مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه فروش ۱۲ هزار میلیارد تومانی بیمه دانا تا پایان شهریورماه سالجاری رقم خواهد خورد، از انعقاد قراردادهای بزرگ بیمهای طی آیندهای نزدیک خبر داد. دکتر رضا جعفری در جلسه هماندیشی با کارکنان شعب و نمایندگان بیمه دانا در استان تهران، ضمن گرامیداشت هفته دولت به تشریح عملکرد حدود شش […]
مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه فروش ۱۲ هزار میلیارد تومانی بیمه دانا تا پایان شهریورماه سالجاری رقم خواهد خورد، از انعقاد قراردادهای بزرگ بیمهای طی آیندهای نزدیک خبر داد.
دکتر رضا جعفری در جلسه هماندیشی با کارکنان شعب و نمایندگان بیمه دانا در استان تهران، ضمن گرامیداشت هفته دولت به تشریح عملکرد حدود شش ماهه این شرکت پرداخت و اظهار داشت: تا پایان شهریورماه سالجاری، فروش ۱۲ هزار میلیارد تومانی بیمه دانا رقم خواهد خورد و در بخش سرمایهگذاریها نیز طی این مدت در آستانه رسیدن به مرز سه هزار میلیارد تومان قرار گرفتهایم و برنامه تحولی و توسعهای ما در این دو بخش استمرار خواهد داشت. ایشان در ادامه از انعقاد قراردادهای بزرگ بیمهای طی آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: بهزودی با معرفی و عرضه پوشش تکافل توسط بیمه دانا برای اولینبار در کشور زنجیره فعالیت پوششی صنعت بیمه برای همه اقشار و بهویژه برای کسانی که بهدلایل حساسیت به بیمههای رایج تاکنون از هیچ بیمهای استفاده نکردهاند تکمیل میشود، و علاوه بر عرضه آن در داخل کشور، وارد کشورهای همسایه نیز خواهیم شد.مدیرعامل بیمه دانا در این نشست، همچنین بر لزوم احترام به مشتریان بهویژه فرهنگیان، آموزش کارکنان، استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی متخصص و هوشمندسازی فعالیتهای شرکت از طریق مدل بیمهگری هوشمند نیز تأکید کرد. دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، مدیریت هزینهها و استفاده از ظرفیت نمایندگان را رمز موفقیت شرکتهای بیمهای در جهان دانست و گفت: لازم است که نمایندگان بیمه دانا مورد حمایت ویژه شعب و مدیران صف و ستاد قرار گرفته و اختیارات بیشتری به آنان تفویض گردد تا در زنجیره فعالیت فروش تسهیل صورت گیرد.وی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله شرکت، خواستار استقرار تفکر سیستمی و حرکت مبتنی بر برنامهریزی در شرکت شد و فقدان برنامه در نهادهای مالی را بهمعنای عدم موفقیت آنها دانست.مدیرعامل بیمه دانا همچنین، موضوع حاکمیت شرکتی، بهسازی و توانمندسازی سرمایه انسانی لزوم توجه به مسائل رفاهی و معیشت و سلامت کارکنان، چابکسازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک، هوشمندسازی فعالیتها، انضباطبخشی مالی و تقویت حوزه سرمایهگذاری را از مهمترین راهبردها و چشمانداز بیمه دانا برای دستیابی به اهداف فوق دانست و بر آنها تأکید کرد.در ادامه این نشست، دکتر احمد جوادیپور، قائممقام مدیرعامل بیمه دانا نیز بر لزوم رعایت اخلاقمداری کارکنان در ارتباط با مشتریان تأکید کرد و داشتن خُلق نیک و خوش رفتاری با مردم را یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر موفقیت کارمندان دانست. وی همچنین، خدمترسانی به مردم را مهمترین وظیفه یک کارمند متعهد و بااخلاق دانست و در ادامه ویژگیهای ششگانه آنان را برشمرد.قائممقام مدیرعامل در پایان بر ضرورت بهرهمندی از علم و دانش، ترجیح منافع سازمانی بر منافع فردی، برخورداری از خلاقیت و ایدهپردازی، داشتن نوآوری در انجام امور، لزوم رعایت اصول اخلاقمداری و مشتریمداری و در نهایت داشتن انگیزه و نیت خالصانه و صادقانه از سوی کارمندان تأکید و این ویژگیها را از مهمترین عوامل موفقیت آنان دانست.
