صنایع کوچک در فرايند توسعه اقتصادي جايگاه ويژه و کليدي دارد
صنایع کوچک در فرايند توسعه اقتصادي جايگاه ويژه و کليدي دارد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در مراسم افتتاح ۲ واحد صنعتی به مناسبت هفته دولت در شهرک صنعتی صومعه سرا گفت : امروز صنایع کوچک در فرايند توسعه اقتصادي جايگاه ويژه و کليدي دارد. همزمان با هفته دولت و با حضور فریبرز سعیدی کیا ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، […]


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در مراسم افتتاح ۲ واحد صنعتی به مناسبت هفته دولت در شهرک صنعتی صومعه سرا گفت : امروز صنایع کوچک در فرايند توسعه اقتصادي جايگاه ويژه و کليدي دارد. همزمان با هفته دولت و با حضور فریبرز سعیدی کیا ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، آرش فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری گیلان ، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا ، سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا ، حجت الاسلام راشد نوری امام جمعه صومعه سرا دو واحد تولیدی خوراک آبزیان و ویرا مخزن خزر در شهرک صنعتی صومعه سرا به بهره برداری رسید. معاون امور اقتصادی استانداری گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص اهمیت صنایع کوچک و متوسط بیان داشت : با توجه به اهداف کلی توسعه اعم از فقرزدایی، ایجاد رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، تعادل‌های منطقه‌ای و استقلال اقتصادی ، لازم است سیاست‌هایی اتخاذ گردد که دستیابی به این اهداف را میسر سازد که در واقع صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را ایفا کند. وی در ادامه افزود : مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره‌برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد می باشد. سید کاظم دلخوش نماینده محترم مردم شریف شهرستانصومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص مزیت های صنایع بزرگ و کوچک گفت : هر چند صنایع بزرگ به جهت داشتن مزیت های ناشی از اثر مقیاس انبوه، اثر دامنه تولید، اثر تجربه و اثر سازماندهی، هنوز هم مورد توجه هستند ، اما مزیت های صنایع کوچک و متوسط به علت وجود اثر حمل ونقل، اثر اندازه بازار، اثر تنظیم، مؤثر بودن انتخاب و اثر کنترل، این صنایع را در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است. وی در ادامه افزود : در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان نیزضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تقدیر و تشکر از حضور و تلاشهای تمامی مسئولین استان در حمایت از صنایع کوچک  بیان داشت: امروزصنایع کوچک در فرايند توسعه اقتصادي جايگاه ويژه و کليدي دارد و توسعه صنعتي هر منطقه در گرو بکار گيري سرمايه انساني وفيزيکي آن منطقه و مناطق همجوار آن است. فریبرز سعیدی کیا در ادامه افزود: توسعه اشتغال پايدار و کار آفريني با هدف پيشرفت جامعه ، افزايش توان تخصصي فني، کمک به توسعه بازارهاي داخلي براي رشد صادرات ، افزايش توليد ناخالص ملي درحوزه صنايع کوچک از نتايج استقرار و تمرکز واحدهاي صنعتي در شهرک هاي صنعتي مي باشد. وی در پایان بیان داشت : واحد شیلانه صنعت سارینا تولید کننده خوراک آبزیان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال توانسته است برای ۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نماید و واحد صنعتی ویرا مخزن خزر تولید کننده مخازن فلزی تحت فشار با سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد ریال توانسته است به طور مستقیم برای ۶ نفر ایجاد اشتغال نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد
گازرسانی به ۳۱ واحد صنعتی گیلان در هفته دولت
شرکت گاز استان گیلان با هدف رونق هرچه بیشتر کسب و کار در استان، در هفته دولت امسال ۳۱ واحد صنعتی را به شبکه گاز متصل کرده است. مهندس حسین اکبر درباره گاز رسانی به واحدهای صنعتی استان گفت: با برخورداری ۳۱ واحدصنعتی از نعمت گاز طبیعی در هفته دولت امسال، مجموع مشترکین صنعتی گاز در گیلان به ۶ هزار و ۱۰۷ واحد رسیده است. وی با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم گاز جایگزین این واحدهای صنعتی بالغ بر ۱۷ هزار مترمکعب در ساعت است و برای گازرسانی به  آنها بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است. اکبر نقش گاز را در توسعه اقتصادی استان و رونق کسب و کار بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: با گازرسانی به این واحدهای صنعتی در ۹ شهرستان رشت، صومعه سرا، رودبار، لنگرود، آستانه اشرفیه، انزلی، رودسر، تالش و فومن زمینه رونق هرچه بیشتر تولید و افزایش اشتغال فراهم شده است. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه شرکت گاز تامین کننده ۷۴ درصد سبد انرژی استان است، گفت: این شرکت علاوه بر گازرسانی گسترده به بخش ها و مناطق مختلف استان، توجه ویژه‌ای به افزایش سطح کیفی خدمات قابل ارائه به مشترکین گاز دارد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به اجرای پروژه قرائت از راه دور مصارف ایستگاه های صنایع اشاره کرد.

 

 

شهردار رشت خبر داد
صدور مجوز پروانه ساختمانی برای زمینهای نسقی
شهردار رشت از صدور مجوز پروانه ساختمانی برای زمین های نسقی در روزهای آینده خبر داد. مهندس سید محمد احمدی شهردار رشت در نشست با جمعی از معاونین و مدیران شهرداری رشت اظهار داشت: به زودی مجوز پروانه ساختمانی برای زمینهای نسقی صادر می شود. شهردار رشت تصریح کرد: با صدور پروانه ساختمانی برای زمینهای نسقی، کلیه سازندگان موظف به اقدام قانونی برای اخذ پروانه از مناطق شهرداری بوده و ساخت و ساز بدون مجوز و پروانه پذیرفتنی نیست. احمدی با اشاره به ضرورت فعالیت شهربان ساختمان برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اذعان داشت: مناطق شهرداری برای صدور پروانه و همچنین گشت شبانه روزی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز فعال و تقویت می شوند. وی از تلاشها و پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مساعدت های دستگاه قضا برای اجرای شیوه نامه صدور پروانه ساختمانی برای زمینهای نسقی تقدیر و قدردانی نمود و بیان داشت: ساز و کارها و تمهیدات لازم جهت اجرای این شیوه نامه در مناطق شهرداری رشت اندیشیده شده است و به حول قوه الهی در روزهای آینده ، مناطق پنجگانه شهرداری رشت خدمات مرتبط جهت طی مراحل قانونی اخذ مجوز پروانه ساختمانی به شهروندان ارائه خواهد شد.