ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه
ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه

سعید محمد، ایجاد یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه را از اهداف آتی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد خواند و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک این مهم تحقق خواهد گرفت. به گزارش روزنامه جمله به نقل از دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اواخر بهار سال جاری بود که «نواف» […]

سعید محمد، ایجاد یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه را از اهداف آتی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد خواند و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک این مهم تحقق خواهد گرفت.

به گزارش روزنامه جمله به نقل از دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اواخر بهار سال جاری بود که «نواف» عضو مجلس دومای روسیه و نماینده ویژه پوتین، «سرگئی میلوشکین» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستارا خان روسیه، «الک ساو چنکو» نایب رییس دومای روسیه و هیات همراه در جلساتی متفاوت با «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار و بر گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه ایران و روسیه با تکیه بر ظرفیت‌های در مناطق آزاد ایران تاکید کردند. پس از آن دیدار و با پیگیری‌های دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافقنامه منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران امضا کرد. این توافقنامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران است و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) نزدیک است. در آن تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیر گمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف می‌شود. اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک اتحادیه اقتصادی است که بیشتر اعضای آن کشورهای شمال منطقه اوراسیا در شرق اروپا هستند. سعید محمد، ایجاد یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه را از اهداف آتی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد خواند و تاکید کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک این مهم تحقق خواهد گرفت.

 

 

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد؛
ضرورت گفتمان سازی و استفاده از کرسی‌های آزاداندیشی در مدیریت شهری

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در دیدار با مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه شهرهای جدید بیان کرد: روابط عمومی ها باید اهمیت جایگاه خودشان را بدانند و با شناسایی ظرفیت های نخبگان و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، مردم را به مشارکت در مدیریت شهری ترغیب کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در دیدار با مدیران روابط عمومی شهرهای جدید کشور با تأکید براینکه روابط عمومی ها فرماندهان جبهه اطلاع رسانی هستند گفت: مهمترین پروژه ای که در دولت محترم وجود دارد ، پروژه امید آفرینی است که سکان دار این پروژه روابط عمومی‌ها هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از وظایف روابط عمومی ها گفتمان سازی و ایفای نقش در جبهه جهاد تبیین است . وی همچنین با بیان اینکه روابط عمومی ها باید مطالبه گری جامعه را بر اساس چهارچوب و ساختار درست مدیریت و هدایت کنند گفت: روابط عمومی ها باید اهمیت جایگاه خودشان را بدانند و با شناسایی ظرفیت های نخبگان و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ، مردم را به مشارکت در مدیریت شهری ترغیب کنند.
جعفری در ادامه بیان کرد : روابط عمومی به عنوان یک نیروی متخصص باید نقشه راه ترسیم کنند و بتوانند از روزمرگی خارج شوند و به تعالی سازمان شان کمک نمایند و با ایجاد تغییر در راستای تحقق اهداف سازمان عمل نمایند.
وی افزود: روابط عمومی ها باید تعامل با مردم و مخاطبان سازمان را سرلوحه کار قرار دهند .
فرامرز عظیمی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز با حضور در این جلسه بیان کرد: رسالت روابط عمومی بسیار سنگین است چراکه نتایج کار سازمان و مسئول از این طریق به مردم نمایش داده شده و با خاطره سازی و هویت بخشی، احساس تعلقی را در شهرها رقم می زند.
عظیمی در این خصوص اضافه کرد: اگر روابط عمومی ها در امر اطلاع رسانی به عنوان امین مردم و مسئولان درست اقدام نکنند قطعا باعث بروز مشکلات عدیده ای در این حوزه شده که تنش های بسیاری با خود به همراه خواهد داشت. این مقام مسئول همچنین شفاف سازی در سطح ملی را یکی از اقدامات ضروری حوزه روابط عمومی دانست و گفت: در این صورت مردم از وجود مشکلات و نحوه حل و فصل آن ها با خبر خواهند بود.
وی در پایان سخنان خود با بیان این که نفوذ کلام در امر روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است گفت: شما به عنوان حلقه ارتباطی مسئولین و مردم و حتی دستگاه ها اجرایی با یکدیگر نقش مؤثری در پیشبرد اهداف سازمان خود دارید که باید با استفاده از فکر افزارهای مناسب و ایجاد محیطی آرام این مسیر را هدایت کنید.

