نقش، کارکرد و مزایای مدیریت هوشمند اسناد در صنعت بیمه
نقش، کارکرد و مزایای مدیریت هوشمند اسناد در صنعت بیمه

    رئیس مرکز فاوای بیمه دانا، جزئیات حذف گردش اسناد فیزیکی و چگونگی راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب این شرکت»ساماش» را تشریح کرد. مهدیه نعیم حسنی در گفتگویی اظهار داشت: سال‌هاست که اسناد فیزیکی (کاغذی) در فرآیندهای بیمه‌ای نقشی مهم را ایفا می‌کند. همین اهمیت باعث شده تا امکان حذف فیزیک این […]

 

 

رئیس مرکز فاوای بیمه دانا، جزئیات حذف گردش اسناد فیزیکی و چگونگی راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب این شرکت»ساماش» را تشریح کرد.
مهدیه نعیم حسنی در گفتگویی اظهار داشت: سال‌هاست که اسناد فیزیکی (کاغذی) در فرآیندهای بیمه‌ای نقشی مهم را ایفا می‌کند. همین اهمیت باعث شده تا امکان حذف فیزیک این اسناد براحتی امکان پذیر نباشد. با توجه به اینکه تلاش‌هایی در جهت حذف فیزیک برخی از اسناد شروع شده، ولی نبایستی از مدیریت و گردش اسناد مذکور غافل شد، ضمن اینکه حتی در صورت حذف فیزیک این اسناد، اطلاعات و محتوی آنها هم چنان برای فرآیندهای بیمه ضروری بوده و نیاز به مدیریت و گردش به صورت الکترونیک خواهند داشت.
وی افزود: از معایب نگهداری سنتی اسناد فیزیکی می توان به از بین رفتن اسناد فیزیکی با گذشت زمان، عدم دسترسی سریع و لحظه‌ای به اسناد، سختی ایجاد امنیت و محرمانگی، عدم امکان اشتراک‌گذاری اسناد، و امکان انتقال آلودگی از طریق لمس اسناد اشاره کرد.
رئیس مرکز فاوای بیمه دانا تاکید کرد: با عنایت به مطالب فوق و در راستای حذف گردش اسناد فیزیکی و نگهداری نسخه الکترونیک اسناد، بر این شدیم تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و با هدف الکترونیکی نمودن فرآیند گردش اسناد، آرشیو الکترونیک مستندات و شناسایی و دسته بندی هوشمند اسناد، سامانه ای جهت مدیریت هوشمند اسناد در صنعت بیمه راه اندازی نماییم که پروژه ساماش از اوایل سال ۹۹ کلید خورد و در انتهای سال در شعبه یک مرکزی پایلوت گردید.
نعیم حسنی یادآور شد: فاز اول سامانه ساماش برای خسارت درمان در نظر گرفته شده و در فازهای بعدی جهت خسارت اتومبیل و … راه اندازی خواهد شد.