مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بیماران صعب‌العلاج افزایش یافت
مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بیماران صعب‌العلاج افزایش یافت

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و مساعدت در کاهش مشکلات مالی و هزینه‌های درمانی این عزیزان مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه افزایش یافت. مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: هیات مدیره بانک در پانصد و هفتادویکمین جلسه خود مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بیماران […]


مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و مساعدت در کاهش مشکلات مالی و هزینه‌های درمانی این عزیزان مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه افزایش یافت.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: هیات مدیره بانک در پانصد و هفتادویکمین جلسه خود مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بیماران خاص و صعب العلاج را از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش داد. وی افزود: ارتقاء شاخص سلامت انسانی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشورها محسوب می‌شود و حمایت از هموطنان بیمار از اولویت‌های برنامه دولت و بانک توسعه تعاون است. مهدیان ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی متولی معرفی بیماران به شبکه بانکی بوده‌اند و بانک توسعه تعاون نیز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در دو استان تهران و اصفهان را بر عهده داشته است و طی یکسال اخیر مجموعا ۴۳۰ میلیارد ریال در شعب بانک در دو استان تهران و اصفهان، به بیش از دو هزار بیمار پرداخت شده است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون این تسهیلات را در قالب قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد اعلام کرد و گفت: تسهیلات مطابق معرفی‌نامه‌ها تا سقف پانصد میلیون ریال به هر نفر پرداخت شده است. وی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت نیز به عنوان دو سازمان تخصصی در پوشش دهی هزینه‌های بیماران و پیشبرد امور درمانی بیماران در سراسر کشور خدمات ارزنده‌ای به ویژه در دوران شیوع کرونا به هموطنانمان ارائه داده‌اند. مهدیان گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان دستگاه همکار در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آماده توسعه همکاری‌ها با این دو نهاد بیمه‌ای و درمانی در موضوعات بانکی و مالی و در راستای تحقق اهداف اجتماعی وزارتخانه است.

با مشارکت ۹۴ درصدی کارکنان؛
آزمون جامع بانکداری کارکنان بانک سینا برگزار شد
آزمون جامع بانکداری کارکنان بانک سینا با حضور بیش از ۲۴۰۰ شرکت کننده و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران و مراکز استان‌های منتخب برگزار شد.
این آزمون به همت معاونت سرمایه های انسانی و در راستای اجرای برنامه های توسعه ای بانک مبنی بر ارتقاء سطح آگاهی و دانش همکاران در حیطه فعالیت ها در تهران و ۲۹ مرکز آزمون در مراکز استانهای منتخب برگزار شد. کارکنان بانک سینا با مشارکت ۹۴ درصدی در این آزمون، سطح دانش و توان علمی خود را محک زدند. معاون سرمایه های انسانی بانک سینا با حضور در دانشگاه امیرکبیر محل آزمون همکاران در تهران اعلام کرد: ارتقاء کیفیت علمی سرمایه های انسانی هر سازمان، اصلی ترین عامل توسعه آن سازمان برای رسیدن به موفقیت است. آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به‌ منظور تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، از جمله برنامه‌های بانک سینا است که این آزمون نیز در همین راستا برگزار می شود. جعفری از مهم‌ترین دستاوردهای آزمون را، لحاظ کردن نتایج و رتبه کارکنان در ارتقاء و انتصاب آنان در بخش های مختلف با هدف ایجاد فرصت برابر و رقابتی عادلانه برشمرد و اظهار داشت: پایش اثربخشی دوره های برگزار شده قبلی، تشویق همکاران به یادگیری جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود، رتبه بندی علمی مناطق و ستاد بر اساس میانگین نمرات، تعیین نقاط قابل بهبود جهت برگزاری دوره های آتی در سال ۱۴۰۱ و شناسایی نفرات برتر آزمون جهت حضور در المپیاد بانکی از دیگر دستاورد های آزمون است. وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای فرایند آزمون، با معرفی عناوین کتب، جزوات آموزشی و همچنین ۱۰۰۰ سوال تستی طبقه بندی شده توسط اداره آموزش و مدرسین داخلی بانک، سوالات آزمون به صورت ” محتوامحور” از این مآخذ تدوین و طراحی گردید. معاون سرمایه های انسانی بانک سینا افزود: امیدوارم بانک سینا در سایه نیروی انسانی توانمند و باانگیزه، بتواند در عمل به وظایف خود در برابر ملت شریف ایران و تامین خواسته ها و مطالبات مشتریان در زمینه خدمات بانکی به ویژه در حوزه محصولات جدید و نوآورانه همچنان سربلند و پرافتخار باشد.

تغییر کارمزدهای شبکه پرداخت از سال جدید
مسئولان شبکه پرداخت از اعمال تغییرات در مبلغ و مدل نظام کارمزد این شبکه از سه ماهه اول سال آینده خبر می‌دهند.
نشست تخصصی بازنگری در نظام کارمزد شبکه پرداخت و مبارزه با پولشویی و تخلفات شبکه پرداخت در حاشیه نمایشگاه تراکنش برگزار شد. در این نشست به بررسی چالش‌های شبکه پرداخت و فعالان در این زمینه پرداخته شد که مهم‌ترین چالش شبکه پرداخت از سوی فعالان، موضوع کارمزد، هزینه تامین کارتخوان، کاغذ رسید کارتخوان‌ها و افزایش هزینه‌های فعالان در این زمینه بدون افزایش منابع درآمدی اعلام شد. در این زمینه، فرهاد فائز – مدیر عامل شرکت داده‌ورزی سداد از حاضرین در این نشست، خواستار این موضوع شد که باید منتفعین شبکه پرداخت به نسبت سهمی که از این شبکه می‌برند، هزینه بپردازند و از مردم گرفته تا پذیرنده‌ها باید کارمزد قابل توجهی بپردازند. همچنین، پیمان منعم طبری-مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش اعلام کرد که بانک‌ها باید پذیرنده‌ها را ملزم به پرداخت کارمزد کنند. علاوه براین، کاظم دهقان _ مدیر عامل شرکت شاپرک با بیان شبکه پرداخت قلب تجارت کشور است، گفت: ریشه تخلفات در زمینه شبکه پرداخت ناشی از نظام کارمزد این شبکه است و در این راستا، علاوه بر پذیرنده‌ها دارندگان کارت هم باید کارمزد پرداخت کنند. وی افزود: بانک مرکزی و شبکه پرداخت به منظور بازنگری در نظام کارمزد شبکه پرداخت هم صدا هستند و از سه ماهه اول سال آینده، هم در مبلغ و هم در مدل کارمزدهای شبکه پرداخت تغییراتی اعمال می‌شود. دهقان ادامه داد: اگر تغییراتی در نظام کارمزد بانک‌ها صورت نگیرد، در دو تا سه سال آینده، حیات شبکه پرداخت به مشکل می‌خورد. از سوی دیگر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی – رئیس پلیس فتا، از کاهش ۵۰ درصدی جرائم فیشینگ از طریق رمز دوم پویا خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصدی جرائم بانکداری الکترونیک در حوزه فیشینگ بود که در سراسر کشور با راه اندازی رمز دوم پویا، ۵۰ درصد جرائم فیشینگ از این بستر کاهش یافت.