زیربنای تمام فعالیت‌های اجتماعی امنیت است
زیربنای تمام فعالیت‌های اجتماعی امنیت است

فرمانده انتظامی استان ایلام خبرنگاران را پل ارتباطی بین مسئولان و مردم دانست و گفت: زیربنای تمام فعالیت های اجتماعی امنیت است. سردار دلاور القاصی مهر در دیدار با تعدادی از رسانه‌های استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند چشم بینای دستگاه‌های اجرایی، در شناسایی کمبودها باشند. وی افزود: زمانی ضریب نفوذ […]

فرمانده انتظامی استان ایلام خبرنگاران را پل ارتباطی بین مسئولان و مردم دانست و گفت: زیربنای تمام فعالیت های اجتماعی امنیت است.
سردار دلاور القاصی مهر در دیدار با تعدادی از رسانه‌های استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند چشم بینای دستگاه‌های اجرایی، در شناسایی کمبودها باشند.
وی افزود: زمانی ضریب نفوذ رسانه در جامعه بالا می‌رود که رسانه پویا، فعال، منتقد، تحلیل‌گر و صراحت و شفافیت در مطالبه‌گری را سر لوحه کار خود قرار دهد. فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: رسانه‌ها اعتمادسازی در جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهند و با قلم فرسایی در این زمینه باعث ایجاد نشاط و آرامش بیشتری شوند.
وی به تاثیرگذاری کار رسانه در سطح جامعه و تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نیروهای محرک در روند توسعه یک جامعه هستند که می‌توانند زیر ساخت‌های فکری – فرهنگی مناسب را در جامعه رواج دهند. سردار القاصی مهر به همراهی خوب رسانه‌های استان با مجموعه پلیس اشاره کرد و گفت: در بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیلات ایام نوروز، جلوگیری از حوادث ترافیکی و جاده‌ای، بلاهای طبیعی، و…این رسانه‌ها بودند که پای کار آمدند و نقش بی بدیل خود را به منصه ظهور رساندند.
وی گفت: زیربنای تمامی فعالیت‌های اجتماعی، امنیت است، و انتقال احساس امنیت به افکار عمومی وظیفه رسانه‌ها است که بایستی این موضوع مهم و حیاتی روز جامعه به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی:
۹۲هزارمسافر از طریق فرودگاه‌های آذربایجان غربی تردد کرده‌اند
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۲ هزار و ۶۵۶ مسافر از طریق پروازهای فرودگاه های استان تردد کرده اند. محمدعلی قراملکی  با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ١۵۶ پرواز در فرودگاه‌های این استان ثبت شده است، افزود: ٩٢ هزار و ۶۵۶ مسافر در فرودگاه‌های این استان تردد داشتند. وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر بر کاهش تعداد مسافران گفت: سال گذشته در شرایط بحرانی بیماری کرونا شاهد کاهش تعداد پروازها و مسافران بودیم اما امسال شاهد رشد بیش از ۶۰ درصد تعداد مسافران با وجود شیوع ویروس کرونا بودیم. قراملکی با اشاره به انجام ۴٩ مورد پرواز خارجی با جابجایی بیش از پنج هزار و ٢۵٧ مسافر از طریق فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تعداد پروازهای خارجی افزایش یافته که در ماه‌های آتی در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود. مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر پروازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حالت عادی بازگشته است، ادامه داد: سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو در آذربایجان غربی فعال است.

به مناسبت روز خبرنگار؛
از دانشجویان مفدا دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل شد
طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونین دانشجویی فرهنگی و آموزشی دانشگاه از دانشجویان فعال در سرویس چند رسانه‌ای مفدا دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خاطر  فعالیت رسانه ای در بحران کرونا تقدیر شد.
دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم با اشاره به ارتقاء رتبه مفدا دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رتبه ۵۸ به رتبه ۱۳ کشوری در رقابت با سایر دانشگاه های علوم پزشکی ، کسب رتبه برتر در کلان منطقه یک کشور را نشان از توانمندی، پشتکار و تلاش فعالین این رسانه دانشجویی دانست و از دست اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

رئیس علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛
شرایط بحرانی کرونا در چهارمحال و بختیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرایط بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری را بحرانی اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام شرایط بحرانی کرونا در چهارمحال و بختیاری، از افزایش شدید تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان خبر داد.
مجید شیرانی افزود: نزدیک به ۶۰۰ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند و به همین تعداد بیمار هم خدمات بستری موقت دریافت می‌کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اعم از پزشکان، متخصصان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای مقابله یا بیماری بسیج و با حداکثر ظرفیت مشغول به خدمات رسانی است.
شیرانی گفت: حجم ورودی بیمار به مراکز درمانی و تعداد مبتلایان بسیار زیاد و خارج از توان سیستم بهداشت و درمان استان است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شد است و به لحاظ تجهیزات و نیروی متخصص با کمبود مواجه هستیم افزود: چنانچه مردم به رعایت نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی توجه نداشته باشند، شرایط از وضعیت کنونی، بحرانی‌تر خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد؛
روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری می‌شوند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی مشهد گفت: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار بستری می‌شوند.
مهدی قلیان اظهار کرد: ۸۳۱ هزار و ۳۹۷ نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا تاریخ ۱۶ مرداد واکسینه شدند. وی ادامه داد: روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق می‌شود که امیدواریم در چند روز آینده به ۶۰ هزار تزریق روزانه نیز برسیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کاهش داشته است ولی ممکن است این افراد دوباره به کرونا مبتلا شوند از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان ضروری است. وی یادآور شد: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار در مناطق زیر پوشش هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.