پیام مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس
پیام مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس

یک دهه قبل در چنین روزی، نهال نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور کاشته شد و امروز با هم مسیر شدن با تغییراتی بسیار در سبک بانکداری دیجیتال به درختی تنومند و الماسی صیقل خورده تبدیل شده است. روزی که نشان و لوگوی بانک قرض الحسنه رسالت رونمایی شد، این شعار را به همراه خود […]

یک دهه قبل در چنین روزی، نهال نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور کاشته شد و امروز با هم مسیر شدن با تغییراتی بسیار در سبک بانکداری دیجیتال به درختی تنومند و الماسی صیقل خورده تبدیل شده است.
روزی که نشان و لوگوی بانک قرض الحسنه رسالت رونمایی شد، این شعار را به همراه خود داشت»بانکی اجتماعی با خدماتی نوین”.
ارزان و آسان بودن امروز ما همان واژه های هستند که ۱۰ سال پیش در لوگوی بانک به نمایش درآمده اند و خط مشی ما به سمت بانکداری بدون شعبه و نوین را ترسیم کردند. تحقق بانکداری بدون شعبه در ۱۴۰۰ را وعده کرده بودیم، با بانکداری اجتماعی آغاز کردیم و تغییر را کلید زدیم و به حول و قوه الهی پیشتر از ۱۴۰۰ نیز محقق شد. سیستم چابک را بااین مدل از بانکداری، چابکتر و منعطف تر کردیم تا به امروز برسیم که بیش از هشت میلیون نفر عضو داریم.
اکنون می توانیم بگوییم بانکی بدون شعبه هستیم واعضا می توانند با تمرکز بر فناوری های نوین تمام خدمات بانکی را از طریق همراه بانک، اینترنت بانک و پیشخوان مجازی رسالت به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته با محوریت سرعت و امنیت در بستر بانکداری دیجیتال دریافت نمایند. حالِ امروزِ نه تنها ایران که در تمام دنیا بر مدل بانکداری بدون شعبه و دیجیتال صحه می گذارد. چراکه شیوع ویروس کرونا نیز نیاز جامعه به خدمات بانکی غیرحضوری را بیش از پیش نمایان کرده است. بحمدالهی حال امروز خانواده بزرگ رسالت خوب است و این حال خوب را مرهون لطف ایزد منان و همت و تلاش تک تک همراهان در سراسر کشور می دانیم. در دهمین سالگرد آغاز حرکت در مسیر بانکداری قرض الحسنه که مصادف شده با هشتم محرم الحرام با استعانت از سیدالشهدا امیدواریم بتوانیم در این مسیر بهترین خدمات را به اعضای خانواده رسالت ارایه نماییم.

همایش برنامه راهبردی پنجم و سیاست های سازمانی بانك صنعت و معدن برگزار شد
همايش برنامه راهبردي پنجم بانك و سياست هاي سازماني در راستاي جاري شدن اهداف استراتژيك بانك صنعت و معدن با حضور اعضاي هيات مديره و مديران سازماني و جمعي از كارشناسان اين بانك برگزار گرديد.
در اين جلسه دكتر خورسنديان عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن اظهار داشت: فرصت مغتنمي پيش آمده تا اهم برنامه هاي پنجم راهبردي ۵ ساله بانك را كه حاصل تلاش جمعي از همكاران است، مرور و بررسي نماييم. وي گفت: تدوين اين برنامه در سال ۹۹ و عمليات اجرايي آن از ابتداي سال جاري آغاز شد كه بر اساس مدل هاي علمي متفاوت تدوين و نقاط قوت آن طي پرسش نامه از مديران و كارشناسان و بر پايه نيازها، اهداف و راهكار هاي پيشنهادي استخراج گرديد. عضو هيات مديره بانك افزود: لازم است تمامي همكاران در پياده سازي اين برنامه نهايت اهتمام و جديت را داشته باشند تا شاهد نتايج مثبت و پيشرفت در همه زمينه ها باشيم.
دكتر خورسنديان خاطر نشان ساخت: پايش مداوم اين برنامه در دستور كار قرار دارد و مقرر شده تا اداره روش ها و نهادها در بانك هر ۳ ماه عملكردها را سنجش نموده و گزارش نمايد و اين برنامه ظرفيت و انعطاف پذيري لازم براي تغييرات و اصلاحات را دارا بوده و امكان اصلاح و بازنگري آن هر ۶ ماه ميسر مي باشد.
وي يادآور شد: به علت اهميت و ضرورت اجراي اين برنامه بخشي از پاداش عملكرد همكاران متناسب با اقدامات انجام شده در اين خصوص مي باشد. دكتر خورسنديان ۶ استراتژي اين برنامه را تمركز بر صنايع صادرات گرا و دانش بنيان و فناوري هاي نوين، تامين مالي پايدار و استفاده از منابع غير دولتي، استقرار حاكيميت شركتي، بانكداري ديجيتال و بانكداري شركتي، ارتقا فرهنگ سازماني، انگيزه، كيفيت و بهره وري نيروي انساني، طراحي و پياده سازي عمليات بانكداري سرمايه گذاري و تامين مالي دو جانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن برشمرد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران،‌ مدیر ارزش آفرین شناخته شد
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی که در اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کارهای ایران حضور داشت، لوح معرفی مدیرعامل این بانک به عنوان یکی از مدیران ارزش آفرین کشور را دریافت کرد.
در این اجلاس که با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در محل مرکز همایش‌های بین المللی رایزن تهران برگزار شد،‌ حسن مونسان به نمایندگی از محمد رضا حسین زاده این لوح را دریافت کرد.
هدف از برگزاری این رویداد، اشاعه فرهنگ کارآفرینی و تولید و رویکرد این همایش تجلیل از مدیران برتر واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی بود. توسعه کسب و کار در فضای ملی و بین المللی، اهمیت مدیریت استراتژیک در کسب کارها، نقش مهارت، خلاقیت و نوآوری در توسعه کسب و کار اقدامات ابتکاری مدیران در حوزه بازاریابی و فروش نیز از جمله اهداف، رویکردها و محورهای ارزیابی این اجلاس اعلام شده بود همچنین کارآفرینی، خلاقیت، استفاده از تکنولوژی برتر و بومی سازی، قابلیت تجاری سازی و خلق ثروت از محورهای ارزیابی مدیران در این اجلاس بود.

 

۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی از طریق بازار بین بانکی جذب شد
بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس ۲۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی را از بازار بین بانکی جذب کرد. با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کرد. جزئیات این گزارش به شرح زیر است:
بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۲ درصد) استفاده کنند.