همه مردم به خصوص پایتختنشینها، هنوز منتظر هستند تا ببینند این ناوگان جدید که قرار است مسافران شهری را از شر اتوبوسهایی با سیستم سرمایش خراب و صندلیهای نامناسب راحت کند، چه زمانی وارد میشوند. اتفاقی که قرار بود آبان ماه سال گذشته محقق شود. اسفندماه اعلام شد که در حال انجام مراحل نهایی است و حال مردادماه هم وارد نیمه دوم خود شده است و هنوز هیچ خبری از اتوبوسهای برقی نیست. این درحالی است که سال گذشته، بحث فراوانی هم بر سر اینکه این اتوبوسها به قیمت گزافی خریداری شدهاند وجود داشت. حال گویا به مرحله ای رسیدهایم که دیگر مشکلی با مبلغ خریداری نداریم و تنها مطالبه این است که حداقل این ناوگان وارد شوند.
به گزارش عصر ایران، «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران اسفندماه سال گذشته در خصوص این اتوبوسها گفته بود: ما اقدامات خود را آغاز کردهایم و از تمام مجموعهها اقدام به اخذ قیمت شده که کمترین قیمت آن ۳۱۶ هزار یورو و بالاترین آن ۳۴۷ هزار یورو بوده است که حتی در ادامه با بخشی از آنها پیمان اولیه و قرارداد منعقد کردهایم.
زاکانی به سفر اخیر تیم مدیریت شهری به چین اشاره کرد و افزود: زمانی که در این سفر بودیم، بررسیهایی صورت گرفت و مشخص شد که قیمت اتوبوسهای برقی در کشور چین به مراتب پایینتر از قیمت تولیدکنندگان داخلی است، به طوری که کیفیت و قابلیت آنها بسیار مناسب بود اما قیمت آنها به مراتب کمتر از قیمتهای اتوبوسهای برقی داخلی بود.
وی ادامه داد: آنچه که مورد تاکید دولت و وزارت صمت و رئیس بانک مرکزی هم بوده این بوده که ما بسته اولیه را از کشور چین به صورت کامل وارد تهران بکنیم و بر همین اساس شهرداری تهران اقدامات خود را انجام داده است.
شهردار تهران تصریح کرد: در ادامه پس از بررسیهای صورت گرفته در سفر چین نهایتا به عدد ۲۲۰ هزار یورو برای هر اتوبوس برقی رسیدیم و در حال حاضر تعدادی از اتوبوسهای برقی به بندرعباس رسیدهاند. اتوبوسهایی که باکیفیت و به قیمت مناسب هستند که این موارد توسط کارشناسان تایید شده است.
این ناوگانی که اعلام شد در بندرعباس هستند و اینطور به نظر میرسد که وقتی چنین چیزی اعلام میشود دیگر تا مرحله بهره برداری از آنها نباید مدت زیادی مانده باشد، بعد اعلام شد که تعدادی هم نیستند. به گزارش اکو ایران، آن زمان «مهدی علیزاده»، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت که هنوز این اتوبوسها در گمرک است و هنوز نتوانستهاند این اتوبوسها را بیاوردند و بیشتر از ۱۸ دستگاه هم نیست و بخش خصوصی زیر قول خودشزده و به تعهداتش عمل نکرده است.
مدیرعامل اتوبوسرانی وعده داده بود که اتوبوسهای برقی در خط بهارستان – جمهوری مسافران را جا به جا کنند اما در عمل این اتفاق نیفتاد.
مهدی علیزاده ماهجاری درخصوص آخرین وضعیت ورود اتوبوسهای جدید به پایتخت گفت:۵۰ دستگاه اتوبوسی که از سال ۱۴۰۰ در قرارداد BOO (قرارداد احداث، تملک و بهرهبرداری) با بخش خصوصی قرار بود طی دو سال به شهرداری تحویل شود هنوز عملیاتی نشده و بخش خصوصی به تعداتش عمل نکرده و قرار داد در شرف فسخ است.
دیگر اکنون مشخص نیست که عدم تحقق وعدهی بهرهبرداری از اتوبوسهای برقی در کشور، تقصیر بخش خصوصی است یا شهرداری تهران یا اتوبوسرانی یا گمرک یا امثالهم. نکته اینجاست که گویا فقط افزایش قیمت این وسایل حمل و نقل درست سر موعد مقرر انجام میشود و امروز بلیت مترو و اتوبوس ۴۳۰۰ تومان فقط برای مسیرهای داخل شهر است؛ اما برای نوسازی و واردات وسایط نو باید تا زمان نامعلومی منتظر بمانیم که آن هم ممکن است در میان دغدغهها و مشکلات تازه، به باد فراموشی سپرده شوند.
