لزوم اجرای برنامه زیست بوم نوآوری
لزوم اجرای برنامه زیست بوم نوآوری

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر لزوم اجرای برنامه زیست بوم نوآوری در بیمه ایران خواستار تغییر اندیشه‌های سازمانی به منظور اصلاح رفتارهای سازمانی و کاهش هزینه ها شد. نخستین جلسه هم اندیشی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای به همت گروه مشاوران مدیر عامل بیمه ایران و با حضور سید مجید بختیاری مدیر عامل، […]

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر لزوم اجرای برنامه زیست بوم نوآوری در بیمه ایران خواستار تغییر اندیشه‌های سازمانی به منظور اصلاح رفتارهای سازمانی و کاهش هزینه ها شد.
نخستین جلسه هم اندیشی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای به همت گروه مشاوران مدیر عامل بیمه ایران و با حضور سید مجید بختیاری مدیر عامل، دکتر سلامی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه، جهانگیر کرمی مدیر کل بیمه های اتومبیل، مریم کاویانی فر سرپرست مدیریت حقوقی و امورقراردادها، فاطمه برهمن سرپرست اداره کل بیمه های اشخاص، سیدعلیرضا میرآقایی مدیر گروه مشاوران، رسول آریانپور مشاور مدیر عامل و سید تقی رسولی مدیر کل دفتر مدیر عامل و هیات مدیره در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.
مدیرعامل بیمه ایران طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از موضوع بی اخلاقی آسیب های زیادی دیده اند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص، باید علاوه بر ظرفیت های داخلی، از مطالعات علمی اساتید دانشگاهی و ظرفیت های خارج از شرکت نیز بهره ببریم و موضوع “گفتگو” را به صورت فرآیندی ادامه دار و تاثیر گذار در شرکت برگزار کنیم. نکته حائز اهمیت در این فرآیند نیز باید عملگرایی باشد.
بختیاری افزود: ما معمولا بین ساختار و رفتار، در فرهنگ سازمانی تفکیک قائل نمی‌شویم و بیشتر روی ساختار تمرکز می‌کنیم؛ اما رفتار هم بسیار اهمیت دارد و بسیاری از معضلات ما ریشه در رفتار سازمانی دارد. وی تصریح کرد: اگر ما اخلاق را به طور کامل درک کنیم متوجه خواهیم شد که دنبال سلایق شخصی نیستیم. رسالت این سازمان بیمه گری، گرفتن حق بیمه و ارائه خدمات بهینه بیمه‌ای به بیمه‌گذاران و ذینفعان است. همه ما در یک مجموعه علاوه بر فعالیت حرفه ای باید قلبا همدیگر را دوست داشته باشیم، در این صورت موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

شورای‌ عالی بیمه در تعیین حق بیمه شخص ثالث عملکرد خوبی داشت
نماینده سندیکای بیمه گران ایران بیان کرد: شورایعالی بیمه جایگاهی است که قوانین در آن تدوین و تصویب شده، مجوز شرکت‌های بیمه‌ای را صادر کرده و به عملکرد صنعت بیمه نظارت می‌کند، به همین روی این شورا نهادی است که مهمترین تاثیر را در صنعت بیمه دارد.
یونس مظلومی، افزود: تک تک اعضای شورایعالی بیمه به دلیل عضویت در این شورا، در توسعه صنعت بیمه نقش دارند.
وی در شورای‌عالی بیمه، وجود تضارب آرا در شورایعالی بیمه را مساله‌ای طبیعی خواند و توضیح داد: بعضی از نهادهای دولتی مانند وزارتخانه‌ها و نماینده اتاق بازرگانی در این شورا حضور دارند و نماینده شرکت‌های بیمه در شورایعالی بیمه باید بتواند ضمن حفظ منافع صنفی شرکت‌های بیمه با اعضا تعامل خوبی داشته باشد تا در تعیین حق بیمه‌های ثالث و تعیین روند صنعت بیمه اثرگذاری مثبتی داشته باشد. مظلومی، عملکرد شورایعالی بیمه در سال‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: این شورا در تعیین حق بیمه شخص ثالث در یکی دوسال گذشته نقش مثبت و سازنده‌ای داشته است.
وی، ادامه داد:درسال‌های گذشته پس از افزایش دیه، تعیین حق‌بیمه شخص ثالث بدلیل فشاری که از سمت دولت به شورایعالی بیمه وارد می‌شد با مماشات همراه بود و حق بیمه به همان اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد اما منطق هر کسب و کاری این است که به همان اندازه که هزینه‌هابالا می رود، بایدشرکت‌های بیمه هم بتوانند سرپا مانده و خود را حفظ کنند.
نماینده سندیکای بیمه گران ایران در شورای‌عالی بیمه، به سابقه ۹ ساله حضور خود در کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد صنعت بیمه در کشور توسعه پیدا کند از ناحیه تصویب و تدوین قوانین است و اگر این صنعت رشد نکند و یا عقب بماند بازهم از همین ناحیه خواهد بود بنابراین شورایعالی بیمه نقش بسیار مهمی در کمک به توسعه صنعت بیمه دارد.
مظلومی، در واکنش به این نکته که تصویب برخی قوانین مانند آیین نامه کارمزد درشورایعالی بیمه به کندی پیش می‌رود، گفت: به‌طور معمول دستور جلسات شورایعالی بیمه توسط بیمه مرکزی مشخص می‌شود و هنوز درجریان اینکه دستور جلسات آتی این شورا چیست، قرار ندارم.

