توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی با تکیه بر توان داخل و همراهی نظام بانکی
توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی با تکیه بر توان داخل و همراهی نظام بانکی

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی را با تکیه بر توان داخل در همراهی نظام بانکی و سیستم تامین مالی، قابل تحقق دانست. سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم و شیوع کرونا […]

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی را با تکیه بر توان داخل در همراهی نظام بانکی و سیستم تامین مالی، قابل تحقق دانست.
سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم و شیوع کرونا با اراده آهنین مجموعه بزرگ راه آهن و وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه و تجهیز ناوگان اقدامات قابل‌توجهی به ثمر رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موج جدید کرونا وارد کشور شده و همین مساله تولیدات در حوزه ریلی با کندی و مشکلاتی مواجه کرده است،گفت :حمایت از تولید داخل همواره در دستور کار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و راه آهن توانست پرقدرت به تولید و تجهیزات ناوگان ریلی با تکیه بر توان داخل ادامه دهد. مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه مسیر جهادی ایجاد شده در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید پرقدرت و پرتوان ادامه یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه تولیدات داخلی، توسعه کریدوردهای ترانزیتی همواره در دستورکار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بوده است و ما توانستیم در تعامل با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت‌ کشورهای همسایه کریدورهای ترانزیتی را گسترش بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرکز جهادی موضوع برقی‌سازی قطارهای حومه‌ای مورد تاکید قرار گرفت، افزود: در زمینه برقی کردن با ظرفیت تامین زیر ساخت و ناوگان توسط شرکت راه آهن و همچنین در تأمین ناوگان از دو شرکت داخلی استفاده خواهیم کرد. هم اکنون در خطوط معاونت فنی و همچنین تولیدات واگن‌های برقی  از این ظرفیت ها استفاده می‌شود. رسولی توضیح داد: چنانچه پشتیبانی مالی وجود داشته باشد کارخانجات آمادگی دارند تا واگن‌های ریلی را بازسازی و وارد خط کنند.
وی اعلام کرد: در حوزه بازسازی واگن‌های فرسوده هم ما اقدامات بسیار موثری را انجام داده ایم به طوری که بسیاری از آنها را در حوزه ناوگان مسافری به کار گرفته ایم و بسیاری از آنها هم در آینده نزدیک در حوزه بخش واگن باری استفاده خواهد شد.
آغاز واکسیناسیون فعالان حوزه حمل‌ونقل
رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از آغاز واکسیناسیون حوزه های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در کشور خبر داد و گفت: این فرآیند به تدریج سرعت بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم هر چه سریعتر واکسیناسیون حوزه حمل‌ونقل برون شهری انجام شود.
رضا نفیسی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون فعالان حوزه‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد: در این زمینه نشستی را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردیم و به تفاهمی درباره واکسیناسیون بخش حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری رسیدیم.  در این زمینه دسته‌بندی‌هایی نیز در چهار بخش زمینی، ریلی، هوایی و دریایی انجام شد که در بخش جاده‌ای، حوزه برون‌شهری و درون‌شهری با هم مشترک بودند. از سوی دیگر همه راننده‌ها، متصدیان و پرسنل حمل‌ونقل و بخش‌های عملیاتی مشخص شد و دستورالعمل‌های بخش‌های مختلف را جداگانه تعریف کردیم که واکسیناسیون آن‌ها با کدام اولویت و چه روشی انجام شود.
وی افزود: نهایتا قرار شد اطلاعات لازم افراد را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم تا در سایت خودش قرار دهد و بر اساس آنچه هر یک از بخش‌ها و اولویتی که سازمان و بخش مربوطه اعلام می‌کند، واکسیناسیون انجام شود. از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز محدودیت‌هایی دارد و بر اساس حجم واکسیناسیون و گروه‌های هدفی که برنامه‌ریزی کرده، اعلام می‌کند که چند نفر را می‌تواند واکسینه کند.
رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر فایل مربوط به بخش‌های مختلف حمل و نقل را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا در سیستم وارد شود تا اگر کسی می‌خواهد ثبت نام کند، اجازه ثبت نام داشته باشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:
لیست ۴۲ کشور پرخطر کرونایی اعلام شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین وضعیت لیست کشورهای پرخطر و ویژه را تشریح کرد.
محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه از نظر مقدار در گردش سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشورها به سه گروه تقسیم بندی شده اند، اظهارداشت: پذیرش مسافر به طور مستقیم و غیرمستقیم از کشورهای ویژه (کشورهای دارای سویه جهش یافته) شامل برزیل و اروگوئه تا اطلاع ثانوی ممنوع و ورود دیپلمات ها، ماموران دولتی و نمایندگان سازمان های بین المللی منوط به تایید وزارت امور خارجه با رعایت پروتکل های ابلاغی است.
وی با بیان اینکه ۴۲ کشور در شرایط پرخطر قرار دارند افزود: سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از کشورهای پرخطر (کشورهای با بروز بالای بیماری) شامل آندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، قبرس،  اکوادور، مصر، اسواتینی، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی، ،کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مالزی، مغولستان موزامبیک، نامبیبیا، نپال، هلند، عمان، پاراگویه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشیل، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان،سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمباوه برقرار است.
ذیبخش با بیان اینکه رعایت پروتکل ابلاغی مراقبت مرزی هوایی- دریایی از کشورهای مذکور الزامی است، تصریح کرد: اما مسافران ورودی از این کشورها علاوه بر تست منفی پی سی آر از  نظر کرونا در مبدا (با مهلت ۹۶ ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی سی آر کرونا) قرار گیرند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سایر کشورها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و تست پی سی آر منفی از کشور مبدا با مهلت ۹۶ ساعت برای ورود به کشور کفایت می کند، همچنین غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک) برای این گروه انجام خواهد شد و در صورت نیاز تست (پی سی آر) مجددا به عمل خواهد آمد.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه موفق به کسب رتبه اول در بین شرکت‌های گروه «الف» شهرداری تهران شد
در دومين همايش مديران برتر شهر ارتباطي تهران بعد از پايش فعاليت ها و ارزيابي عملكرد سال ۱۳۹۹ محسن محمديان مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه موفق به كسب رتبه اول در ميان شركت هاي گروه «الف» شهرداري تهران شد.
در ارزیابی عملکرد یکساله ۱۳۹۹ روابط عمومی معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل، شهرداری تهران، محسن محمدیان به عنوان  نفر اول در میان روابط عمومی شرکت‌های “گروه الف” انتخاب و با اهدای لوح و تندیس مورد تقدیر قرار گرفت.
گفتنی است اهتمام به محورهای گفتمانی در پیشبرد برنامه های ارتباطی مدیریت شهری، حضور مؤثر در رسانه‌های جمعی، خلاقیت در اقدامات، برقراری گفت‌وگو با رسانه‌ها، فعالیت دررسانه‌های اجتماعی و سنجش رضایت‌مندی شهروندان و کارکنان و تحقق اهداف مدیریت شهری از جمله محورهای ارزیابی عملکرد روابط عمومی های شهرداری تهران، در دومین جشنواره مدیران برتر شهر ارتباطی تهران بوده است.