کمالوند مانع جدایی اخباری شد نویدکیا به فکر گلر خارجی افتاد
کمالوند مانع جدایی اخباری شد نویدکیا به فکر گلر خارجی افتاد

محمدرضا حاجی عبدالرزاق تیم فوتبال سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با وجود آن که در نهایت به این عنوان نرسید، اما از همان ابتدای راه به‌عنوان یک تیم قلدر و مقتدر خود را مطرح کرد و در نهایت نیز فقط با اختلاف دو امتیاز نسبت به پرسپولیس عنوان قهرمانی را […]

محمدرضا حاجی عبدالرزاق
تیم فوتبال سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با وجود آن که در نهایت به این عنوان نرسید، اما از همان ابتدای راه به‌عنوان یک تیم قلدر و مقتدر خود را مطرح کرد و در نهایت نیز فقط با اختلاف دو امتیاز نسبت به پرسپولیس عنوان قهرمانی را از دست داد. این در حالی است که این تیم برای اولین سال مربیگری محرم نویدکیا که یکی از اسطوره‌های طلایی‌پوشان به شمار می‌رود نتایج بسیار خوبی کسب کرد تا جایی که خیلی از کارشناسان این نتایج را شاهکار محرم در اصفهان عنوان کردند.
نویدکیا که تیمی در قامت یک مدعی برای فصل قبل بسته بود دقیقا از فردای بسته شدن پرونده فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر کار خود را برای موفقیت و این بار کسب عنوان قهرمانی در فصل پیش رو با جدیت و تمرکز آغاز کرده و از آنجایی که لیست ورود و خروج خود را که از مدت‌ها پیش به باشگاه تحویل داده بود، با مذاکره با این نفرات یعنی بازیکنان جدیدی که قصد به خدمت گیری آنها را دارد، به طور رسمی کار خود را برای فصل بیست‌ویکم شروع کرد و این در حالی است که بسیاری از تیم‌ها تا فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر همچنان در خواب خرگوشی به سر می‌برند، اما محرم نویدکیا و سپاهان چراغ خاموش کار خود را برای تقویت و از بین بردن نقاط ضعف نماینده اصفهان و آماده کردن سپاهانی پرقدرت و مدعی برای کسب عنوان قهرمانی آغاز کرده‌اند. در این گزارش قصد داریم آخرین تحولات این باشگاه در مقطع زمانی فعلی را بررسی کنیم با این توضیح که محمدرضا حسینی، سروش رفیعی، عزت پورقاز، محمدرضا مهدی‌زاده، محمدرضا خلعتبری، سجاد شهباززاده و گئورگی گولسیانی از جمله بازیکنی هستند که در انتهای فصل قراردادشان با سپاهان به اتمام رسید و محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه مذاکرات خود را چند هفته‌ای می‌شود که با این چند بازیکن برای تمدید قرارداد آغاز کرده و برخی‌شان نیز ماندنی شدند.

