کلات گنجینه و نگین گردشگری خراسان‌رضوی است
کلات گنجینه و نگین گردشگری خراسان‌رضوی است
فرماندار شهرستان کلات گفت: کلات یک گنجینه از آثار تاریخی و و نگین جاذبه‌های گردشگری خراسان‌رضوی است.

علی صلاحی روز جمعه ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران که درتورآشناسازیکلات شرکت کرده بودند، با بیان این مطلب افزود: کلات در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی با طبیعتی بکر و وجود آبشارها، باغات سرسبز و … جاذبه‌های متنوعی دارد.
فرماندار شهرستان کلات ادامه داد: خوشبختانه تاکنون تلاش‌های زیادی به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور گردشگر به منطقه صورت گرفته‌ است و با توسعه اقامتگاه‌ها، ایجاد بوم‌گردی‌ها و توجه به احداث راه‌های دسترسی به تفرجگاه‌ها و آبشارها مثل آبشار زاوین، ارتکند و … گردشگران زیادی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.
او تصریح کرد: بخشی از این زیرساخت‌ها نیازمند تکمیل است و باید با تخصیص اعتبار مناسب برای ایجاد راه دسترسی بهتر، زمینه توسعه گردشگری منطقه بیش از پیش فراهم شود.
صلاحی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی نیز سه اثر صنایع‌دستی کلات شامل ابریشم‌بافی زاوین، گلیم‌بافی آقداش و نواربافی شهر لایین سال گذشته به ثبت ملی رسید و توسعه زیرساختها و سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد تشکل‌های صنایع‌دستی در حال انجام است.
فرماندار شهرستان کلات با بیان این‌که امیدواریم حاصل تمام تلاش‌ها، مهیا شدن شهرستان کلات برای حضور گردشگر بیشتر باشد، گفت: از هزار مسجد با زیبایی‌های طبیعی و مناظر چشم نوازش تا آب گرم، روخانه‌ها و باغات حاشیه آن و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگ متنوع و غنی در سطح شهرستان همه در زمره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که هر نوع سرمایه گذاری در آن در حوزه گردشگری بسیار پرفایده است و توجیه اقتصادی دارد و این شهرستان را می‌توان بهشت سرمایه‌گذاری دانست.
صلاحی افزود: خوشبختانه برای اصلاح جاده مواصلاتی کلات به مشهد نمایندگان مجلس تلاش‌هایی داشته‌اند و به تازگی ارتقاء درجه جاده مورد عنایت قرار گرفته و با اصلاح وضعیت جاده این شهر کوهستانی و مناطق طبیعی زیبا امکان این را فراهم می‌کند که گردشگران از این مسیر زیبا لذت ببرند البته باید در ترددها مراقبت لازم را داشته باشند و قوانین را مورد لحاظ قرار دهند.

او ادامه داد: علاوه بر همه ظرفیت‌های ذکر شده، این شهرستان کلات از ظرفیت گردشگری کشاورزی و گردشگری عشایری برخوردار است، در حال حاضر ۲۵۰۴ خانوار عشایری در نقاط مختلف این شهرستان حضور دارند.
فرماندار شهرستان کلات گفت: قرار گرفتن شهرستان کلات در مجاورت مشهد مهم‌ترین ظرفیت برای رونق و توسعه گردشگری در این شهرستان است، چون وجود بیش از ۳۰ میلیون زائر در سال و ۵ میلیون مجاور بارگاه منور علی‌ابن موسی‌الرضا، ظرفیت‌هایی برای کلات ایجاد می‌کند که این شهرستان، می‌تواند تفرجگاه مشهد باشد بنابراین از معرفی بهتر و بیشتر شهرستان کلات استقبال می کنیم.
صلاحی با قدردانی از برگزاری توررسانه‌ای به کلات، اظهار کرد: آشناسازی و رفت و آمد خبرنگاران که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و… با جامعه ارتباط دارند در به تصویر کشیدن و بیان زیبایی‌های منطقه و جذب گردشگر به کلات موثر است.
او افزود: خبرنگاران در جامعه صاحب نفوذ هستند و به عنوان بیان‌ کننده ظرفیت‌های کلات می‌تواند در معرفی بیشتر این شهرستان به جامعه موثر باشند.
در این تور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای از کارگاه‌های ابریشم بافی شهر زاوین، مسجد جامع کبود گنبدکلات، مجموعه تاریخی عمارت خورشید، بند تاریخی نادری و طبیعت منحصر به فرد این شهرستان بازدید کردند.

.

  • نویسنده : زهره وحیدی - خبرنگار