در حوزه ریلی و توسعه آن شاهد اتفاقات خوبی  در کشور بوده‌ایم
در حوزه ریلی و توسعه آن شاهد اتفاقات خوبی  در کشور بوده‌ایم

نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در حوزه ریلی و توسعه آن در کشور اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم و راه آهن خواف-هرات از جمله اقدامات خوب در این حوزه به شمار می‌آید. سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص […]

نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در حوزه ریلی و توسعه آن در کشور اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم و راه آهن خواف-هرات از جمله اقدامات خوب در این حوزه به شمار می‌آید. سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص رونق گرفتن ساخت و ساز مسکن در کشور با اجرای طرح اقدام ملی با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند از ویژگی‌های شاخصی برخوردار باشد، گفت: این طرح می‌تواند یک شاخص مناسب در رونق ساخت و ساز مسکن باشد. در این زمینه انتظار این است که کار با قدرت و سرعت بیشتر و به شکل جهادی‌تر و عملیاتی‌تر پیش برود تا با مجموعه این اقدامات شاهد حرکت آن به سمت مسیری باثبات‌تر باشیم.
نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی در توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: در حوزه ریلی و توسعه آن در کشور اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم.  رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه آهن خواف-هرات از جمله اقدامات خوب در ناوگان ریلی و شرق کشور است. طرحی که می‌تواند با اتصال به دوغارون اثربخشی زیادی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر به همراه داشته باشد. بدون شک با تمرکز هرچه بیشتر در توسعه حمل‌ونقل ریلی بهره‌برداری‌های موثرتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:
۵۰۰۰کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه روستایی است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد.
فریبرز کرمی با بیان اینکه اعتبارات جاده‌های شریانی، اصلی و بین شهری از مرکز و اعتبارات جاده‌های فرعی و روستایی از محل استانی تأمین می‌شود اظهار داشت: اعتبارات محدود استانی کفایت نمی‌کند و هزینه آسفالت و ساخت راه بسیار بالا است و در بسیاری از جاده‌های روستایی برای روکش آسفالت یک کیلومتر حدود ۴۰۰ میلیون تومان و برای جاده‌های بین شهری برای هر یک کیلومتر تا یک میلیارد تومان هزینه می‌شود و بنابراین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ساخت راه در روستا کمک چندانی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه  از ۸۰۰۰ کیلومتر راه موجود در استان، ۳۰۰۰ کیلومتر آن خاکی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد و بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.