم البته در برخی از تخلفات باید آن یک ماه در پارکینگ باشد اما بعضاً موتورهای توقیفشده دارای خلافی بالا هستند و برای صاحب آن به صرفه نیست که رفع توقیف شوند یا اینکه صاحب آن اصلاً مراجعهای نمیکند.