شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد که سود سهام ۳۹ شرکت در تیرماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد. به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تازهترین آمارهای منتشر شده از سوی این شرکت نشان میدهد که در ادامه واریز سودهای سهام […]
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد که سود سهام ۳۹ شرکت در تیرماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام
پرداخت شد.
به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تازهترین آمارهای منتشر شده از سوی این شرکت نشان میدهد که در ادامه واریز سودهای سهام با استفاده از سامانه سجام که از ابتدای سال جاری پس از ابلاغ سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی ناشران بورسی و فرابورسی تسریع شده است، در تیر ماه امسال ۳۹ ناشر حاضر در بازار سهام، سود سهامداران خود را از طریق این سامانه واریز کردهاند.
اسامی ۳۹ شرکت پرداختکننده سود سهام در تیر ماه
این گزارش میافزاید: در نخستین ماه تابستان ۱۴۰۱، شرکتهای فرابورس، پتروشیمی بوعلی، ارتباطات سیار، برکت، بیمه البرز، سرمایه گذاری هامون صبا، پتروشیمی غدیر، توسعه مسیر برق گیلان، داده پردازی ایران، آهن و فولاد غدیر ایران، سرمایهگذاری مسکن الوند، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، سرمایهگذاری بهمن، سرمایهگذاری مسکن، بیمه پاسارگاد، صنعتی بهپاک، بیمه پارسیان، پتروشیمی غدیر، لوله و ماشین سازی ایران، صنایع چوب خزر کاسپین، تامین سرمایه امین، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، لیزینگ کارآفرین، سپید ماکیان، نورد قطعات فولادی، سیمان فارس نو و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، همکاران سیستم، پتروشیمی خراسان، نفت پارس، بانک تجارت، پتروشیمی تندگویان، بانک ملت، پاکسان، فرآوردههای تزریقی ایران، تامین سرمایه خلیج فارس، سود سهامداران خود را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی سپرده از طریق
سامانه سجام پرداخت کردهاند.
اسامی شرکتهای پرداخت کننده سود سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱
گفتنی است: شرکتهایی که در سال جاری تا به امروز اقدام به پرداخت سود از طریق سامانه سجام کردهاند شامل شرکتهای لیزینگ پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان کیش، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، سیمان شمال، صنایع کشاورزی و کود زنجان، سرمایهگذاری توسعه و عمران استان کرمان، نئوپان ۲۲ بهمن، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه گذاری غدیر، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، پلیمر آریا ساسول، سیمان مازندران، سرمایه گذاری توسعه ملی، سیمان شرق، مجتمع سیمان غرب آسیا، عمران و توسعه شاهد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس، مدیریت انرژی امید تابان هور، قند نیشابور، سرمایه گذاری خوارزمی، گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری بازنشستگی کارکنان بانکها، سرمایه گذاری مسکن پردیس، تکادو، معدنی دماوند، خدمات انفورماتیک، بیمه اتکایی ایرانیان، پویا زرکان آقدره، پلی پروپیلن جم، سپیدار سیستم آسیا، سیمان سپاهان، گردشگری ایرانیان، سیمان آرتا اردبیل، خاک چینی ایران، فرز، به پرداختملت، گروه توسعه مهرآیندگان، سیمان کرمان
و بیمه ما هستند.
سامانه سجام چیست؟
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان بهمنظور ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که همه فعالان این بازار اعم از سرمایهگذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر دادههای تایید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت میشود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
سهامداران میتوانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی
انجام دهند.
دبیر انجمن کارگزاران بیمه کشور:
کمترین کارمزد به رشته های با حق بیمه بالا تعلق می گیرد
دبیر انجمن کارگزاران بیمه کشور اظهارداشت: پایین بودن کارمزد خدمات بیمه، باعث کاهش انگیزه در شبکه فروش و خروج سرمایه انسانی کارآفرین از صنعت بیمه خواهد شد.
محسن رجیل بخش گفت: اجزای مختلف صنعت بیمه اعم از نمایندگان، کارگزاران، شرکتهای بیمه و سهامداران آنها، بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه و کارگزاران برخط، منافع مشترکی دارند و گشایش در ضریب نفوذ بیمه تنها با یافتن فصول مشترک بین این اجزا محقق میشود.دبیر انجمن کارگزاران بیمه با بیان اینکه طبق آخرین آمار دریافتی از بیمه مرکزی ۹۹ هزار کد نمایندگی و ۱۱۰۰ کدکارگزاری بیمه فعال در کشور وجود دارد، افزود: کارگزاران بیمهای از نظر تعداد حدود یک درصد از کل شبکه فروش و از لحاظ تولید پرتفوی ۱۰ درصد سهم بازار بیمه کشور را در اختیار دارند.
