تداوم روند تامین کالا و نظارت بر بازار همچنان در اولویت است
تداوم روند تامین کالا و نظارت بر بازار همچنان در اولویت است
هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان البرز با حضور افضلی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمد انصاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز و دبیر کارگروه و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه تشکیل شد.

به گزارش جمله، دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز گفت: طبق برنامه ریزی وزارت صمت و دستورالعمل‌ موجود برای استان ها، رصد هفتگی بازار و پایش مستمر قیمت های ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری موجود در بازار استان نیز در حال انجام است و حفظ ثبات بازار در دستور کار همه دستگاه‌های مسئول می باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در همین چارچوب برنامه نظارت بر بازار استان با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها همچون جهاد کشاورزی، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و…، در حال انجام است و مستند به آمار موجود، غالب کالاهای عرضه شده در سطح بازار از ثبات قیمت برخوردار بوده است.

انصاری در توضیح دلایل تغییر قیمت سیمان در سطح عرضه گفت: همزمان با افزایش تقاضا در سطح بازار، روند تامین این کالا به سبب بروز برخی محدودیت های ایجاد شده در حوزه تولید که منبعث از ناترازی انرژی و تعطیلی بالاجبار واحدهای تولیدکننده در ایام هفته است، شاهد این تغییرات قیمتی هستیم که طی چند روز آینده این مشکل مرتفع و قیمت ها متعادل خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: در مذاکرات انجام شده با تعدادی سرمایه‌گذار خارجی در تلاش هستیم امکان احداث یک واحد بزرگ صنعتی تولید لاستیک را در استان البرز فراهم آوریم و در این راستا گام خوبی برداشته شده که امیدواریم بزودی منتهی به نتیجه شود.

روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز

  • نویسنده : نگار اصغری