رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: ترانزیت کشور طی دو ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است. امانی در آئین آغاز عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد _ نهبندان گفت: این پروژه اولین پروژه بزرگ در سازمان راهداری کشور است. وی شرایط منابع مالی این […]
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: ترانزیت کشور طی دو ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
امانی در آئین آغاز عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد _ نهبندان گفت: این پروژه اولین پروژه بزرگ در سازمان راهداری کشور است.
وی شرایط منابع مالی این سازمان را بسیار سخت و شکننده دانست و در ادامه به تشریح هزینههای عمران راهها پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته براساس مطالعات ۱۶۵ هزار میلیارد تومان پول فقط برای نگهداری راهها نیاز داشتیم اما بودجه اختصاصی این سازمان در این حد نیست.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا امروز دستورالعمل حتی اختصاص یک کیلوگرم قیر به ما ابلاغ نشده است.
وی با بیان این مطلب که در سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده است، افزود: در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد بار و ترانزیت کشور روی جادههاست.
امانی افزود: در سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیون جابجایی مسافر داشتیم و در سال ۹۸ حدود ۵ میلیون تن بار در جادههای کشور جابجا شده است.
وی درباره جاده کرمان_راور_دیهوک نیز گفت: امسال راهدارخانه آن را اجرا میکنیم و شرکت سه کاف در حال اجرای پل آن است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور عنوان کرد: اگر ۶۰ درصد محور شهداد _ نهبندان اجرا شود، قطعات بعدی آن را تامین میکنم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: پارسال حدود ۱۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار بخش نگهداری راه داشتیم که تلاش میکنیم امسال با همکاری مجلس شورای اسلامی به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
داریوش امانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران ساخت جادههای کشور در اعتبارات امسال دیده شده و پرداخت میشود.
وی درباره اعتبار امسال راهداری گفت: پارسال حدود ۱۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار بخش نگهداری راه داشتیم که تلاش میکنیم امسال با همکاری مجلس شورای اسلامی به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور افزود: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد ترافیک کشور بر روی جادههای اصلی قرار دارد و امسال ۱۰ کریدور ترانزیتی برای کشور درنظر گرفتیم و تمرکز ما بر روی توسعه این ۱۰ کریدور اصلی است وهمچنین در بخش راههای روستایی اعتبارات خوبی در مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شده است.