وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تدوین سیاست نوین شهری (NUP) و شهر هوشمند، زیر نظر برنامه اسکان بشر ملل متحد در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از سه کشور پیشتاز در سطح بینالمللی در مرحله نهایی قرار دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در ابتدای سخنان خود در […]
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تدوین سیاست نوین شهری (NUP) و شهر هوشمند، زیر نظر برنامه اسکان بشر ملل متحد در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از سه کشور پیشتاز در سطح بینالمللی در مرحله نهایی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در ابتدای سخنان خود در اجلاس بلندپایه ارزیابی دستور کار نوین شهری که در شهر کاتوویتس لهستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از دعوت در این اجلاس و قدردانی از ریاست مجمع عمومی و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد در برگزاری این نشست، ابراز امیدواری کرد که این رویداد بتواند زمینه دستیابی به اهداف عالی مندرج در دستور کار توسعه پایدار (SDG) و دستور کار نوین شهری (NUA) را فراهم کند.
وی افزود: توسعه پایدار بیش از یک انتخاب، الزامی برای ما مردمان این کره خاکی در پاسداشت میراث گذشتگان و انتقال آن به نسلهای بعدی است.
قاسمی بیان کرد: همانگونه که میدانیم، امروزه گسترش شهرنشینی در سراسر گیتی، افزون بر مزایا و دستاوردهایی که به همراه داشته، چالشهای بیشماری را نیز با خود همراه ساخته است؛ بحران شهری، حاشیهنشینی، سکونتگاههای غیررسمی، آلودگی آب و هوا، خشکسالی، ناامنی، فرونشست زمین در مناطق شهری و روستایی، مهاجرت فرومرزی و فرامرزی، رشد ناهمگون شهرها و بیتوجهی به ظرفیتهای تمدنی و فرهنگی شهرها از آن دست چالشهایی هستند که همگان را فراتر از مرزهای جغرافیایی گرفتار خود ساخته و همهگیری ویروس کرونا، نمونه اخیر از این دست مصیبتهاست که همه کشورها را فارغ از سطح توسعهیافتگی آنها تحت تأثیر قرار داده است. وی افزود: این بیماری (کرونا) نشان داده که سکونتگاههای ما تا چه اندازه در برابر پدیدههای نوظهور که روی ناخوش شهرنشینی مدرن است، آسیبپذیر و در تأمین حقوق و نیازمندیهای اولیه همچون بهداشت، محیط زیست سالم، مسکن در خور و همه شمول ناتوان است.
قاسمی با بیان اینکه چنین دردهای مشترک، همیاری و همراهی همگان را میطلبد، ابراز امیدواری کرد که این اجلاس بتواند به فهم و شناخت دنیا از این دردها منجر شود و اراده جمعی را در برابر آن نیز راسختر کند. وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بدون شک، توجه به اصول و مقررات شهرسازی پایدار که همزمان هم بتواند نیاز روزافزون به مسکن و سرپناه در شهرهای رو به رشد را برآورده کند و هم توجه فزایندهای به محیط زیست داشته باشد، میتواند راهگشای ما در این راه پر فراز و نشیب باشد.قاسمی شهرنشینی در ایران را دارای قدمتی چندهزار ساله دانست و گفت: رمز پایداری آن توجه همزمان به اقلیم، فرهنگ، اقتصاد و معنویت است، اما در دهههای اخیر ایران نیز همچون دیگر کشورها در روند صنعتی شدن و رشد بیرویه شهرنشینی از گزند آسیبهای بیشمار آن در امان نمانده است.
این عضو دولت سیزدهم اظهار کرد: در دوران معاصر با پیروی از الگوهای شهرنشینی و شهرسازی غیربومی که متأثر از زندگی ماشینی بوده است، توسعه شهری مبتنی بر اقداماتی صورت گرفته که عمدتا درونزا نبوده و منجر به افزایش قابل توجه نسبت شهرنشینی شده و افزایش جمعیت در دهههای گذشته این روند را شدت بیشتری بخشیده است. وی افزود: در این دوران، توزیع ناهمگون جمعیتی به همراه سرانه ناعادلانه درآمدها منجر به مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها، رشد حاشیهنشینی، به هم خوردن بافت و ترکیب شهری، بیکاری و تشدید آسیبهای اجتماعی در شهرها شده است اما همزمان برای رفع این چالشها و برنامهریزی برای گسترش طراحی شده شهری در کشور، در سال ۱۹۷۲/۱۳۵۱
قانون تشکیل شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد تا بتواند گامهایی را برای توجه به واقعیات بومی- فرهنگی شهرنشینی در ایران بردارد.