آغاز نام نویسی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر
نامنویسی بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآن و عترت برای ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ آغاز شد.در راستای فراهم سازی سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و تامین آرامش به هنگام بروز بیماری ها، صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه تکمیلی اعضای خود را از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ ارائه میدهد.
باتوجه به انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر با شرکت بیمه دانا، هنرمندان، نویسندگان، روزنامهنگاران و فعالان قرآن و عترت عضو این صندوق میتوانند از روز یکشنبه ۱۳ شهریور تا پایان روز چهارشنبه ۲۳ شهریور با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنر به نشانی www.honarcredit.ir اقدام به ثبت نام و بهرهمندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی کنند.
خدمات بیمه درمان تکمیلی در قالب ۳ طرح (امید، آرامش و رفاه) ارائه میشود تا اعضا براساس نیاز درمانی و توان مالی، اقدام به ثبت نام در یکی از طرحهای بیمه تکمیلی کنند.
پوششهای اصلی در بیمه درمان گروهی برای تمامی طرحها بدون سقف ارائه میشود.باتوجه به رسالت صندوق اعتباری هنر در حمایت از جامعه فرهنگ و هنر کشور، بیش از نیمی از حق بیمه سهم اعضا و افراد تحت تکفل از طرف صندوق در قالب یارانه پرداخت میشود.براین اساس مبلغ پرداختی سهم اعضا به ازای هر نفر برای طرح امید ۲۱۰ هزار تومان، طرح آرامش ۸۴۵ هزار تومان و طرح رفاه یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان است.متقاضیان میتوانند با انتخاب یکی از طرح ها، افراد تحت تکفل خود را نیز در همان طرح ثبت نام کنند.
همچنین سرپرستان خانوار (بیمه شده اصلی) با پرداخت مبلغ ۷۹ هزار و ۶۲۰ تومان از مزایای بیمه عمر و حوادث برخوردار میشوند که این مبلغ به حق بیمه سالانه بیمه شده اصلی اضافه میشود.ثبت نام بیمه تکمیلی در یک مرحله و از طریق سایت صندوق ارائه میشود و ارائه هرگونه خدمات منوط به عضویت متقاضی در صندوق اعتباری هنر و دارا بودن بیمه پایه است.
برگزاری نشست قانون مالیاتی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سندیکای بیمهگران به میزبانی بیمه ملت
نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمهگران و بیمه ملت با دعوت کارگروه مالی سندیکا از معاونان مالی و اداری، مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکتهای صنعت بیمه و مهمانان بیمه مرکزی با حضور مهدی کشاورز بهادری عضو موظف و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت، علی کرمی معاون سندیکای بیمه گران ایران، صادق کیان معاون مدیرکل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران سازمان امور مالیاتی روز گذشته به میزبانی بیمه ملت در مرکز همایشهای این شرکت برگزار شد.
در این نشست، محمد برزگر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیتهای اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانههای فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ماه ۱۳۹۸ در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راهاندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی را برای مؤدیان ایجاد کرده است.
رئیس مرکز تنظیم پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ با اشاره به اینکه صنعت بیمه از صنایع مهم و دارای گستره وسیع در سطح کشور است، تاثیر این قانون در صنعت بیمه را حائز اهمیت دانست.وی درباره چگونگی پیاده سازی دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در رابطه قانون پایانههای فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان تصریح کرد: هدف از این قانون، ساختارسازی برای ثبت سیستمی اطلاعات و پرداخت مالیات منصفانه است که براساس آن تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون موظف به ثبت نام در سامانه مؤدیان هستند.