سپردن اتوبوسهای برقی به باد فراموشی
برچسب ها
گزارش محرمانه آژانس بینالمللی انرژی اتمی از برنامه هستهای ايران چه میگوید؛ اتوبان هستهای تهران-وین
یادداشت سردبیر به بهانه طرح دوباره انتقال پایتخت در دولت چهاردهم؛ کاری نکنید از چاله به چاه بیافتیم
اتوبان هستهای تهران-وین
بر اساس گزارش محرمانه دیدهبان هستهای سازمان ملل که روز سهشنبه به دست آسوشیتدپرس رسید، ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران بیش از پیش افزایش یافته است.
کاری نکنید از چاله به چاه بیافتیم
تهران یک ابرشهر بزرگ است که بیش از ۹ میلیون نفر را در خود جای داده است.
بازدید هیئت پارلمانی به سرپرستی دکتر علیزاده از پتروشیمی شیراز و دیدار با مهندس پورکیا
در یک رویداد مهم صنعتی، دکتر علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به همراه هیئتی از نمایندگان مجلس، از جمله دکتر حسنعلی محمدی، نائب رئیس این کمیسیون، دکتر رضوان از اعضای کمیسیون صنایع و معادن و دکتر خوشبخت، فرماندار شهرستان مرودشت، از پتروشیمی شیراز بازدید کردند.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
عدم گفتوگو مداری از مؤلفههای مهم یک رابطه عاطفی آسیبزا است
این روان درمانگر در گفتوگو با جمله، یکی از ویژگیهای بارز رابطه آسیبزا را عدم گفتوگو مداری و عدم استفاده از حل مسأله دانست و گفت: استفاده از حل مسأله موجب میشود که دو طرف به جای واکنش نشان دادن هیجانی و هیجان مدارانه از طریق گفتوگو به دنبال حل آن مشکل باشند، چرا که رابطه آسیبزا پیامدهای منفی برای جنبههای مختلف زندگی هر دو فرد به دنبال دارد.
تبعیضِ مجازی در سکوت
این روزها موضوع رفع فیلتر که یکی از وعدههای انتخاباتی مسعود پزشکیان بود، به کانون خبرها و بحثهای کارشناسی بازگشت و تقریباً همه اقشار و طبقات مردم و کارشناسان اقتصادی از وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات توقع دارند نسبت به عمل به وعده انتخاباتی رییس دولت چهاردهم اقدام کند.
رستورانهای بدون نظارت؛ تهدید یا امکانات؟
رستورانهای بین راهی، هواره یکی از مهمترین دغدغههای مسافران جاده بوده است.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان” همدان” به ایستگاه پایانی رسید
بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بعد از ۶ روز برگزاری و اجرای ۵۹ اثر نمایشی داخلی و چند اثر نمایشی از ۵ کشور ترکیه، روسیه، عراق، ازبکستان و برزیل روز پنجشنبه با برگزاری آیین اختتامیه و با معرفی آثار برگزیده توسط هیئت داوران به ایستگاه پایانی خود رسید و بکار خود پایان داد. مراسمی که با اجرای خوب" سید جواد هاشمی" در آن اشکها و لبخندها در هم تنیده شد.
جوانان رکورددار بیکاری
نرخ مشارکت و نرخ بیکاری دو شاخص کلیدی برای تحلیل وضعیت بازار کار و فعالیت اقتصادی یک جامعه به شمار میروند.
پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس در حوزه وظایف وزارت اقتصادپاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس در حوزه وظایف وزارت اقتصاد
وزیر اقتصاد ضمن پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامههای این وزارتخانه را برای آنها تشریح کرد.
کسب رتبه علمی «الف» فصلنامه بورس اوراق بهادار برای سومین سال پیاپی
مهرداد عاصی، سرپرست اداره آموزش بازار سرمایه اعلام کرد: فصلنامه بورس اوراق بهادار، برای سومین سال متوالی موفق به کسب رتبه علمی «الف» شد.
