دوست داریم «پایتخت» و «روزی روزگاری» را ادامه دهیم
دوست داریم «پایتخت» و «روزی روزگاری» را ادامه دهیم
تیمی که با آن سلبریتی‌ها زمانی، روزی روزگاری را کف بیابان ساختند، الان حاضرند با قراردادهای میلیاردی از آپارتمان‌های‌شان خارج شوند؟ سریال سازی یک کار جمعی است که کلی پارامتر دارد. فقط فیلمنامه‌اش با ماست. بخشی که من مسئولش هستم فقط از راه قصه‌گویی خوب حل می شود.

مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما درباره سیاست دنباله‌سازی در تلویزیون صحبت کرد و از علاقه سازمان برای ادامه سریال‌هایی مانند «روزی روزگاری» و «پایتخت» گفت. حسین اسدی‌زاده ضمن بیان این مطلب گفت: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده‌اند و هنوز با هم درباره ادامه‌اش حرف نزده‌ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفته‌اند پایتخت الگوی فیلمنامه نویسی است. چون به واقعیت زندگی مردم نزدیک است.

اسدی‌زاده در پاسخ به این سوال که چه زمانی مذاکرات با گروه پایتخت انجام می‌شود گفت: ما الان در مرحله دعوت همگانی هستیم و دوست داریم تک تک فیلمنامه‌نویسان بیایند و طرح‌های‌شان را به ما بدهند.

 

جزییات طرح کمدی درباره اغتشاشات

اسدی‌زاده با اشاره به این‌ که طرحی کمدی درباره اغتشاشات آماده شده است درباره جزییات آن توضیح داد: در این طرح در دل یک موقعیت تلخ یک جابجایی رخ می دهد و یک نفر جای فرد دیگری قرار می‌گیرد. ما همه زورمان را می‌زنیم که این طرح ساخته شود. فعلا یک طرح ده صفحه‌ای است که به زودی تبدیل به فیلمنامه می‌شود.

 

شوراهای چندگانه حذف شده است

او با اعلام این خبر که با راه اندازی دفتر فیلمنامه صداوسیما، شوراهای چندگانه حذف شده است ادامه داد: شورای بررسی اولیه و ثانویه و میانی حذف شده و الان اصلا شورایی وجود ندارد. ناظرها را با نویسنده‌ها همراه کرده‌ایم که هر نکته‌ای دارند بگویند. نویسنده‌ها می‌توانند به صورت آنلاین (برخط) با ناظر در ارتباط باشند. خود بنده هفته‌ای یک بار با نویسنده‌ها حرف می‌زنم تا ببینم چه مساله‌ای دارند.

وی افزود: هر کسی در هر جای ایران زمین می‌تواند از طریق نرم افزار بله طرحش را ثبت کند. طرحش در بازه زمانی یک ماهه توسط کارشناسان خوانده می‌شود و جواب مکتوب می گیرد. او حق اعتراض هم دارد. به محض تایید به سمت کارگروه‌های سند تحول می‌رود که در این مرحله ۱۲ کارگروه داریم. پس از آن طرح تبدیل به فیلمنامه می‌شود. شرط ما این است که طرح به واقعیت جمهوری اسلامی مربوط باشد و دچار تکرار کلیشه‌ها نباشد. در فرایند جدید بیش از ۵۰ سریال و ۱۰۰ تله فیلم در سال نوشته می‌شود. البته می‌دانم که کار سختی است.

مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما راه ساخت سریال‌های خوب را پناه بردن به قصه‌های خوب و نیت‌های خالص و آدم‌های مجاهد دانست و گفت: تیمی که با آن سلبریتی‌ها زمانی، روزی روزگاری را کف بیابان ساختند، الان حاضرند با قراردادهای میلیاردی از آپارتمان‌های‌شان خارج شوند؟ سریال سازی یک کار جمعی است که کلی پارامتر دارد. فقط فیلمنامه‌اش با ماست. بخشی که من مسئولش هستم فقط از راه قصه‌گویی خوب حل می شود.

 

خبرگزاری ایرنا