 

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:
اتصال ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی برگ زرینی از خدمات نظام ‌در عرصه توسعه شبکه‌های ریلی است

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به پرسشی در این باره که در حال حاضر چند استان به شبکه ریلی متصل است، گفت: اتصال ۲۲ مرکز استان کشور به شبکه ریلی که ۵ مورد آن نظیر استان‌های همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از یک مسیر میانبر با کاهش طول ۱۱۴ کیلومتری نیز برگ زرینی از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران ‌در عرصه توسعه شبکه‌های ریلی است‌. ‌وی افزود: در همین راستا تداوم کار و پیگیری برای اتصال ۳ مرکز استان دیگر شامل استان‌های کردستان، اردبیل و چهارمحال بختیاری نیز در سال جاری و سال آتی صورت گرفته است تا‌ به ‌عنوان ۲۳ ،۲۴ و ۲۵ ‌مین مراکز استان‌‌‌ از نعمت حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.

é تکمیل ۱۵۵ کیلومتر از خط آهن چابهار-زاهدان در آینده نزدیک
وی در پاسخ به این پرسش که یکی از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه‌‌های ریلی کشور در حال حاضر خط‌آهن چابهار-زاهدان است، مزایای بی‌شمار این خط ریلی در توسعه ترانزیت و توسعه محور شرق، موجب شد به دستور مقام معظم رهبری ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این خط‌آهن اختصاص یابد، آخرین وضعیت پیشرفت این خط ریلی را تشریح کنید، گفت: در راستای توسعه شرق کشور و طرح توسعه سواحل مکران، راه‌آهن چابهار- زاهدان به طول ۶۳۳ کیلومتر ‌ با احتساب ایستگاه‌ها ۷۵۰ کیلومتر، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت، این پروژه با هدف ایجاد کریدور شمال – جنوب در شرق کشور و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و بهره‌مندی از مزایای ترانزیت راه‌آهن از طریق اتصال آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی، طراحی و عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شد. خادمی افزود: یکی‌ از مسیرهای ریلی در حال ساخت کشور که از نظر حجم عملیات اجرایی و پیچیدگی های اجرای کار یک ابر پروژه در سطح داخلی و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، همین راه‌آهن چابهار- زاهدان‌ است که با استفاده از توان مهندسی داخل کشور با کمترین هزینه ممکن در متوسط راه‌آهن سازی کشور ساخته می شود. خط‌آهن چابهار-زاهدان در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی قابل قبول حدود ۶۰ درصدی‌ با طول عملیات ریل‌گذاری اتمام یافته حدفاصل زاهدان-خاش به‌طول ۱۵۴ کیلومتر و با احتساب ایستگاه‌ها حدود ۱۸۰ کیلومتر رسیده است و تا ابتدای ماه آینده به‌عنوان فاز اول، بهره‌برداری بخشی از این ابر پروژه ریلی حدفاصل زاهدان تا خاش صورت می‌گیرد.

 

 

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
امکان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اصحاب رسانه
وزیر راه و شهرسازی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امکان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اصحاب رسانه را درتمام کشور مهیا شود.
رستم قاسمی می‌نویسد: “به مدیرروابط عمومی وزارتخانه دستور دادم تا امکان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اصحاب رسانه را در تمام کشور مهیا نماید. شما خبرنگاران، سفیران اطلاع‌ رسانی از پیشرفت بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ کشور هستید برای راستی‌آزماییِ عملکرد مدیرانم هیچ محدودیتی وجود ندارد.”

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:
تقاضا در سفر‌های هوایی افزایش یافته است
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سفر‌های هوایی نسبت به پارسال افزایش یافته و آمار‌ها نشان می‌دهد با وجود انجام پرواز‌ها با تمام ظرفیت، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.
محمد محمدی بخش گفت: سازمان هواپیمایی همواره ناظر است و این امر نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا در پروازها یکسان نیست. هم اکنون با حداکثر ظرفیت پروازها انجام می‌شوند اما بررسی های آماری نشان می‌دهد که سفرهای هوایی افزایش یافته و تقاضا بیش از عرضه است. پیش از این اعلام شده بود که چندین ناوگان توسط شرکت‌های هواپیمایی خریداری و به ظرفیت‌های بخش هوایی کشور اضافه شده همچنین نظارت‌ها بر روند قیمت بلیت و همچنین کاهش تاخیرها طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور وجود داشته است.
آمار‌ها نشان می‌دهد که سفر‌های هوایی نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته‌اند.

مدیرعامل راه‌آهن:
ما و همکارانمان در راه‌آهن خادمان امام رضا هستیم
دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت : زوار امام رضا علیه السلام، بیش از نیمی از مسافرین قطارهای مسافری کشور را تشکیل می دهند. لذا ما و همکارانمان در حوزه ریلی، خود را خادم امام رئوف می دانیم.
با توجه به تقاضای بسیار بالا و چندین ساله مردم عزیز یزد، دومین قطار یزد-مشهد و از مسیر میبد و اردکان آغاز به کار نمود و از این پس قطار مسیرهای یزد-مشهد و بالعکس بطور روزانه حرکت می کند که نیمی از آنها از مسیر بافق و نیم دیگر از مسیر میبد و اردکان خواهند گذشت.