پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری
پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری

جلسه پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) برگزار شد. به منظور تحقق مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها، به منظور بررسی روند اجرایی و تأمین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های پاتاوه – دهدشت، […]

جلسه پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) برگزار شد.
به منظور تحقق مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها، به منظور بررسی روند اجرایی و تأمین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر، جلسه‌ای به ریاست امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، استاندار قزوین، نماینده سازمان برنامه‌ و ‌بودجه کشور، معاونین عمرانی استانداری‌های سیستان‌و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین معاونین و مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر به همراه روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق برگزار شد.
در این نشست، پس از بررسی آخرین وضعیت گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌ها (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر)، تصمیماتی با هدف ایجاد تحول در پروژه‌ها اتخاذ شد.
بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، حمایت‌های بی‌دریغ دفتر مقام معظم رهبری مانند گذشته و مشابه سال‌های قبل شامل طرح‌ها و پروژه‌های مورد بررسی این جلسه شد. همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق نیز به سهم خود، برای پروژه‌های اشاره‌شده مساعدت و همکاری لازم را داشتند. با اجرای این چهار پروژه (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) گام مهم دیگری در جهت ارتقای شبکه حمل و نقل در مناطق محروم و نقاط مرزی برداشته خواهد شد.
گفتنی است، از جمله تصمیمات مهم دیگر علاوه بر چهار پروژه اعلام شده، برنامه‌ریزی برای آغاز قریب‌الوقوع احداث کمربندی شمال مریوان بود که پروژه‌ای بسیار مهم و راهبری برای استان کردستان و مرز باشماق محسوب می‌شود.
هم انديشي مديران ستادي و فرودگاه‌هاي کشور برگزار مي‌شود
نشست هم انديشي مديران ستادي فرودگاهي سراسر کشور، امروز دوشنبه دهم آبان ماه با حضور رئيس و اعضاي هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران به صورت وبينار برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در این نشست که از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، اعضای هیات مدیره و راهبران بخش های مختلف فرودگاهی، هوانوردی، برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گزارشی از وضعیت موجود را ارائه خواهند داد. در این نشست همچنین عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در خصوص باند ۲۹ چپ این فرودگاه گزارشی ارائه خواهد داد.
ارائه گزارش مجمع توسط معاون توسعه مدیریت و منابع، ارائه مطالب توسط معاونان عملیات فرودگاهی و هوانوردی، ارائه گزارش در خصوص طرح توسعه ترمینال و پروژه های در دست اقدام فرودگاه بین المللی مشهد، ارائه گزارش در خصوص پروژه های در دست اقدام فرودگاه های استان خوزستان و اردبیل و همچنین پرسش و پاسخ از دیگر محورهای این برنامه خواهد بود.

معاون اجرایی شرکت  حمل و نقلی ریلی رجا:
پای سودجویان به فروش بلیت قطار باز شد
یک مقام مسئول گفت: در پی تخلفات صورت گرفته از طریق برخی افراد سودجو در مراکز غیر مجاز فروش بلیت قطار و برخی کافی‌نت‌ها، مسافران حتما بلیت خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.
رضا عصاری  معاون اجرایی شرکت  حمل و نقلی ریلی رجا با بیان اینکه گزارش‌هایی توسط مسافران مبنی بر تخلفاتی در حوزه خریدبلیت رسیده است، گفت: تخلفاتی از  طریق برخی افراد سودجو در مراکز غیر مجاز فروش بلیت و برخی کافی‌نت‌ها صورت گرفته که به مسافران اعلام می شود حتما از مراکز مجاز، بلیت قطار خود را تهیه کنند.
معاون اجرایی شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجا با بیان اینکه برخی افراد سودجو اقدام به خرید بلیت قطار از سایت‌های اینترنتی کرده و با دستکاری تصویر بلیت، آن را با قیمت‌های بسیار بیشتر به فروش می‌رسانند، گفت: مسافران توجه داشته باشند که بعد از خرید بلیت حضوری یا غیرحضوری از مراکز مجاز فروش بلیت رجا، پیامکی مبنی بر تأیید خرید و اطلاعات بلیت صادره به شماره تلفن همراه اعلامی به مسافران ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: بنابراین در صورت عدم دریافت پیامک مربوطه حتما در فرآیند خرید مشکلی وجود دارد و لازم است بلافاصله موضوع را با همکاران  از طریق سامانه ۱۵۳۹ در میان بگذارند.
معاون اجرایی شرکت رجا با تأکید بر اینکه مسافران حتما باید بلیت‌های خود را از مجاری معتبر (وب‌سایت رجا، آژانس‌ها، سایت‌ها و وب سرویس‌های دارای مجوز و سامانه تلفنی ۱۵۳۹) خریداری کنند، افزود: اسامی تمامی مراکز حضوری و غیر حضوری معتبر در سایت ها وجود دارد.
عصاری بیان کرد: در صورتی که مسافر خریدار بلیت موارد فوق را رعایت نکند، پیشگیری از تخلفات احتمالی بسیار سخت بوده و این شرکت مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی سفرهای برون شهری با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شوند و تمامی دستورالعمل های بهداشتی در طول سفر به صورت کامل رعایت می شوند.
معاون اجرایی شرکت رجا در پایان با بیان اینکه تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در این قطار رعایت و قطار قبل از حرکت ضدعفونی خواهد شد، افزود: به منظور جلوگيری از شيوع ويروس كرونا و برای سلامت حال مسافران، در این قطار علاوه بر رعايت فاصله‌گذاری اجتماعی بين مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی كننده و ماسک بين آنها توزيع می‌شود.