قاسمی تاکید کرد: ضرورت توجه به اقلیم، فرهنگ، اجتماع در توسعه شهری و برخورداری از مسکن درخور و همه شمول به ویژه برای اقشار کم درآمد در اسناد بالادستی جموری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است که از آن جمله میتوان به قانون اساسی مصوب سال ۱۳۵۸/ ۱۹۸۰ در اولین ماههای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تنها دو ماه بعد از انقلاب اسلامی تأسیس شد که هدف عمده آن تهیه طرحهای مجتمعهای زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای اقشار نیازمند و اجرای آنها به طور مستقیم و یا با مشارکت مردم و همکاری دستگاههای ذیربط در روستاها و شهرها است. قاسمی با اشاره به چالشهای موجود برای رسیدن به اهداف ذکر شده، گفت: هرچند کشور در اجرای این اهداف عالی با چالشهای گوناگون داخلی و خارجی در دهههای اخیر همچون افزایش جمعیت، جنگ تحمیلی، تحریمهای غیر عادلانه و نامشروع خارجی و مهاجرت غیرقانونی اتباع همسایگان جنگزده روبرو بوده است، با این وجود، دولت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تاریخ و فرهنگ غنی شهرنشینی خود و همچنین در چارچوب تعهدات بینالمللی خویش در اجرای توسعه پایدار و متوازن شهری در پی آن برآمده است تا الگوهای نوین برنامهریزی و مدیریت شهری را با مشارکت فعال و بیش از پیش کلیه جوامع محلی، نهادهای مردمی و شهروندان پیاده سازد و در نتیجه زیست
شهری را ارتقاء بخشد.
تدوین سیاست نوین شهری و شهر هوشمند
وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: در این راستا، مایلم به اطلاع برسانم که تدوین سیاست نوین شهری (NUP) و شهر هوشمند، زیر نظر برنامه اسکان بشر ملل متحد در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از سه کشور پیشتاز در سطح بینالمللی در مرحله نهایی قرار دارد.
وی این برنامه را فرصتی دانست که تجربیات و آموختههای ایران و دیگر کشورها در چارچوبی روشمند شناسایی و در قالب پروژههای عملی به اجرا در آید.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از این تبادل دانش و تجربه، امیدوار است با اجرای موفقیتآمیز سیاست نوین شهری، گامی بلند و استوار برای ساخت توسعه پایدار شهری برداشته و شهر را به زیستگاهی بهتر برای همگان تبدیل کند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مفتخرم که عنوان کنم دولت جمهوری اسلامی ایران با راهاندازی «نهضت ملی مسکن» درصدد است تا با رعایت مقررات و قوانین شهرسازی پایدار و هوشمند، مسکنی درخور و همه شمول برای اقشار کم درآمد فراهم سازد. قاسمی تاکید کرد: بدون تردید، در چارچوب این نهضت بیش از ساخت مسکن و سرپناه، ایجاد زیستگاهی مردم محور و جامعهای ارزشمدار اهمیت خواهد داشت که در آن شهرهای هوشمند و انعطافپذیر معنا پیدا میکند.
عضو کابینه دولت خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، در جهت اجرای بیانیه نشست هبیتات ۲ (استانبول/۱۹۹۶) و به منظور بهرهمندی از دانش، تجربیات و آموختههای بینالمللی و همچنین انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها، در دهه نخست قرن کنونی موافقتنامه «تأسیس دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد برای کاهش بلایا» را به امضاء رساند که به تصویب مجلس شورای اسلامی
نیز رسید. اکنون با پایان یافتن دوره این موافقتنامه و ضمن ابراز خرسندی از همکاریهای گذشته به رغم برخی ملاحظات، اعلام آمادگی میکنیم تا با لحاظ اولویتهای توسعهای ج.ا. ایران در حوزه شهرنشینی پایدار، بتوانیم شاهد فصل جدیدی از همکاریهای مشترک میان دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد باشیم. وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند همکاری و همفکری میان تمام ذینفعان توسعه پایدار شهری را به همراه آورد و شاهد تحقق آرمان تأمین سرپناه مناسب برای همه ابنای بشر در فضایی آکنده از صلح، دوستی
و همزیستی باشیم.
