تربیت دانشجویان عملگرا برای پاسخ به نیازهای جامعه اهمیت دارد
تربیت دانشجویان عملگرا برای پاسخ به نیازهای جامعه اهمیت دارد

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: تربیت دانشجویان عملگرا برای پاسخ به نیاز‌های جامعه حائز اهمیت است و دانشگاه‌ها در این زمینه متمرکز هستند. علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نقش دانشجویان خلاق در امور دانشگاهی اظهار کرد: یکی از اهداف ما پیش بردن همین موضوع بوده و سیاست آموزشی کشور و دانشگاه‌های […]

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: تربیت دانشجویان عملگرا برای پاسخ به نیاز‌های جامعه حائز اهمیت است و دانشگاه‌ها در این زمینه متمرکز هستند.
علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نقش دانشجویان خلاق در امور دانشگاهی اظهار کرد: یکی از اهداف ما پیش بردن همین موضوع بوده و سیاست آموزشی کشور و دانشگاه‌های نسل چهارم هم همین موضوع است.
او افزود: دانشگاه نسل چهارم ضمن پرداختن به سه موضوع آموزش، پژوهش و کارآفرینی، ماموریتی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی دارند و بی توجهی به این موضوع می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را برای جامعه به ویژه برای جوانان به همراه داشته باشد.
فارسی تصریح کرد: به عبارتی دانشگاه‌ها علاوه بر کارکرد‌های قبلی باید بتوانند در پاسخگوی به نیاز‌های جامعه نیز فعال باشند. برای تحقق این امر تربیت دانشجویانی عمل گرا برای پاسخ به این رسالت اهمیت دارد. البته ایجاد فرصت ها، تقویت زیرساخت ها، بازنگری در دروس و سرفصل‌های درسی از الزامات این موضوع بوده که برخی در وزارت عتف و دانشگاه‌ها در دست اقدام است.
معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: لذا تلاش معاونت دانشجویی و دانشگاه با فعال کردن همه‌ی سرمایه‌های فکری، اجتماعی، مالی، علمی و انسانی این است که بیش از پیش نسلی را تربیت کند که حداکثر توان پاسخگویی به نیاز‌های مبتنی بر علم و دانش جامعه را داشته باشند. او اظهار کرد: برای این موضوع با راهکار‌هایی مانند سپردن امور دانشگاه به خود دانشجویان و تمرین و کسب تجربه ولو با پرداخت هزینه‌های آزمون و خطایشان تا جایی که به مدیریت دانشگاه و تحصیل دانشجویان لطمه وارد نشود، تقویت کارورزی با ایجاد ارتباطات برون سازمانی به ویژه با صنعت، توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت، حمایت از نوآوری و اختراع، برگزاری دوره‌های کاربردی در دانشگاه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد، راه اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در خود دانشگاه برای یادگیری و کسب حداقل یک مهارت علاوه بر اخذ مدرک دانشگاهی و تلاش به هدایت دانشجویان به یادگیری و انتقال فناوری به جامعه به جای صرفا انتقال دانش باشد.