رجیلبخش، ادامه داد: شبکه فروش هر ساله بالغ بر ۸۵درصد گردش نقدینگی صنعت بیمه را ایجاد میکنند و به همین دلیل رابطه مستقیمی بین صنعت بیمه و شبکه فروش وجود دارد بنابراین باید توجه ویژهای به آییننامه کارمزد کارگزاران و نمایندگان بیمه داشت.دبیر انجمن کارگزاران بیمه، اظهارداشت که با مقایسه آئین نامههای ۱۰۲-۸۳-۲۹-۲۰-۳ در ادوار مختلف شاهد کاهش کارمزدها هستیم و استاندارد خاصی هم بر نوع محاسبات کارمزد حاکم نیست.رجیلبخش توضیح داد: برای مثال پروژههای عمرانی در دورترین نقاط کشور در حال اجرا هستند و فروش بیمه در این بخش نیازمند صرف هزینههای همچون بازاریابی، ارزیابی اولیه مورد بیمه، رفع ابهامات بیمهگر برای پذیرش ریسک، هزینه اسکان برای مذاکرات فروش، هزینه ایاب و ذهاب، بازدید مجدد دورهای برای بررسی تغییرات احتمالی ریسک است.دبیر انجمن کارگزاران بیمه، اظهارداشت: در آئیننامههای کارمزد توجهی به موضوعات فوق نمیشود و اساسا کمترین کارمزد به رشتههایی تعلق میگیرد که حق بیمه بالایی دارند.
وی، ادامه داد: فاکتور تورم در بحث پلکانی بسیار حائز اهمیت است و اساسا در نظر گرفتن یک رقم ثابت برای محاسبه پلکانی حتما در آینده نزدیک چالش آفرین خواهد بود.رجیل بخش، تاکید کرد: رشته شخص ثالث که عوارض زیادی به آن تحمیل شده و وظیفه ترغیب بیمهگذار جهت خرید ثالث، مسئولیت وصول حق بیمه، جمع آوری اقساط، تحمیل مالیات عملکرد بدلیل استفاده از دستگاه پوز بعهده شبکه فروش است اما عوارض تحمیلی، بهمراه سهم صندوق تامین خسارات بدنی که گاهی معادل خود حق بیمه است، کارمزد ناپذیر هستند.وی، گفت: در کشورهای توسعه یافته در بیمههای زندگی کل حق بیمه وصولی سال نخست با وصول قسط ماه اول بعنوان کارمزد به شبکه فروش پرداخت میشود. دبیر انجمن کارگزاران بیمه، ادامه داد: بسیاری از شرکتهای بیمه در کشورهای پیشرفته برای جذب نماینده بیمه زندگی در ۴ ماه نخست، رقمی معادل ۲۵،۰۰۰ دلار به عنوان کمک هزینه دوره آموزش بصورت بلاعوض به فروشندگان تازه وارد خود پرداخت میکنند.رجیلبخش بیان کرد: در مدلهای داخلی در بازار سرمایه، کارگزاران بورس نیز خدماتی مشابه شبکه فروش صنعت بیمه به جامعه ارایه میکنند.
وی معتقداست که در صورت توجه ویژه به کارمزد کارگزاران و نمایندگان، این بخش از صنعت بیمه مشابه کارگزاران بازارهای مالی توسعه خواهد یافت که این رویکرد منجر به قدرتمندتر شدن صنعت بیمه خواهد شد.دبیر انجمن کارگزاران بیمه، اذعان داشت که بدلیل نداشتن صرفه اقتصادی، قشر مولد و پیشرو شبکه فروش از صنعت بیمه خارج می شوند.
رجیل بخش، اظهارکرد: مواردی نظیر ماده ۳۸ تامین اجتماعی، افزایش ضرایب مالیات عملکرد، افزایش حقوق پرسنل، اجاره دفتر، هزینههای سربار از جمله عواملی هستند که در سالهای اخیر عرصه را بر شبکه فروش صنعت بیمه سخت تر کرده است.