مدیرعامل راهآهن:
۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و بدهی به پیمانکاران از گذشته برجای مانده است
مدیرعامل راهآهن تاکید کرد: امیدواریم که با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم عقب ماندگیهای تاریخی که از گذشته برای جای مانده است، از جمله ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و ۳ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که بر جای مانده است، جبران کنیم و گام بلندی برای راه آهن برداریم تا راهآهن جمهوری اسلامی ایران بتواند به عنوان یک نقطه قوت برای کشورمان، ایفای نقش کند.مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به تشریح دلایل وقوع سانحه قطار مشهد – یزد پرداخت و از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، خواستار حمایت جهت جبران عقب ماندگی های تاریخی راه آهن شد.به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن روز ۷ تیر با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تشریح سانحه قطار مشهد – یزد پرداخت.وی در ابتدای سخنان خود با یادآوری ایام شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت شهادت شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن از یاران انقلاب، اظهار داشت: به نمایندگی از خانواده بزرگ راه آهن ضمن عذر خواهی و ابراز تاسف از حادثه رخ داده، درگذشت ۱۴ نفر از هموطنان عزیزمان در سانحه قطار مشهد – یزد را به خانواده محترم داغدیده تسلیت عرض میکنم و برای بازماندگان محترم، از خداوند متعال طلب صبر دارم و همچنین برای مصدومان حادثه آرزوی صحت و سلامتی کامل را خواستارم.معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما نسبت به تک تک عزیزانی که در این سانحه دچار مصدومیت و آسیب شدند، خود را مسئول می دانیم و حقیقتاً داغدار هستیم.
دکتر صالحی عنوان کرد: از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون محترم عمران مجلس و کمیسیون سوانح حمل و نقل ریلی به خاطر پیگیری دقیق و جدی موضوع تشکر می نمایم.وی ادامه داد: لازم به ذکر است در این موضوع علاوه بر خطای انسانی، بخشی از عوامل ریشه در عقب ماندگی های انباشته و به جای مانده از گذشته راه آهن دارد که بدون شک، اهتمام نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پشتوانه محکمی جهت توسعه هوشمند حمل و ریلی و ارتقای ایمنی خواهد بود.وی با اشاره به لحظات اولیه وقوع سانحه قطار مشهد -یزد، تصریح کرد: بلافاصله بعد از سانحه، بر حسب وظیفهای که داشتیم، در معیت آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی در محل سانحه حضور پیدا کردیم و از نزدیک سانحه را مورد بررسی قرار دادیم.مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این خصوص با افراد دخیل، در محل سانحه شخصا مصاحبه کردم و با بررسی قرائن و شواهد و مستندات موجود، لازم است که نکاتی را به محضر نمایندگان محترم مجلس عرض کنم.دکتر صالحی عنوان کرد: برای انجام ایمن سیر قطارهای باری و مسافری و انجام هرگونه عملیات روی خطوط ریلی، ضوابط و قواعد مشخص و کاملی در مقررات عمومی سیر و حرکت وجود دارد که در آن ها به صراحت مواردی قید شده است.وی تاکید کرد: بنا بر گزارش کمیسیون محترم عمران مجلس و کمیسیون سوانح راه آهن و موضوع ماده ۲ قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی، چند عامل مهم در کنار هم قرار گرفته اند تا این حادثه غم انگیز رخ دهد.معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات؛ حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر این قطار مسافری است که طی آن قطار، در محل سانحه بیش از صد کیلومتر سرعت داشته است.دکتر صالحی افزود: انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی که متعلق به پیمانکار بخش خصوصی بوده است نیز به عنوان عوامل اصلی وقوع سانحه شناخته شده است. همچنین عوامل دیگری که می توانست از وقوع سانحه جلوگیری نماید، وجود دارد.وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری، انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی، واگذاری مسئولیت راهبری قطار به کمک لکوموتیوران که کاملا اشتباه و برخلاف مقررات سیر و حرکت بوده است که متاسفانه توسط لوکوموتیوران انجام شده است، از دیگر عوامل بوده اند.معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: موضوع بعدی، اعلام اتمام عملیات و برچیدن ایستگاه موقت توسط سرپرست کارگاه از یک سو و سپس دستور سرپرست کارگاه برای اینکه بیل مکانیکی را روی ریل تعمیر کنند. در واقع بیل مکانیکی روی ریل قرار گرفته است، آن هم بعد از این که تعمیر تراورس به پایان رسیده و اعلام شده است.دکتر صالحی افزود: در واقع بعد از آن که سرپرست کارگاه دستور داده است که بیل مکانیکی برای تعمیر روی ریل برود و این تعجب آور است، به خصوص اینکه چندین بار واصل شدن اطلاعات سیر ناوگان مسافری در لحظات آتی و مستندات آن موجود است.
