جا ماندن ۳ میلیون و سیصدهزار تهرانی از اتوبوس
جا ماندن ۳ میلیون و سیصدهزار تهرانی از اتوبوس
تهران خیلی چیزها کم دارد، از هوای پاک و ترافیک روان گرفته تا امنیت و شهری بدون کودک کار، اما اتوبوس هم کم دارد، خیلی هم کم دارد و به خاطر همین کمبود، اتوبوس‌های بی آر تی بدل به پنل‌های ساندویچی شده‌اند که ملت را مثل کالباس و خیارشور له کرده و در مقصد مسافری نیمه جان و خسته را پیاده می‌کند.
ملیحه منوری سردبیر و قائم مقام مدیر مسئول – تهران خیلی چیزها کم دارد، از هوای پاک و ترافیک روان گرفته تا امنیت و شهری بدون کودک کار، اما اتوبوس هم کم دارد، خیلی هم کم دارد و به خاطر همین کمبود، اتوبوس‌های بی آر تی بدل به پنل‌های ساندویچی شده‌اند که ملت را مثل کالباس و خیارشور له کرده و در مقصد مسافری نیمه جان و خسته را پیاده می‌کند.
با رسیدن به هر ایستگاه باید مراقب باشی باز شدن درب‌ها شانه و کتف‌ات را نشکند یا در وسط جمعیتی که از هر طرف به تو فشار می‌آوردند خفه نشوی. در اتوبوس های تهران هیچ خبری از نظافت، احترام و شأن آدمی نیست. ایستگاه‌ها کثیف و فاصله رسیدن اتوبوس‌ها بسیار طولانی شده است. خلاصه اگر قصد دارید بعنوان شهروندی متمدن و محترم برای یک جابجایی ساده از اتوبوس استفاده کنید باید شأن و شخصیت و سلامت خود را درخانه بگذارید و بعد بیرون بیایید.
برای اثبات ادعای کمبود اتوبوس‌ها نیاز نیست راه دور برویم، فقط کافی است مروری بر اظهارات شهردار کمرشکن پایتخت بیاندازید. به گفته شهردار تهران: مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.
براساس آمارهای ارائه شده از سوی شهرداری بیش از ۱۰ سال است که ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، نوسازی نشده‌  است.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به ۷۰۰۰اتوبوس نیاز داریم.
به گزارش جمله امسال حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور راهی مدارس شدند که بیش از یک میلیون نفر از آنها در مدارس تهران سال تحصیلی جدید را شروع کردند اما ناوگان حمل و نقل تهران به هیچ عنوان ظرفیت پشتیبانی از این جمعیت را ندارد و سرریز این افراد به گره های ترافیکی پایتخت اضافه می‌کند.
سال‌هاست که وعده‌های رنگارنگ اضافه کردن وسایل حمل‌ونقل از یک دولت و یک شهردار به تیم بعدی منتقل می‌شود.
پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی نوشت که اغلب کلانشهرها با بحران کمبود و فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی مواجه هستند.
آنطور که در این گزارش آمده ۵۰ درصد از سفرهای شهر تهران با خودروهای شخصی انجام می‌شود و بر اساس داده‌هایی که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده است، حدود ۱۷ درصد از سفرها با تاکسی و ون، حدود ۱۳ درصد از سفرها با اتوبوس و مینی‌بوس و حدود ۹درصد از سفرها با مترو انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به جمعیت تهران گفت که بنا بر محاسبات و برنامه‌ریزی‌ها حدود چهار میلیون نفر از جمعیت تهران باید با اتوبوس‌های شهری جابه‌جا شوند اما تنها ۷۰۰هزار نفر جابه‌جا می‌شوند.
  • نویسنده : ارسالی توسط ملیحه منوری