هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود
هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان‌های تهران، قم، البرز، خوزستان و نیمه شرقی کشور خبر داد. کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور […]

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان‌های تهران، قم، البرز، خوزستان و نیمه شرقی کشور خبر داد.
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای هفدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین و خراسان شمالی بتدریج بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها مربوط به گیلان و مازندران است. همچنین بارش‌ها تداوم دارد و شدت بارش‌ها برای فردا در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی است. رفیعی ادامه داد: روز جمعه بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌شمالی رخ می‌دهد.
وی توضیح داد: طی دیروز و امروز در بلندی‌های شمال و شمال‌غرب هرمزگان و همچنین بلندی‌های جنوب فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز گذشته تا پایان هفته، پدیده غالب درنیمه شرقی کشور در خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، خیزش گردوخاک و وزش باد شدید است. همچنین،امروز در جنوب استان‌های سمنان، تهران، استان‌های البرز،قم،ایلام و خوزستان پدیده غالب وزش باد شدید است که گاهی همراه با گردوخاک است.
وی ادامه داد: طی سه روز آینده دریای‌خزر، مواج و متلاطم است. از بعدازظهر امروز شمال خلیج‌فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه تمامی قسمت‌های خلیج فارس این شرایط را دارد.
رفیعی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی شده که در شمال کشور همراه با افزایش نسبی دماست.