معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت : جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهرهبرداری کامل میرسد. داریوش امانی طی سفر به خوی در جریان بازدید از جاده استراتژیک خوی – قطور و پایانه بزرگ رازی اظهار کرد : با تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته توسط نماینده […]
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت : جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهرهبرداری کامل میرسد.
داریوش امانی طی سفر به خوی در جریان بازدید از جاده استراتژیک خوی – قطور و پایانه بزرگ رازی اظهار کرد : با تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته توسط نماینده خوی پایانه بزرگ رازی در پایان اردبیهشت سال جاری با حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری میرسد.
امانی افزود : برودت هوا و بارشها عامل به تاخیر افتادن زمان افتتاح گمرک رازی شده است .
وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به اینکه ۴۰۰ کیلومتر نزدیکتر از سایر مسیرهای ایران به ترکیه است مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است و ضروری است این جاده در اسرع وقت تکمیل و به بهرهبرداری برسد که در صدد هستیم جاده مهم خوی – قطور را در مدت یکسال به بهره برداری کامل برسانیم.
وی راهاندازی بازارچههای مرزی را برای اشتغال و رونق اقتصادی مرز نشینان را خواستار شد.
در سال گذشته صورت پذیرفت ؛
شناسایی بیش از ۲هزار مورد ساخت و ساز غیر مجاز
در حریم راههای مازندران
معاون راهداری اداره کل و حمل و نقل جادهای مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حريم راه هاي مازندران تاکيد کرد و اظهار داشت : در سال گذشته ۲هزار و ۱۹۲ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای این استان توسط راهداران شناسایی شد.
فولادی با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حريم راههاي استان تاکيد کرد و گفت : ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم، ايمني راههاي مازندران را به خطر می اندازد.
فولادی ضمن تاکید بر ساماندهی حفظ و حراست از حریم راههای این استان عنوان نمود: سازههاي غيرمجاز در حريم راههاي مازندران شناسايي و در سال گذشته ۵۳۰ مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۱۳۶۲مورد اخطار و ۸۳۰ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها ۱۸ مورد تجمع دسترسیها صادر و با همکاري نيروي انتظامي و دادگستري اعمال قانون گردید.
وي با اظهار اين که اگر مانع ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راههاي استان نشويم، در بحث ايمني با چالش جدي مواجه خواهيم شد، اظهار داشت : حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راهها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که میبایست تمامی دستگاههای ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.
وی بر لزوم اجراي قوانين و مقررات ايمني راهها تاکيد کرد و افزود : مردم فهيم استان قبل از هرگونه فعاليتي در خصوص ساخت و ساز در حريم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از اين اداره كل اقدام نمايند.
گفتني است به استناد ماده ۱۷ قانون ايمني راهها، ايجاد هرگونه ساختمان و ديواركشي و تاسيسات به شعاع صد متر از انتهاي حريم راهها و حريم راهآهنهاي كشور و در طول كنارگذرهائي كه وزارت راه و شهرسازي احداث نموده يا مينمايد و يا مسئوليت نگهداري آن را به عهده دارد بدون كسب مجوز از وزارت مذكور ممنوع است.