وی با بیان اینکه ایمنی در راه آهن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی اشاره کرد و افزود: عملیات بهسازی خطوط به میزان ۱۲۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۰، که از مجموعه بهسازی سال ۹۸ و ۹۹ بیشتر بوده از این جمله است.مدیرعامل راه آهن ادامه داد: همچنین ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بحث توسعه ناوگان و رشد ۸۶ درصدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ و جهش چندین برابری ترانزیت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ و ایمنی حمل مسافر و کالا ، از جمله اقداماتی است که راه آهن انجام داده و جزو اولویتهای خود میداند. برای راه آهن یک مورد سانحه هم قابل قبول نیست و در مقابل حتی یک نفر انسان که خونش ریخته شود، ما خود را مسئول می دانیم و باید از آن جلوگیری شود تا دیگر تکرار نشود.
دکتر صالحی با اشاره به رساله دکتری خود که با موضوع ریلی در دانشگاه صنعتی شریف انجام داده است، تاکید کرد: بنده وظیفه خود میدانم که نفوذ فناوری را در حوزه ریلی پیگیری نمایم تا با حمایت شما نمایندگان انقلابی، بتوانیم شاهد ارتقای ایمنی و افزایش رفاه مردم در این صنعت باشیم.
وی اظهار کرد: از بدو ورود به راه آهن، بحث ارتقای ایمنی و اصلاح ساختار آهن را در دستور کار خود قرار دادیم و به همین جهت پایش و ارتقای سطح ایمنی را به صورت مستمر و مکرر با حضور کلیه معاونان و ستاد در دستور کار قرار دادیم.دکتر صالحی عنوان کرد: برای ارتقای ایمنی و بهره وری در راه آهن از همه ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل ریلی و استفاده از تمامی کارکنان با سابقه از جمله چهار معاون با تجربه راه آهن استفاده کردم.معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه راه آهن جهت ارتقای ایمنی تصریح کرد: انشاله با حمایت نمایندگان فهیم و انقلابی مجلس شورای اسلامی بتوانیم این برنامه ها را برای ارتقای ایمنی و بهره وری و افزایش رفاه مردم عزیزمان انجام دهیم.وی عنوان کرد: اصلاح ساختار اداری و در راستای اجرای سیاستهای کلی قانون اصل ۴۴ و سایر قوانین، موظف هستیم که اصل ۴۴ را انجام دهیم که بخشی از کارها در گذشته انجام شده و بخشی دیگر را که نیاز است انجام خواهیم داد. از جمله اصلاح و به روز رسانی ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برون سپاری بخشی از فعالیت ها، آموزش نیروی انسانی، اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی به منظور تکمیل کادر نظارت، بررسی و به روز رسانی مقررات ایمنی و سیر حرکت که فرآیند این اصلاحات زمان بر هستند که در این زمینه بر ان هستیم تا از نظر و تجربه همه کارشناسان استفاده نماییم.وی عنوان کرد: اصلاح اساسنامه راه آهن و تبدیل راه آهن به یک سازمان توسعه ای، – اصلاح ساختار راه آهن با توجه به اقدامات انجام شده در راستای قانون کلی سیاست های اصل ۴۴، – اصلاح و به روز رسانی ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برون سپاری بخشی از فعالیت ها، – ارتقای سطح آموزشی نیروی انسانی، – اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی به منظور تکمیل کادر نظارت ، – بررسی و به روز رسانی مقررات عمومی و سیر و حرکت، – پیگیری لازم جهت تامین منابع مورد نیاز جهت تکمیل سیستم علائم و سیستم A.T.C شبکه حمل و نقل ریلی، – استفاده از فن آوری های نوین و هوشمندسازی با استفاده از هوش مصنوعی در جهت ارتقای ایمنی و کاهش بروز خطای انسانی ،- انجام عملیات بازسازی شبکه ریلی با توجه به عقب ماندگی های انباشته شده در سنوات گذشته، نوسازی و کاهش عمر متوسط ناوگان ریلی ، ارتقای برنامه های آموزشی با فنآوریهای جدید از جمله تجهیز امکانات آموزشی و سیمولاتور و خرید و استفاده از ماشین آلات ریلی جهت تغییر روش تعمیر و نگهداری از برنامه های آتی راه آهن در حوزه ایمنی است.مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: مطالعات از ماه ها قبل انجام شده و امیدواریم که تا شهریور ماه، مقررات عمومی را که در راه آهن به عنوان قانون اساسی ایمنی می توان از آن یاد کرد، به روز رسانی نماییم.