مدیرعامل بیمه دانا:
توجه به سرمایه انسانی مهمترین راهبرد و اولویت بیمه دانا است
مدیرعامل بیمه دانا، تولید محصولات جدید بیمهای را با هدف پاسخگویی به نیازها و مطالبات بیمهگذاران مورد تأکید قرار داد و این روند را موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه
در جامعه عنوان کرد.
دکتر رضا جعفری در نشست هماندیشی کارکنان، نمایندگان و شبکه فروش استان خراسان شمالی در شهر بجنورد، ضمن تشریح عملکرد چهار ماهه این شرکت در شاخصهای صدور و فروش و خسارت، به ظرفیتهای فراوان بیمه دانا در بخشهای مختلف، به ویژه سرمایه انسانی اشاره و ارائه آموزش را مهمترین اولویت و راهبرد اساسی برای رشد و پیشرفت امور دانست و از تمامی کارکنان و نمایندگان خواست با بهرهگیری از دانش روز، سهم این شرکت را در بازار بیمه کشور حفظ و ارتقاء دهند.
وی در ادامه با تحلیلی از وضعیت صنعت بیمه در کشور و سهم شرکتهای بیمه در بازار، به محصولات نوین بیمه دانا در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرحهای مهم و کاربردی این شرکت، طرح مهردانا است که توانسته بسیاری از بیمهگذاران حقیقی و حقوقی را جذب کرده و رضایت خاطر آنها را فراهم کند، لذا با توجه به این اتفاق مهم و با هدف بهروزرسانی این محصول و تکریم مشتریان تصمیم گرفتیم با بهینهسازی طرح مهردانا، تحولی اساسی در خدمترسانی به مشتری ایجاد کنیم که نتیجه و ماحصل این تلاشها، رونمایی از طرح طلایی و نقرهای مهردانا بود که قطعاً باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه خواهد شد.دکتر جعفری با تأکید بر اینکه مهردانا بهترین طرح برای رسوخ به بازار بیمه است، افزود: به واسطه اجرای این طرح، بیمه دانا توانست یک میلیون و پانصد هزار مشتری جذب کند، بنابراین در شرایط کنونی باید به سمت بهینهسازی هرچه بیشتر این طرح در بازار گام برداریم، لذا با ارائه دو طرح طلایی و نقرهای مهردانا توسط شبکه فروش شرکت، همانطور که اشاره کردم، ضمن افزایش ضریب نفوذ بیمه در بازار به پرتفویهای جدید نیز دست خواهیم یافت. مدیرعامل بیمه دانا در ادامه سخنان خود، به تشریح برنامهها و سیاستهای جدید شرکت در سال جاری پرداخت و سپس با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از افتخارات این شرکت امضای قرارداد همکاریهای بیمهای با فرهنگیان عزیز کشور است که نقش و تأثیر تعیینکنندهای در رشد و پیشرفت کشور دارند و آیندهسازان این مرز و بوم در سایه تعلیم و تربیت این قشر فرهیخته میتوانند اداره جامعه آینده را عهدهدار شوند.وی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ معلمان، از کارکنان و نمایندگان خواست با ارائه بهترین نوع خدماترسانی به آنها، در روند پرداخت خسارت نیز تسریع کنند.دکتر جعفری همچنین هوشمندسازی عملیات بیمهگری را موجب تحول اساسی در خدمترسانی به مردم دانست و سپس در خصوص اپلیکیشن جدید این شرکت با نام «داناپ» توضیحاتی ارائه کرد.دکتر رضا جعفری و هیئت همراه، ضمن بازدید از شعبه بجنورد و گفتوگو با همکاران، از نزدیک در جریان رسیدگی به پروندههای خسارت بیمهگذاران این شعبه قرار گرفتند.دکتر رضا جعفری در ادامه سفر خود و هیئت همراه به استان خراسان شمالی، در نشستی با ابوالقاسم اکبری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، ضمن تشریح مفاد تفاهمنامه بیمهای با این وزارتخانه، به ارائه مواردی در خصوص نرخ کارشناسی شده، تجمیع امور بیمهای، الکترونیکیشدن خدمات، ارائه خدمات ویژه به معلمان و تکریم آنان و طرح سفیران بیمهای، ویژه دانشآموزان پرداخت و با توجه به در خواستهای جمعی از فرهنگیان که تاکنون موفق به ثبتنام در بیمه درمان نشدهاند، زمان ثبتنام را تا پایان ماه مرداد تمدید کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی:
بیمهآسیا، شرکتی معتبر و قابل اطمینان در صنعت بیمه است
رییس کل بیمه مرکزی: برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی بیمهآسیا بدون بند حسابرسی کاری ارزشمند و رویدادی افتخار آمیزی برای مدیریت و کارکنان این
شرکت است.
