مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفته که «بانکداری باز» جزو اولویتهای این بانک بوده است؛ هرچند راهاندازی این سازوکار نیازمند بررسی و آمادگی بیشتر سامانههای بانک است. بانک توسعه صادرات ایران قصد دارد از سال آینده بانکداری باز را با جدیت بیشتری دنبال کند. علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفته […]
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفته که «بانکداری باز» جزو اولویتهای این بانک بوده است؛ هرچند راهاندازی این سازوکار نیازمند بررسی و آمادگی بیشتر سامانههای بانک است.
بانک توسعه صادرات ایران قصد دارد از سال آینده بانکداری باز را با جدیت بیشتری دنبال کند. علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفته که «بانکداری باز» جزو اولویتهای این بانک بوده است؛ هرچند راهاندازی این سازوکار نیازمند بررسی و آمادگی بیشتر سامانههای بانک است.
علی صالح آبادی اعلام کرد: «بانکداری باز» از سال آینده با توسعه بسترهای فنی با جدیت بیشتری در سطح شعب دنبال خواهد شد. وی گفت: جلسات هفتگی در حوزه «بانکداری باز» در بانک برگزار و طی آن فرآیند عملیاتی «بانکداری باز» در سه فاز «عملیات شرکتهای تابعه بانک»، «تسویه معاملات بازار سرمایه» و «ارائه خدمات به مشتریان بانک» بررسی میشود.
صالح آبادی ادامه داد: پیشبینی میشود به زودی این سازوکار پس از خروج موفق از مرحله پایلوت در دسترس تمام مشتریان بانک قرار بگیرد. وی با بیان اینکه تحولات حوزه بلاک چین در دنیا، وضعیت بانکداری را تحت تاثیر قرار داده است گفت: در آینده ملاک رقابت بانکها به جای نرخ سود، سطح خدمات غیرحضوری خواهد بود.
وی افزود: از میان خدمات ارزی، ریالی و اعتباری که از سوی بانکها ارائه میشود، خدمات ریالی بیشترین توجه را به خود معطوف کرده و لازم است در این زمینه بالاترین کیفیت خدمات غیرحضوری به مشتریان ارائه شود. وی از مدیریت فاوا بانک توسعه صادرات ایران خواست با همکاری امور شعب بانک توسعه صادرات ایران، راهکارهای انتقال خدمات ارزی بانک بر بستر الکترونیکی را بررسی و ارائه خدمات غیرحضوری در این زمینه را ارتقا دهند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در حوزه خدمات اعتباری غیرحضوری بنا داریم سامانه CBRM مبدل به LOS شود تا مراحل فرآیند درخواست مشتری تا تصویب و ابلاغ و اجرا به طور کلی الکترونیکی انجام شود؛ در این زمینه واحد IT بانک با یکی از شرکتهای تابعه بانک همکاری دارد.