طلوع مدال‌های ایرانی
طلوع مدال‌های ایرانی
آخر هفته‌ی گذشته، برای ایرانیان سراسر جهان پر از غرور و افتخارآفرینی بود.

کاروان ایران در المپیک توانست در چند روز افتخارات و موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کند و مدال‌های خوش‌رنگ و ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان آورد؛ مدال‌هایی که در نتیجه تلاش‌های شبانه روزی این ورزشکاران و البته کادر فنی و مربیان کسب شدند و توانستند ایران را به جمع بیست تیم ابتدای کل کشورهای کسب‌کننده مدال در رقابت‌های المپیک جای دهند. رکوردهای بی‌نظیری نیز زیر پرچم پرافتخار کشورمان ثبت شد که از جمله‌ی برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به کسب مدال نقره برای اولین بار در تاریخ ایران توسط ورزشکاران زن ایرانی اشاره کرد.
کاروان کشتی ایران نیز که همیشه با کسب افتخارات و پیروزی‌های متعدد، خیالمان را از بابت اینکه قرار است در این رشته افتخارآفرین باشیم و بر صدر بایستیم راحت کرده است.
در روز دوازدهم، «محمدهادی ساروی» در دیدار پایانی به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان رفت که با نتیجه ۴ بر یک قهرمان المپیک را مغلوب کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد.
«مبینا نعمت‌زاده» هم در رشته تکواندو و در وزن ۴۹- برای کسب مدال برنز به دیدار «دنیا ابوطالب» از عربستان دارنده مدال برنز جهان و آسیا رفت و موفق به پیروزی شد.در روز سیزدهم نیز «سعید اسماعیلی» و «علیرضا مهمدی» در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و نقره شدند و «ناهید کیانی» در تکواندو زنان صاحب مدال نقره شد. اکنون ایران با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ مدال برنز در رده بیستم قرار دارد.«حسن یزدانی» نیز در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۰ مقابل لاورنس از استرالیا پیروز شد و در یک چهارم نهایی به مصاف دارن کوروگلیف روسی الاصل از یونان رفت و با پیروزی ۹ بر ۴ به نیمه نهایی رسید.
او در نیمه نهایی به مصاف مایلس ناظم امینه از سن مارینو رفت و با پیروزی ۷ بر۱ فینالیست شد.
او در فینال نیز مقابل ماگومد رمضانوف به دلیل مصدومیت و ناراحتی که در ناحیه‌ی کتف خود احساس می‌کرد، نتیجه را به حریف واگذار کرد و موفق به کسب مدال ارزشمند نقره شد.
هم‌اکنون که خوانندگان درحال خواندن این سطور هستند نیز «مهران برخورداری» در رشته تکواندوی مردان به فینال راه یافته و قطع به یقین امروز مدال خوش‌رنگ نقره یا طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورده است.روزنامه «جمله» به مردم شریف ایران و جامعه ورزشی کشور بابت کسب این افتخارات ارزشمند تبریک می‌گوید و زحمات ورزشکارانی را که به هردلیل موفق به کسب مدال نشدند، ارج می‌دهند.
برای رزوهای پایانی المپیک نیز آرزوی سربلندی و سرافرازی پرچم پرافتخار کشورمان را داریم.