مهندس بهزادپور در گفتوگوی اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی گفت: بیمهآسیا به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمهای کشور همانگونه که تاکنون عملکرد آن نشان داده است، در چارچوب اهداف صنعت بیمه نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سند تحول دولت سیزدهم، اظهار داشت: انتظار داریم، شرکت بیمهآسیا در چارچوب و راستای برنامهها و اهداف این سند تحول در حوزه صنعت بیمه پیشتاز باشد و نقش مهمی را برای تحقق اهداف صنعت بیمه ایفا کند.مهندس بهزادپور در ادامه بر آموزش نیروی انسانی و جانشینپروری در صنعت بیمه کشور تاکید کرد و بیان داشت: فعالیتهای بینالمللی و برون مرزی و همچنین استفاده از فنآوریهای روز در بخشهای صدور، خسارت و ارزیابی از برنامههای با اهمیت صنعت بیمه است و امیدواریم شرکت بیمهآسیا با توجه به ظرفیتهای فنی و نیروی انسانی قابل توجه خود، در این زمینه ها نیز فعالیتهای چشمگیری داشته باشد.
مهندس بهزادپور در این گفت و گو بر توجه بیش از پیش شرکتهای بیمه به موضوع پیگیری وصول مطالبات تاکید کرد.
مدیرعامل بیمه سینا:
بیمه سینا به دنبال نوآوری و استفاده از فناوریهای نوین است
مدیرعامل بیمه سینا به همراه برخی مدیران ارشد این شرکت از چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) بازدید کرد.
دکتر عبداله سلطانی ضمن بازدید از غرفهی شرکتهای فعال صنعت بیمه، سرعت و سهولت در ارائه خدمات به مشتریان را برای صنعت بیمه کشور، ضروری دانست و گفت: مشتریان همواره انتظار دارند خدمات را با سهولت و کیفیت مطلوب دریافت کنند؛ بنابراین دقت، سرعت و کیفیت در ارائه خدمات باید همواره مد نظر باشد تا بتوانیم شاهد رضایتمندی مستمر مشتریان باشیم.
مدیرعامل بیمه سینا در جریان بازدید و گفتگو با برخی مدیران شرکتها و غرفههای ارائه کننده خدمات بیمهای اظهار داشت: ظرفیت و تواناییهای مطلوبی در بیمه سینا نهفته است که این توانایی و قابلیتها از تفکر جوان مدیران و کارکنان آن نشأت میگیرد.نایب رئیس هیئت مدیره بیمه سینا تاکید کرد: اعتماد به صنعت بیمه سرمایه ای ارزشمند است که این سرمایه را باید با ارائه خدمات متنوع و هوشمند حفظ کرد.وی افزود: استفاده از فناوریهای نوین و نوآوری در صنعت بیمه به منظور دسترسی بیشتر افراد به خدمات مالی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و بیمه سینا هم با استفاده از منابع انسانی متخصص و جوان با شتاب به سمت این مهم در حال حرکت است.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران:
پرداخت کلیه مطالبات داروخانه های طرف قرار داد تا پایان تیر ماه
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، از پرداخت کلیه مطالبات داروخانه های طرف قرار داد تا پایان تیرماه خبر داد.
حسین رنجبران گفت: در اجرای جزء یک بند س تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به پیش بینی و فراهم نمودن تمهیدات لازم در سامانه های الکترونیکی سازمان، زمینه محاسبه و پرداخت هزینه های ناشی از تغییر سیاست نرخ ارز ترجیحی دارو مهیا شد.معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از همین جهت اولین مرحله پرداخت هزینه های ناشی از تغییر سیاست های نرخ ارز ترجیحی دارو به داروخانه های طرف قرار داد سراسر کشور از چند روز پیش عملیاتی شده است.وی تصریح کرد: با اختصاص وجوه اخیر به ادارات کل بیمه سلامت استان ها، کلیه مطالبات داروخانه های طرف قرار داد تا پایان تیر ماه پرداخت شده است.