تهران و اسلام‌آباد نقش بسزایی برای کمک به حل بحران افغانستان دارند
تهران و اسلام‌آباد نقش بسزایی برای کمک به حل بحران افغانستان دارند

اسلام‌آباد – ایرنا – رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با تمجید از دیدگاه نزدیک این کشور و ایران درباره تحولات افغانستان، افزود: تهران و اسلام‌آباد نقش بسزایی برای حل بحران و کمک به مردم افغانستان دارند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سناتور «سراج الحق» که در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان […]

اسلام‌آباد – ایرنا – رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با تمجید از دیدگاه نزدیک این کشور و ایران درباره تحولات افغانستان، افزود: تهران و اسلام‌آباد نقش بسزایی برای حل بحران و کمک به مردم افغانستان دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سناتور «سراج الحق» که در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود، بر اهمیت همکاری نزدیک دو کشور برای رسیدگی به مسائل منطقه‌ای از جمله افغانستان تاکید کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران و پاکستان دیدگاه نزدیک و رویکرد هماهنگی در بحث افغانستان دارند و انتظار می‌رود تلاش‌های مشترک برای صلح و ثبات در افغانستان و منطقه ادامه یابد.

به عقیده سراج الحق ، رویکرد طالبان در افغانستان در زمان فعلی اطمینان بخش است و امیدوارم در آینده نیز این رویکرد مثبت ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: حل مساله افغانستان نه فقط برای ایران و پاکستان حائز اهمیت است که تمام منطقه به آن نیازمند است بنابراین انتظار می‌رود دولت‌های ایران و پاکستان از هیچ تلاشی برای کمک به کاهش رنج و آلام مردم افغانستان فروگذار نخواهد کرد.

رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با اذعان به نقش کلیدی کشورمان در تقریب مذاهب اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران ماموریت تقویت وحدت اسلامی را رهبری می‌کند و ما به این نقش آفرینی امیدوار هستیم.

وی با سرزنش تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان و تاکید بر مواضع ضدتحریمی جماعت اسلامی پاکستان، گفت: ما همواره قدردان مواضع سازنده و قوی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و کشمیر هستیم.

سید محمدعلی حسینی در این دیدار دعوت برای شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به میزبانی ایران را تسلیم سناتور سراج الحق کرد.