کمیسیون تلفیق بودجه مجوز عرضه برق نیروگاه اتمی بوشهر را در بورس صادر کرد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: کمیسیون تلفیق بودجه، مصوب کرد که قیمت خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر مبنای هزینه تمام شده است و این نیروگاه میتواند مازاد آن را تا ۷ میلیارد کیلووات ساعت، در بورس عرضه کند.
وزیر اقتصاد: وضعیت تولید و رونق اقتصادی در نیمه دوم سال بهتر خواهد شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت، عنوان کرد که با اجرای این تصمیمات، در نیمه دوم سال جاری، وضعیت تولید و رونق اقتصادی، به مراتب بهتر از نیمه اول سال خواهد بود.
وضعیت تولید و رونق اقتصادی در نیمه دوم سال بهتر خواهد شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت، گفت با اجرای این تصمیمات، در نیمه دوم سال جاری، وضعیت تولید و رونق اقتصادی، به مراتب بهتر از نیمه اول سال خواهد بود.
تیم ملی با عبور سخت از سرمای بیشکک به جام جهانی نزدیک شد
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز ششمین بازیاش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را در ورزشگاه دولن اومورزاکوف بیشکک مقابل قرقیزستان برگزار کرد که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر ۲ شاگردان امیر قلعهنویی تمام شد. ملیپوشان کشورمان در نیمه اول با برتری ۲ بر صفر به رختکن رفتند […]
برتری نفسگیر ایران برابر قعرنشین
تیم ملی فوتبال ایران با برتری نفسگیر برابر کره شمالی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، به صدرنشینیاش در این رقابتها ادامه داد.
دنیا مالی: اگر در بخش بانوان هزینه کنیم بهترین نتیجه را میگیریم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در بازیهای آسیای هانگژو ۱۳ مدال طلا کسب کردیم که قطعا قابل دفاع نیست
پیروزی فعالان رسانهای در بازی دوستانه فوتبال ایران همدل
بازی دوستانه فوتبال ایران همدل با برتری فعالان رسانهای به پایان رسید.
دلایل صعود تیم ملی نوجوانان چه بود؟
دلایل اصلی صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام ملتهای آسیا مشخص شد.
سازمان ملی استاندارد ایران پیشرو در امر روانسازی فنی وقانونی فرآیند واردات خودرو
با هدف روانسازی و تسریع در فرآیند واردات خودرو، جلسات فنی مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران وسایر دستگاه های اجرایی مرتبط به منظور ارتقا و اصلاح بندهایی از آیین نامه واردات خودرو که موانع غیرفنی ایجاد می نمود؛ تشکیل شد
بیکیفیت باش و گران شو!
خودرو گران شد؛ همین خودروی ملی که بحث در خصوص کیفیت محصولات آن فراوان است، همین بازاری که اذعان میشود نه تنها سودآوری ندارد بلکه زیان هم دارد، کمپانی همین محصولاتی که ثبت نام برای خرید آنها گاهی به اندازه عمر یک نسل به طول میانجامد، پس از چندین ماه قرار گرفتن در صدر اخبار و تکذیب و گمانهزنی، بالاخره گران شد.
مذاکرات لغو تحریم ضروریتر میشود
تازه ترین تحریم ایران که پس از تحریم شرکتهای هواپیمایی، یکی از بیپایه ترین تحریمها با حداکثر فشار اقتصادی خواهد بود، تحریم کشتیرانی است.
بیمهرترین پروژه برای مردم
مسکن مهر، یکی از جنجالیترین پروژههای چند دهه اخیر ایران است. این پروژه که از همان ابتدا از نظر مکانیابی، کیفیت ساخت، نحوه تامین مالی و زمان تحویل چالشهای فراوانی داشت، هنوز هم با ابهامات فراوان دست و پنجه نرم میکند و آسیبدیدگان واقعی آن هم کسانی هستند که برای این مسکنها پول پرداخت کردهاند و الان هم که آنها را تحویل میگیرند مشکلات فراوانی را متحمل میشوند.
ساخت ۳ هزار و ۵۱۴ واحد نهضت ملی پردیس با تسهیلات بانک مسکن
دکتر علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژههای نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس گفت: قرارداد ساخت ۲۴ پروژه شامل ۳ هزار و ۵۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن این شهرستان به ارزش ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بانک مسکن به امضا رسیده است.