مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر حمایت از شرکتهای حمل و نقل دریایی برای توسعه گردشگری و سفرهای دریایی به مقصد قطر به ویژه در ایام جام جهانی گفت: برای خرید و واردات شناورهای دریایی اگر قانون و منابع اجازه دهد، تسهیلات لازم را به شرکتها پرداخت میکنیم. حسین […]
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر حمایت از شرکتهای حمل و نقل دریایی برای توسعه گردشگری و سفرهای دریایی به مقصد قطر به ویژه در ایام جام جهانی گفت: برای خرید و واردات شناورهای دریایی اگر قانون و منابع اجازه دهد، تسهیلات لازم را به شرکتها پرداخت میکنیم.
حسین عباسنژاد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: هر حمایتی که در راستای توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی نیاز باشد -به ویژه در ایامی که نزدیک به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم- انجام خواهیم داد و اگر در این زمینه نیاز به افزایش تعداد خطوط کشتیرانی یا ناوگان حملونقل داشته باشیم شرکتهای متقاضی را حمایت خواهیم کرد و به آنها تسهیلات لازم را پرداخت میکنیم.
وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید شناورهای مسافری و تفریحی اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و برنامهریزی برای افزایش و توسعه گردشگری دریایی به ویژه در ایام جام جهانی، اگر شرکتی تقاضای خرید شناور داشته باشد تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا شرکت مورد نظر بتواند شناور خود را از محل تولید داخلی تأمین کند اما برای واردات شناور، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگر یک شرکت حمل و نقلی درخواست خرید شناور خارجی را داشته باشد تنها در صورتی که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را مبنی بر نبود مشابه داخلی دریافت کند میتوانیم به آن هم تسهیلات بدهیم چرا که قانون حمایت از تولید اجازه اعطای تسهیلات به شرکتها را برای خرید هر گونه تجهیزات و کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید میشود را به ما نمیدهد. عباسنژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند خط کشتیرانی برای ایام جام جهانی به مقصد قطر راهاندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر برنامهریزی برای راهاندازی خط کشتیرانی از بنادر بوشهر و کیش را به مقصد دوحه در دستور کار قرار دادیم و این دو خط راه اندازی خواهد شد اما اگر خطوط کشتیرانی دیگری قرار باشد به این دو اضافه شود باید آن را بررسی کنیم و ببینیم که از نظر اقتصادی و تقاضاهای موجود در بازار توجیه دارد یا خیر و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، مسلما از آن هم حمایت میکنیم. به عنوان مثال خط کشتیرانی خرمشهر -دوحه نیز به دلیل نزدیکی این دو بندر میتواند به صرفه باشد اما باید دید تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر؟
وی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت سفرهای دریایی به ویژه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در ابتدا باید ببینیم که چه خطوطی راه اندازی میشود و هزینههای انجام هر سفر دریایی چقدر است. پس از آن قیمت بلیت را مشخص خواهیم کرد.