حاشیه گریزی شرط اول  پشت سر گذاشتن مشکلات است
حاشیه گریزی شرط اول  پشت سر گذاشتن مشکلات است
دولت چهاردهم در حالی با حضور مسعود پزشکیان در جلسات هیئت دولت آغاز شده است که به احتمال زیاد در هفته اول شهریور، مجلس شورای اسلامی به وزرای کابینه جدید رای خواهد داد تا دولت چهاردهم به رسما ماموریت مهم چهارساله اش را آغاز کند.

با این توضیح که از صبح روز ۱۶ تیرماه به واسطه اعلام پیروزی پزشکیان نوعی امیدواری به اصلاح امور در افکار عمومی شکل گرفته است که البته باید دید، پزشکیان از دو فاکتور مهم که شامل استفاده از مدیران کاربلد و خنثی شدن تحرکات تندرو‌ها برخوردار می‌شود یا نه؟
حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با «جمله» با اشاره به اینکه بیش از هر مقطع دیگری به انسجام داخلی نیاز داریم، اظهار داشت: شرایط چند سال گذشته به گونه‌ای بود که سیستم مدیریتی کشور در اختیار یک سلیقه بود و به همین دلیل شاهد همسویی در میان دستگاه‌های مختلف بودیم. اما حالا که دولت چهاردهم با نگاهی متفاوت به مجلس روی کار آمده است، باید مراقب بود تا رقابت جناحی منافع ملی را متضرر نکند. مخصوصا اینکه مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها را به اتخاذ رویکرد تعاملی دعوت کردند تا از این طریق مشکلات یکی پس از دیگری رفع شوند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: ایران تحت تاثیر فشار‌های آمریکا و متحدان این کشور، کار دشواری برای مدیریت اقتصادی دارد. یعنی وقتی تحریم اجازه واردات و صادرات نمی‌دهد، وقتی بانک‌های ما نمی‌توانند با نظام بانکی بده بستان داشته باشند و … طبیعی است که با اقتصادی شلخته روبرو شویم؛ بنابراین در چنین موقعیتی باید باهم و در کنارهم باشیم تا همه نیرو‌های داخل کشور بتوانند در راستای اجرای برنامه‌های تعیین شده وارد گود شده و برای بهبودی شرایط تلاش کنند.
به گفته وی، در شرایط خطیر فعلی اینکه به اختلافات سیاسی دامن بزنیم و ندانیم که جامعه از دستگاه‌های رسمی توقع اصلاح امور را دارد و بنابراین اگر مصالح جناحی_ سیاسی را نسبت به منفعت عمومی در اولویت بدانیم، مرتکب خطایی نابخشودنی شده ایم و مقدمات ماندگاری مشکلات و بحران‌ها را فراهم کرده ایم. فعال اصولگرایی در ادامه یادآور شد: این روز‌ها بحث انتخاب وزیران و معاونین رییس جمهور داغ است. اگر دولت بنای کارآمدی داشته باشد که حتما غیر از این نیست، باید در چینش افراد برای مسئولیت‌های مهم این را بررسی کند چقدر تجربه و تخصص دارند. یعنی اینکه افراد به کدام گروه سیاسی وابستگی دارند و معرفشان چه کسی باشد، بی توجهی کنند تا مدیرانی روی کار بیایند که هم با شرایط حوزه کاری شان آشنا باشند و هم اینکه نسبت به وظیفه محوله تعهد لازم را داشته باشند. این چهره تصریح کرد: اینکه دولت از فساد و سوءاستفاده‌های مالی مبرا باشد، نقطه بسیار مثبتی قلمداد می‌شود. امیدوارم در دولت پزشکیان مبارزه با سوءاستفاده‌های آنچنانی به قدری اهمیت داشته باشد که دولتمردان واجب بدانند، ساز و کاری کاربردی جهت قطع شدن دست سوءاستفاده گران از بیت المال پیدا کند. با این توضیح که اگر جدیت لازم باشد و مسئولین بدانند، اخبار فساد و اختلاس و … چه تاثیری در نگاه مردم به کل سیستم دارد، حتما برای این موضوع مهم چاره اندیشی خواهند کرد..
ابراهیمی در پایان تاکید کرد: هر چقدر هم که در داخل مشکل و یا حتی بحران داشته باشیم، ایران به اندازه‌ای از دارایی برخوردار است که فقط باید با تفکر و درایت امور اداره شوند تا بتوانیم، از این موقعیت حساس به سلامت عبور کنیم. برای تحقق این مهم لازم است، بین دستگاه‌های تصمیم گیر و اجرایی هماهنگی بالایی ایجاد شود تا مدیرانی که بر اساس شایستگی انتخاب شده اند، راه حل‌های مناسب را برای بهبودی وضعیت اجرایی کنند. در پایان لازم به ذکر می‌دانم که حاشیه گریزی شرط اول پشت سر گذاشتن مشکلات است.