مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت نیمی از تسهیلات این بانک برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی خبر داد. محمدحسین حسین زاده گفت: یکی از اهداف برجسته این بانک ایجاد مشاغل خرد با حداقل هزینه تمام شده از طریق پرداخت تسهیلات خرد و ارزان بوده است. در واقع این بانک برطبق شعار” بانکی اجتماعی […]
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت نیمی از تسهیلات این بانک برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی خبر داد.
محمدحسین حسین زاده گفت: یکی از اهداف برجسته این بانک ایجاد مشاغل خرد با حداقل هزینه تمام شده از طریق پرداخت تسهیلات خرد و ارزان بوده است. در واقع این بانک برطبق شعار” بانکی اجتماعی با خدماتی نوین” ، بانکی غیر تجاری و اجتماعی است که به دنبال جذب اعتبارات و منابع قرض الحسنه و پرداخت آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه در جهت گره گشایی از امور تمام افراد جامعه بوده و تلاش حداکثری خود را معطوف به تحق این امر مهم کرده است.
وی افزود: در همین راستا بانک قرض الحسنه رسالت توانسته است با بکارگیری تسهیلات خرد صرفا در جهت ایجاد مشاغل خرد و خانگی گام های موثری بردارد. به طوری که این بانک در سال ۹۹ نزدیک به ۷۵۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که از این تعداد تسهیلات بالغ بر ۳۶۰هزار فقره (بیش از نیمی از تسهیلات) در حوزه مشاغل خرد و خانگی تخصیص یافته است.
رشد ۲۴۹ درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴۹ درصد، رشد داشته است.
علی خورسندیان اظهارکرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی که در ۷ ماهه سال گذشته در حدود ۳۱ هزار میلیارد ریال بوده در همین بازه زمانی در سال جاری به رقم ۱۰۸ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال رسیده است.
وی همچنین از افزایش میزان وصول مطالبات در این بانک خبر داد و گفت: بنا بر گزارش عملکرد ۷ ماهه امسال، میزان وصول مطالبات، علیرغم تداوم رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و اثرات آن بر کسب و کارها و محدودیت ها و مشکلاتی که تحریم ها بر فضای اقتصادی و بانکی کشور تحمیل کرده است، از افزایش ۹۶ درصدی برخوردار است.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به رشد ۹۲ درصدی در میزان پرداخت های این بانک به واحدهای صنعتی و معدنی تصریح کرد: با عملکرد مناسب مجموعه بانک صنعت و معدن در بخش ستاد و به خصوص شعب این بانک در افزایش مانده سپرده های چهارگانه و رشد ۸۳ درصدی در این شاخص، توانستیم عملکرد مناسبی در بخش اعطای تسهیلات داشته باشیم و با وجود محدودیت منابع به بخش زیادی از تعهدات خود عمل نماییم و قدم های مثبتی در افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال کشور برداریم.
خورسندیان همچنین از افزایش ارائه خدماتی همچون صدور ضمانتنامه های ریالی در این بانک سخن گفت و افزود: میزان صدور ضمانتنامه های ریالی در مدت ۷ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، رشد ۵۶ درصدی را نشان می دهد.
بانک پارسیان پیشگام در راه اندازی سامانه های پرداخت الکترونیکی
با مشارکت بانک پارسیان، بخش اولیه سامانه پل (پرداخت لحظهای) مبتنی بر انتقال وجه از حساب به حساب ، با موفقیت انجام شد.
با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا ، بخش اولیه سامانه پل (پرداخت لحظهای) با مشارکت بانک پارسیان و تعداد دیگری از بانک ها با موفقیت انجام شد تا امکان عملیاتی شدن این سامانه از اوایل آذرماه سال جاری با حضور سایر بانک ها فراهم شود.
سامانه پل (پرداخت لحظهای) سامانه ای مبتنی بر انتقال وجه از حساب به حساب (شماره شبا) و خدمتی بین بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت های لحظه ای با حجم انبوه و مبالغ خُرد را در هر ساعتی از شبانهروز فراهم میکند و انتقال وجه به صورت آنی و بر اساس شماره حساب انجام میشود.
همچنین سامانه پل می تواند ابزار انتقال اعتبار الکترونیکی جدیدی در راستای نیازهای بازار و انتظارات مشتریان به شمار رود که با این ابزار هر تراکنش ظرف چندثانیه؛ پردازش و تعیین وضعیت می شود.
در این سامانه بانک ذینفع باید پیش از واریز وجوه به مشتری خود، دستور پرداخت مربوطه را تأیید کند که بر همین اساس روزانه چندین سند تسویه بین بانکی صادر و اعمال میشوند.
گفتنی است؛ بانک پارسیان همواره همسو با تنوع نیازمندی های مشتریان و هم راستا با آخرین تکنولوژی های روز دنیا محصولات نوینی را در صنعت بانکداری به مشتریان خود ارایه کرده است و به عنوان بانکی پیشرو و پیشگام در تولید جدیدترین محصولات و خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک ، همراستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب وکار، گام های موثری برداشته است.