انهدام ۷۸ باندقاچاق اسلحه و مهمات توسط وزارت اطلاعات
انهدام ۷۸ باندقاچاق اسلحه و مهمات توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات از انهدام ۷۸ باندقاچاق اسلحه و مهمات خبر داد. وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند. در این عملیات‌ها ۲۱۷۰ […]

وزارت اطلاعات از انهدام ۷۸ باندقاچاق اسلحه و مهمات خبر داد. وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند. در این عملیات‌ها ۲۱۷۰ قبضه سلاح شامل ۴۷۳ قبضه اسلحه جنگی، ۶۸۵ قبضه اسلحه شکاری، ۷۸۲ قبضه اسلحه کمری و ۲۳۰ قبضه انواع سلاح‌های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۰۱ نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.
دادگاه تجدید نظر بحرین حکم صادره علیه بانک‌های ایرانی را تائید کرد
دادگاه عالی تجدید نظر بحرین حکم صادر شده علیه بانک های ایرانی را تائید کرد. به گزارش پایگاه خبری میدل ایست٢٤، دادگاه عالی تجدید نظر بحرین حکم صادر شده علیه بانک مرکزی ایران، بانک المستقبل و شش تن از کارکنان آنها و همچنین چند بانک ایرانی دیگر به ادعای پولشویی را مورد تائید قرار داد. وائل بوعلاوی معاون دادستان کل بحرین ضمن اعلام این خبر گفت که پنج نفر از کارکنان بانک المستقبل، در مجموع به ١٠ سال حبس و نفر ششم آنها نیز به پنج سال زندان محکوم شده اند. همچنین هرکدام از آنها به پرداخت یک میلیون دینار بحرینی جریمه شده‌اند. این مقام بحرینی افزود: بانک مرکزی ایران و دیگر بانک‌های ایرانی نیز هر کدام به پرداخت یک میلیون دینار بحرین محکوم شده اند. همچنین حواله‌هایی به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار، ۹۶۷.۹ میلیون دلار، ۵۳.۳ میلیون درهم امارات و ۲۳۵ میلیارد ریال ایران نیز ضبط شده است. بانک المستقبل با سرمایه‌گذاری مشترک دو بانک ملی و صادرات ایران و همچنین بانک الاهلی یونایتد بحرین تأسیس شد و سپس دفتر مرکزی خود را در منامه افتتاح کرد. دادستانی کل بحرین مدعی است که فعالیت های این بانک خلاف قوانین بوده است و بانک مرکزی ایران از طریق آن برای انجام «معاملات مالی مشکوک» استفاده کرده است.
درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی
تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش مستقر بر نفت کش ایرانی در مسیر عزیمت به خلیج عدن، با دزدان دریایی درگیر شد.
به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر بر نفت کش ایرانی بامداد امروز در مسیر عزیمت به خلیج عدن، پیش از ورود به تنگه باب المندب با دزدان دریایی درگیر شد. ۴ فروند قایق مشکوک حامل ۴ تا ۶ نفر سرنشین مسلح قصد حمله و نزدیکی به نفتکش را داشتند که با اقدام به موقع تیم های اسکورت مستقر در منطقه و تبادل آتش اخطار از موقعیت کشتی مذکور متواری شدند.
قول وزیر صمت برای سامان‌دهی بازار خودروی داخلی
رئیس کمیسیون صنایع مجلس و معادن مجلس گفت: وزیر صمت قول داده که ایده‌ای را برای سامان‌دهی بازار خودروهای داخلی به کمیسیون صنایع و معاون مجلس بیاورد. عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره با افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قول داده که ایده ای را برای سامان‌دهی بازار خودروهای داخلی به کمیسیون صنایع و معاون مجلس بیاورد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در این ایده قرعه‌کشی فعلی خودرو ادامه خواهد یافت، گفت: این موضوع جزئی است و بیشتر مربوط به سیاست‌های اجرایی دولت و وزارت خانه است. باید از خودشان در این خصوص بپرسید.
تالارپشتی در پایان در خصوص زمان ارائه برنامه سامان‌دهی بازار خودرو از سوی وزارت صمت به مجلس گفت: باید طی هفته‌های آتی این برنامه ارائه شود. ما قول این موضوع را گرفته‌ایم.
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران
وزیران امورخارجه آمریکا و عربستان در دیدار با یکدیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران، وضعیت سودان و موضوعات دوجانبه رایزنی کردند. به گزارش روزنامه سعودی گَزت، آنتونی بلینکن و فیصل بن فرحان وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی در در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا با یکدیگر دیدار کردند. بنابر اعلام وزارت امورخارجه عربستان، دو طرف در این دیدار درباره وضعیت سودان و لزوم تقویت امنیت و ثبات در این کشور، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع لبنان بحث و رایزنی کردند. آنها همچنین درباره روابط میان دو کشور و تقویت آن در تمامی زمینه ها نیز گفت وگو کردند.
صدور دستور تخلیه ۳۷۰۰ تن کالای مسموم در یکی از انبارهای بندر امام خمینی
دادستان کل کشور گفت: در یک انبار بندر امام خمینی (ره) ۳۷۰۰ تن کالای مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتیبانی امور دام است که تاکید شد زودتر تخلیه شوند.
به گزارش قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به بازدید از انبار بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: در هر سه انبار از سال‌های گذشته کالاهایی وجود داشت. در یکی از انبارها ۴۲۰۰ تن برنج باقی مانده که مرجوعی است و باید به کشور مورد نظر برگردانده شود. وی افزود: در یک انبار هم ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد وجود داشت که ۱۲۰ هزار تن را خارج کردند و تاکید شد که مابقی آن نیز ظرف یک ماه از انبار تخلیه شود؛ چراکه آثار زیانباری برای محیط زیست دارد. دادستان کل کشور افزود: در یک انبار هم ۳۷۰۰ تن کالای مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتیبانی امور دام است که تاکید شد زودتر تخلیه شوند.