پیش بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین از مرز ریمدان به کشور
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با توجه به پیش بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان به کشور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقا ایمنی، بهسازی و روکش مقطعی محور ریمدان و توسعه زیر ساختها و تامین تجهیزات پایانه مرزی ریمدان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حمید رضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان اظهار داشت: با توجه پیش بینی افزایش چشم گیر ورود زائرین پاکستانی در اربعین حسینی امسال علاوه بر مرز میرجاوه از مرز ریمدان به کشور و همچنین لزوم خدمت رسانی مطلوب به آنان این سازمان با تمام توان در خدمت زائرین محترم بوده و تمهیدات لازم جهت تامین ناوگان و توسعه زیرساختهای پایانه مرزی ریمدان بکار بسته است.
وی ادامه داد: با توجه به برآورد تردد ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از پایانه مرزی ریمدان این سازمان به منظور توسعه زیر ساختهای این پایانه مهم مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویسهای بهداشتی به ۶۰ چشمه، استقرار دستگاههای مه پاش برای خنک کردن زوار ، و دو دستگاه آیس بانک جهت تامین آب سرد را در دستور
کار قرار داده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: همچنین به منظور دسترسی مناسب تر به پایانه مرزی ریمدان بحث ایمن سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی مقطعی، بهسازی و ایمن سازی محور مرزی ریمدان در دستور کار قرار گرفته ست.
شهرکی افزود: در مجموع برای انجام اقدامات ذکر شده در پایانه مرزی ریمدان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است و با توجه به اهمیت موضوع در صورت نیاز مجدد اعتبار مربوطه افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه پایانه مرزی ریمدان سایت موقت است فضایی برای استقرار اتوبوسهای بین شهری برای جابجایی زوار پاکستانی پیش بینی شده است و همچنین هماهنگیهای لازم در خصوص اتوبوسهای درون شهری برای جابجایی این زوار با هماهنگی ستاد اربعین کشور به پارکینگ مورد بحث انجام خواهد شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده به دنبال این هستیم که هم سرویس دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جابجایی زوار کشور پاکستان داشته باشیم و هم خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زوار ارائه دهیم
شهرکی تعداد ناوگان اتوبوسی کشور را ۱۴ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این سازمان در نظر دارد با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود ۱۰۰ هزار راننده ناوگان اتوبوسی، مینی بوسی و سواری پلاک عمومی در کشور با برنامه ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش مییابد به زوار گرامی خدمات مطلوب ارائه نماید و همزمان در خدمت هموطنان در سفرهای بین شهری به بهترین نحو باشد.
در سه ماهه اول سال جاری صورت پذیرفت؛
ثبت ۱۷۵ میلیون تردد در جادههای مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران از ثبت بیش از ۱۷۵ میلیون تردد طی سه ماه سال جاری درسطح محورهای استان مازندران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان خاطر نشان ساخت: برابرآمار بدست آمده از۱۰۶سامانه تردد شماری منصوب درمحورهای استان مازندران طی سه ماه سال جاری بیش از ۱۷۵ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جادههای استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور در سه ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و به بیش از ۱۵ میلیون ۹۷۳ هزار تردد
رسیده است.
جهانیان دلیل افزایش ترددهای بین شهری در سه ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل را کاسته شدن از محدودیتهای سفر به دلیل فروکش کردن ابتلا به بیماری کرونا و افزایش سفرها عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان افزود: طی سه ماه سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۶ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بودهاند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۵ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است.