طلسم‌شکنی پونفرادینا با کلین‌شیت عابدزاده
طلسم‌شکنی پونفرادینا با کلین‌شیت عابدزاده

پونفرادینا در حضور دروازه‌بان ایرانی خود مقابل کارتاخنا به برتری رسید. در ادامه بازی‌های هفته سیزدهم لالیگا ۲ اسپانیا، تیم پونفرادینا در حالی که مثل دو مسابقه اخیرشان امیر عابدزاده را در ترکیب و درون دروازه داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در ورزشگاه مونیسیپال کارتوگونووا با کارتاخنا رده هشتمی دیدار کرد. پونفرادینا در دقیقه […]

پونفرادینا در حضور دروازه‌بان ایرانی خود مقابل کارتاخنا به برتری رسید.
در ادامه بازی‌های هفته سیزدهم لالیگا ۲ اسپانیا، تیم پونفرادینا در حالی که مثل دو مسابقه اخیرشان امیر عابدزاده را در ترکیب و درون دروازه داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در ورزشگاه مونیسیپال کارتوگونووا با کارتاخنا رده هشتمی دیدار کرد.
پونفرادینا در دقیقه ۲۰ دروازه کارتاخنا را باز کرد که تک‌گل این تیم تا پایان مسابقه پابرجا ماند و یاران عابدزاده موفق شدند به پیروزی یک بر صفر خارج از خانه دست پیدا کنند.
تیم فوتبال پونفرادینا در حالی توانست به برتری برسد که طی ۶ مسابقه اخیرش هیچ بردی به دست نیاورده و ۴ مساوی و ۲ شکست داشت، اما با این پیروزی مقابل کارتاخنا ۲۲ امتیازی شد و به رده چهارم جدول لالیگا صعود کرد.
امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی پونفرادینا در دیدار مقابل کارتاخنا یازدهمین بازی فصل خود در لالیگا ۲ اسپانیا را انجام داد و با دفع و مهار سه توپی که در چارچوب او بود، توانست کلین‌شیت کند.
رکورد حسینی در شروع لیگ؛ ۲٫۱ کلین‌شیت!
دروازه‌بان استقلال در سومین بازی متوالی موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
با وجود مصدومیتی که برای سیدحسین حسینی در بازی با ذوب‌آهن پیش آمد و در دقیقه ۱۰ تعویض شد و جایش را به رشید مظاهری داد، اما در مصاف با تراکتور فرهاد مجیدی دوباره به گلر شماره یک خود اعتماد کرد و از حسینی درون دروازه تیمش استفاده کرد.
سیدحسین که بعد از وریا غفوری کاپیتان دوم استقلال محسوب می‌شود، این روزها همچون آخرین دیدارهای فصل گذشته لیگ برتر روی نوار موفقیت است و مقابل تراکتور نیز عملکرد خوبی برجای گذاشت. حسینی حالا در سومین بازی متوالی در شروع لیگ دروازه اش را بسته نگه داشت.
او ابتدا مقابل هوادار در جریان برد یک بر صفر گل نخورد؛ حسینی مقابل ذوب آهن تا دقیقه ۱۱ در زمین بود و یک سیو عالی هم داشت اما مصدومیت باعث تعویضش شد. از طرف دیگر او در مصاف با تراکتور بازهم گل نخورد تا بشود گفت در سومین بازی متوالی که گل نخورده رکورد ۲.۱ کلین شیت را ثبت کرده است.
بی تردید عملکرد خوب حسینی و اعتماد مجیدی به این دروازه بان در آینده هم می‌تواند ادامه داشته باشد. حسینی که یکبار رکورد گل نخوردن متوالی در لیگ برتر را شکسته، در مقطع کنونی نیز بدش نمی‌آید که به دوران اوجش برگردد و باعث خوشحالی هواداران استقلال شود.
مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس صادر شد
پس از روزها کش و قوس سرانجام باشگاه پرسپولیس موفق شد مجوز حرفه ای را دریافت کند.
در شرایطی که شایعات بسیار زیادی پیرامون حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت، قرمزها موفق شدند مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را به دست بیاورند.
مجید صدری سرپرست مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس با اشاره به این موضوع گفت: تمام مدارک لازم در اختیار کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است.
این در حالی است که پرسپولیس باتوجه به طلب گابریل کالدرون و همچنین مسئله مالکیت مشترک تحت نظر دولت، نگرانی بسیار زیادی بابت حذف از لیگ قهرمانان داشتند اما حالا این مشکل برطرف شده و پرسپولیس می‌‌تواند در فصل جدید لیگ قهرمانان حاضر شود.
سرپرست پرسپولیس با اشاره به این موضوع اظهار داشت: مواردی که در حال حاضر در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای وجود داشت در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته است ولی با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال اقدامات این موانع برطرف شد. هواداران نگران نباشند، مجوز صادر شد و تمام اقدامات داخلی انجام شده است و تمام مدارک درخواستی نیز برای AFC ارسال می‌شود.
صدری در پایان با تشکر از زحمات سجادی و عزیزی خادم، گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال به احترام هواداران و خانواده بزرگ پرسپولیس حمایت لازم برای صدور مجوز حرفه ای را به عمل آوردند.
این در شرایطی است که باخبر شدیم مجوز حرفه ای استقلال نیز تا ساعتی دیگر صادر می‌شود و هواداران این تیم نیز خیالشان بابت حضور در آسیا راحت خواهد شد. خصوصا حالا که فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در فضای مجازی خبر حذف از لیگ قهرمانان را تکذیب و ابراز امیدواری کرده که مشکل پیش آمده به زودی حل شود.
دیدار پیکان- ذوب‌آهن مابین بازی‌های تیم‌ملی
دیدار معوقه پیکان و ذوب‌آهن در روزهای برگزاری دیدارها و اردوی تیم ملی برگزار می‌شود.
به گزارش «ورزش سه»، رقابت های هفته سوم لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که سازمان لیگ دیدار پیکان و ذوب‌آهن را معوقه اعلام کرده و هنوز زمان این مسابقه مشخص نیست.
دلیل لغو این مسابقه حضور ۵ بازیکن دو تیم در اردوی تیم ملی امید بوده است. پیکانی‌ها هم اکنون ۲ بازیکن و ذوبی‌ها ۳ بازیکن در اردوی شاگردان مهدوی‌کیا دارند و به همین خاطر این مسابقه لغو شد و در زمان دیگری برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه پیکان و ذوب‌آهن ملی پوشی در تیم بزرگسالان ندارند و از طرفی در تقویم سازمان لیگ زمان ویژه ای برای برگزاری این بازی وجود ندارد، به احتمال فراوان شاهد برگزاری شاگردان مجتبی حسینی و مهدی تارتار در فیفادی خواهیم بود.
احتمالا کمیته مسابقات سازمان لیگ بعد از دیدار ایران و لبنان و قبل از مصاف شاگردان اسکوچیچ با سوریه در مقدماتی جام جهانی بازی پیکان و ذوب‌آهن را در تهران برگزار می‌کند تا جدول مسابقات لیگ برتر همه تیم ها یکسان شود.
گفتنی است؛ پیکان وذوب‌آهن روز جمعه دیدارهای هفته چهارم خود را برگزار می‌کنند. جایی که پیکان میهمان تراکتور است و ذوب‌آهن از سپاهان پذیرایی خواهد کرد.