بیمه رانندگان تاکسی منتظر تایید سازمان برنامه و بودجه است
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: هنگامی که تفاهم برای بیمه رانندگان با سازمان مربوطه امضا شود، باقی رانندگانی که در نوبت منتظر بوده اند می توانند از بیمه استفاده کنند.
قریب در خصوص بیمه رانندگان تاکسی اظهار کرد: به محض اینکه تفاهم نامه برای بیمه رانندگان با سازمان مربوطه امضا شود، باقی رانندگانی که در نوبت منتظر بوده اند می توانند از بیمه استفاده کنند.
وی افزود: همکاران ما در سازمان به صورت هفته ای پیگیر این موضوع بوده اند و سازمان تامین اجتماعی بیش از یک ماه است که این تفاهم نامه را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است اما تا به امروز نتیجه ای حاصل نشده است. قریب بیان کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها با توجه به بار مالی که روی دوش دولت دارد چند بار مخالفت خود را اعلام کرده است اما امیدوار هستیم با توجه به بودجه ۱۴۰۰ و بعد از اعلام رضایت به صورت شفاهی به صورت مکتوب اعلام آمادگی کنند تا رانندگان به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
شرکت‌ های بیمه اتکایی در ایران چندان قوی نیستند
مدیرعامل شرکت بیمه امید، با بیان اینکه شرکت‌های بیمه اتکایی در ایران چندان قوی نیستند،افزود: درحال حاضردو شرکت بیمه اتکایی فعال در صنعت بیمه ، به تنهایی توانایی پوشش بازار اتکایی کشور را ندارند و به همین دلیل شرکت‌های بیمه جنرال هم باید قبولی اتکایی داشته باشند. “علی اکبراکرامی” گفت: اینکه شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی باشند خوب است اما با ایجاد محدودیت برای شرکت‌های جنرال موافق نیستم. وی، با اظهار مخالفت با نظرات کارشناسانی که معتقدند نباید به شرکت‌های بیمه جنرال مجوز اتکایی داده شود، گفت: نباید جلوی فعالیت شرکت‌های بیمه جنرالی که نیروی انسانی ماهرو سرمایه خوبی دارند، گرفته شود.
مدیرعامل شرکت بیمه امید، معتقد است که شرکت‌های بیمه اتکایی به دلیل اینکه تخصصی بوده و تمامی رشته‌هایی که پوشش می‌دهند از ریسک بالایی برخوردارند واز طرفی تعهدات شرکت هم بالا است باید بسیار فنی و تخصصی باشند و محافظه کارانه مدیریت نشوند.
اکرامی، تصریح کرد: مدیریت محافظه کارانه باعث می‌شود که کارها عقیم بمانند زیرا نمی‌توانند در بازار رقابت کنند و شرکت‌های بیمه اتکایی باید مدیرانی متهور داشته باشند. وی، اذعان داشت که سرمایه شرکت‌های بیمه ای باید بالا باشد و شرکت‌های کوچک با سرمایه چند صد میلیارد تومانی نمی‌توانند به تنهایی ریسک بازار را پوشش دهند و تا این شرکت ها به بلوغ مدیریت متهورانه و سرمایه بالا برسند شرکت‌های بیمه جنرال باید اتکایی قبول کنند.