برزگر در ادامه بر لزوم وجود شناسه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: این سامانه راه ارتباط غیرحضوری مؤدیان با سازمان مالیاتی است که این ارتباط از طریق حساب کاربری (کارپوشه) یکتای تعریف شده برای هر مودی از سوی سازمان امکانپذیر است.
محمد برزگر در بخش پایان سخنانش به توضیحاتی در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی و قانون پایانههای فروشگاهی در سایر کشورها، استانداردهای پایانه فروشگاهی و قوانین مهم صدور صورتحساب در این پایانهها و نحوه ورود به حسابرسی مالیاتی مؤدیان عضو سامانه پرداخت.
پس از اظهارات رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور ، اعضای شرکت کننده در این نشست به منظور تشریح بیشتر به پرسش و پاسخ پرداختند.
اراده حوزههای فنی و بازاریابی بیمه سرمد برای جهش بزرگ
جلسه تخصصی معاونان و مدیران فنی و بازاریابی و روسای شعب و نمایندگان منتخب بیمه سرمد، برای افزایش و بهبود عملکرد فروش، ارتقای کیفی سطح خدمات و طراحی محصولات نوین بیمهای، برگزار شد.
این جلسه به منظور افزایش و بهبود عملکرد فروش و ارتقای کیفی سطح خدمات بیمه سرمد و همچنین طراحی و خلق محصولات نوین بیمهای، با حضور همه مدیران بخشهای فنی و بازاریابی برگزار شد تا همه ارکان شرکت، در اقدامی هماهنگ و منسجم، برای ثبت عملکردی فراتر از برنامه مصوب هیات مدیره برنامهریزی کنند.
در این نشست تخصصی که با حضور و راهبری اعضای هیات مدیره برگزار شد، با توجه به واگذاری اختیارات صدور، کارشناسی و اصلاح فرآیندها به شعب سراسر کشور و همچنین نمایندگان شرکت، تصمیمات جدیدی برای افزایش اختیارات شعب و نمایندگان اتخاذ شد. همچنین بر اساس تصیمات اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد، راهکاری لازم برای توسعه و افزایش فروش بیمههای خرد در بخش بیمههای زندگی، بدنه اتومبیل، آتشسوزی و بالاخص بیمههای مهندسی و مسئولیت با حمایت مدیریتهای فنی و مدیریت بازاریابی و امور شعب بررسی شد. بیمه سرمد در راستای هدفگذاری جدید قصد دارد، با اصلاح و بهبود شیوههای کسب و کار خود و تقویت برند و شخصیت حرفهای سازمان، جایگاه خود را در صنعت بیمه کشور ارتقا دهد و عنوان نوآورترین شرکت را در صنعت بیمه کسب کند.
جای شرکت های بیمه تخصصی در بازار خالی است
نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه آسماری تاکید کرد که بیمه گران ایرانی به جای پرداختن به همه رشته های بیمه ای، باید بر یک رشته خاص متمرکز شوند.
آیت کریمی با بیان این که اکنون بازار بیمه ایران توسط شرکت های بیمه چند رشته ای تسخیر شده است، اظهار کرد: فعالیت این چنینی شرکت ها باعث می شود که پرتفوها به صورت دوره ای میان شرکت های مختلف جا به جا شود و در چنین بازاری، یک شرکت تخصصی نمی تواند موفقیت چندانی حاصل کند.وی با اشاره به این که تخصصی شدن شرکت های بیمه می تواند علاوه بر رقابتی کردن بازار، نرخ ها و سودها را نیز معقول کند، ادامه داد: بازار بیمه ایران باید به سمت تخصصی و رشته ای شدن حرکت کند.کریمی با تاکید بر این که جای شرکت های بیمه تخصصی در بازار خالی است، گفت: ظرفیت های خاص و ارزشمندی در بازار بیمه کشور وجود دارد که با احیای آنها می توان بازار کشور را توسعه داد و از توان موجود برای پوشش ریسک های بالقوه به بهترین شکل استفاده کرد.