ساخت قطار حومه‌ای برای شهر جدید اندیشه
ساخت قطار حومه‌ای برای شهر جدید اندیشه

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آماده شدن طرح ساخت قطار حومه‌ای برای شهر جدید اندیشه خبر داد. حبیب اله طاهرخانی درباره آخرین وضعیت ساخت قطار حومه ای تهران- اندیشه، گفت: برنامه اصلی وزارت راه و شهرسازی از ابتدا فراهم شدن و ساخت قطار حومه ای برای حمل و نقل مردم اندیشه بود که شهر […]

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آماده شدن طرح ساخت قطار حومه‌ای برای شهر جدید اندیشه خبر داد.
حبیب اله طاهرخانی درباره آخرین وضعیت ساخت قطار حومه ای تهران- اندیشه، گفت: برنامه اصلی وزارت راه و شهرسازی از ابتدا فراهم شدن و ساخت قطار حومه ای برای حمل و نقل مردم اندیشه بود که شهر قدس و شهریار را نیز پوشش دهد. وی توضیح داد: این طرح قرار است با هماهنگی شرکت راه آهن انجام شود و اکنون متولی اصلی این طرح شرکت راه آهن است که در زمینه گسترش حمل ونقل ریلی تلاش دارد.
به گفته طاهرخانی طرح ساخت قطار حومه ای اندیشه آماده است و با مشارکت شهرداری‌های مربوطه، شرکت عمران شهر جدید اندیشه و راه آهن برنامه ریزی شده است تا قطار حومه ای برای این منطقه که محل استقرار جمعیت بسیار زیادی است اجرایی شود.
طاهرخانی درباره اینکه این طرح چه زمانی وارد فاز اجرایی می‌شود، گفت: نقشه مسیر آماده بوده و مشاور گرفته شده و قرار است به زودی کار اجرایی آن آغاز شود. ضمن اینکه اقدام به انتخاب پیمانکار بر عهده شرکت راه‌آهن است تا نهایتا وارد فاز اجرایی شود.
تقدیر از سازمان بنادر برای ارتقای امنیت سامانه‌های الکترونیکی و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در بنادر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سازمان بنادر و دریانوردی برای به روزرسانی و ارتقای امنیت سامانه های الکترونیکی و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در تمامی بنادر کشور تقدیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در نامه محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به علیرضا قربانی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، چنین آمده است:
پروردگار را شاکریم که فصلی دیگر از سال های عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت دوازدهم، در حالی به پایان می رسد که این وزارت توانست با توکل به خداوند یکتا و اتکا به تعهد و توانمندی مدیران و کارکنان کارامدش به رغم وجود دشواری ها و مشکلات برامده از تحریم های ظالمانه تحمیلی و نیز بیماری همه گیر کرونا، در اجرای اسناد بالادستی و انجام تکالیف قانونی در حوزه دولت الکترونیک موفق باشد و زمینه ساز تحول و پیشرفت در دیگر حوزه ها شود.
حضور در مسیر خدمت یک موهبت الهی است که جز مدد به حضرتش کسی را یارای قدم نهادن در آن عرصه نیست. بدینوسیله از همکاری جنابعالی با این وزارت در قالب به روزرسانی و ارتقای امنیت سامانه های الکترونیکی آن سازمان و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در تمامی بنادر کشور، سپاسگزارم و از پیشگاه خداوند متعال توفیق روزافزونتان را خواستارم.
امید است با آغاز دولت سیزدهم، بخش ارتباطات همچنان در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند تا اقشار مختلف جامعه از گستردگی و دسترسی آسان به خدمات برخوردار شوند.
گفتنی است، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، سامانه‌ای جهت استانداردسازی و تعیین دقیق اطلاعات مربوط به تمامی انبارها و محل‌های ذخیره و نگهداری کالا در کشور و همچنین اطلاعات مربوط به کالاهای ذخیره شده در آنها اعم از مقدار و اطلاعات صاحبان آن‌ها است. تمامی اطلاعات قبوض انبارهای صادره در انبارهای کشور (اعم از خصوصی و عمومی) در این سامانه دریافت و حسب آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به صدور شناسه رهگیری یکتا برای این اسناد می‌نماید.
شرکت هواپيمايي سليمان اير تاکنون مجوز فعاليت در جمهوري اسلامي ايران اخذ نکرده است
روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد شرکت هواپیمایی سلیمان ایر مجوز فعالیت در جمهوری اسلامی ایران اخذ نکرده است .
به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی تحت عنوان استخدام سراسری شرکت هواپیمایی سلیمان  ایر  در بیش از ده ها عنوان شغلی، آورده است; این شرکت هیچگونه مجوز در کشور نداشته و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.
همچنین، ضروری است، به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبردای از سوی افراد سودجو، علاقه مندان، جهت کسب اطلاعات صحیح و استعلام در خصوص استخدام شرکت‌های هواپیمایی، به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

هشدار سازمان هواپیمایی:
مسافرانِ عراق بدون ویزا بلیت هواپیما نخرند
سخنگوی سازمان هواپیمایی از سرگردانی مسافرانی که بدون اخذ ویزا به عراق سفر هوایی دارند خبر داد و گفت: با آژانس‌های مسافرتی که با وعده دریافت ویزا در فرودگاه‌های عراق به مسافران بلیت فروخته‌اند، برخورد می‌شود. «محمدحسن ذیبخش»در جمع خبرنگاران درباره بلیت‌فروشی در مسیرهای هوایی منتهی به شهرهای زیارتی در عراق، افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم و افزایش درخواست سفر به شهرهای زیارتی، برخی آژانس‌های مسافرتی با این وعده که مسافران می‌توانند در عراق و در فرودگاه نجف یا بغداد ویزا دریافت کنند، بلیت می‌فروشند.
وی گفت: بسیاری از مسافران که در ایران بلیت خریداری کردند پس از رسیدن به فرودگاه‌های نجف و بغداد سرگردان شدند و نتوانستند ویزا دریافت کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی از برگرداندن بسیاری از مسافران که فریب این شرایط را خوردند خبر داد و اضافه‌کرد: شرایط سخت و دشواری برای برخی مسافران پیش آمده است.
ذیبخش بیان‌داشت: مسافران به مقصد عراق حتما ویزای خود را در ایران اخذ کنند و در صورتی که از صحت ویزای صادر شده اطلاع داشتند، بلیت مقصد را تهیه کنند.
وی با بیان اینکه فقط با خرید بلیت از شرکت هواپیمایی «العراقیه» در فرودگاه شهرهای عراق برگه اجازه ورود می‌دهند، گفت: خرید بلیت از بقیه شرکت‌های هواپیمایی به معنای اخذ ویزا در فرودگاه بغداد و نجف نیست.
کارت سوخت خودروهای سنگین هر دوهفته
شارژ می‌شود
مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از شارژ شدن کارت سوخت خودروهای سنگین هر دوهفته یک بار خبر داد. غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: زمان شارژ کارت سوخت خودروهای سنگین از یک ماه به دو هفته کاهش می‌یابد.
وی افزود: ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون روزانه ۹۲ تا ۹۳ هزار تن انواع کالای اساسی را از بنادر به استان‌های مختلف حمل می‌کنند. کرایه حمل کالاهای اساسی فوری پرداخت خواهد شد.