مرزبان نقشه قدیمی را تکرار کرد
علیرضا مرزبان، دستیار محرم نویدکیا با انتشار پستی در اینستاگرام با هواداران سپاهان خداحافظی و برای محرم نویدکیا آرزوی موفقیت کرد. مرزبان در ابتدای فصل قول داده بود درصورت قهرمانی سپاهان در لیگ، از تهران تا اصفهان را پیاده‌ خواهد رفت، اما به این هدف نرسید و نیازی هم نشد که این کار را انجام دهد.
از سوی دیگر از صحبت‌های هواداران استقلال در صفحات مجازی این نکته برداشت می‌شود که بسیار علاقه‌مند هستند علیرضا مرزبان که یکی از مربیان کاربلد فوتبال ما است و در آلمان نیز دوره گذرانده و البته سابقه حضور در پرسپولیس را نیز دارد، برای فصل آینده روی نیمکت استقلال و در کنار فرهاد مجیدی قرار بگیرد؛ چراکه به اعتقاد آنها او می‌تواند دستیار خوبی کنار مجیدی باشد و به موفقیت استقلال کمک کند. تغییرات روی نیمکت تیم‌ها از همین حالا شروع شده و باید دید در نهایت مرزبان کدام تیم را برای ادامه کار مربیگری و یا حتی سرمربیگری انتخاب می‌کند.
البته در خصوص همکاری مرزبان با استقلال باید فرهاد مجیدی حرف اول و آخر را بزند که او هم به نظر می‌رسد دستیار ایتالیایی را انتخاب کرده باشد و مرزبان بیشتر انتخاب هواداران استقلال است تا سرمربی این تیم. با این حال طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» مربی فصل گذشته سپاهان که به بهانه دیدار با دختر خود و ملاقات با خانواده راهی آلمان شده است با این خداحافظی بیشتر قصد دارد تا به نوعی مسئولان سپاهان را تحت فشار قرار دهد تا رقم قراردادش را افزایش دهند، این در حالی است که مرزبان در زمان کرانچار یک بار دیگر این رفتار را تکرار کرد که البته در آن زمان در نهایت موفق به رسیدن به هدفش شد. با این حال به نظر نمی‌رسد این بار باز هم این امر محقق شود چون گویا به‌خاطر برخی اتفاقات فصل گذشته این بار نویدکیا خیلی تمایلی برای ادامه همکاری با مرزبان ندارد و به نظر می‌رسد مربی باکلاس سپاهانی‌ها با این تیم به پایان همکاری رسیده باشد.

جایگزینان احتمالی مرزبان
درخصوص سرنوشت همکاری محرم نویدکیا با سپاهانی‌ها با توجه به نتایج درخشان این سرمربی و حمایت صددرصدی باشگاه از وی به نظر می‌رسد فعلا محرم را توپ هم تکان نمی‌دهد و نکته قابل توجه اینکه محرم نویدکیا قراردادی سه‌ساله با سپاهان بسته که هنوز دو فصل دیگر آن باقی‌مانده است، با این حال با توجه به جوانی و سرشار از انگیزه بودن این سرمربی به نظر می‌رسد اگر نتایج سپاهان به این شکل تداوم داشته باشد مطمئنا سالیان بیشتری نویدکیا هدایت سپاهانی‌ها را برعهده خواهد داشت و نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» درصورتی که مرزبان به‌صورت قطعی کارش با سپاهان به پایان رسیده باشد از مجتبی حسینی یا مجید صالح به عنوان دستیاران اول نویدکیا نام برده می‌شود.

لیست تمدیدی‌ها در حال اجرا
به درخواست محرم نویدکیا و پس از توافق با باشگاه سپاهان، شایان مصلح قرارداد خود را به مدت یک فصل با طلایی‌پوشان تمدید کرد تا فصل بعد سومین فصل حضور مصلح در اصفهان باشد. این مدافع چپ ۲۸ساله که سابقه بازی در سپیدرود رشت و پرسپولیس را دارد، پس از محمدرضا خلعتبری و گئورگی گولسیانی سومین بازیکنی است که با سپاهان تمدید می‌کند. البته مذاکره با سایر نفراتی مثل سجاد شهباززاده، سروش رفیعی و محمدرضا حسینی ادامه دارد و این در حالی است که پیش از این محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان در یکی از نشست‌های خبری خود اعلام کرده بود برای آنکه سپاهان به مسیر خود برای فصل بعد نیز همچنان با قدرت ادامه بدهد نیاز هست تا شاکله این تیم حفظ شده و به نظر می‌رسد این تیم با حفظ ستاره‌های خود می‌تواند نیمی از مسیر موفقیت برای فصل بعد را طی کند.

سجاد و سروش، گل بازار!
سجاد شهباززاده و سروش رفیعی دو بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته بیشترین نقش را در نایب‌قهرمانی سپاهان و کسب نتایج درخشان این تیم ایفا کردند. این در حالی است که قرارداد هر دو بازیکن برای فصل آینده به پایان رسیده و از مدت‌ها پیش محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان مذاکرات خود برای تمدید قرارداد با این دو بازیکن را آغاز کرده اما از آنجایی که طبق شنیده‌ها هر دو بازیکن به صورت مشترک در لیست خرید یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی حضور دارند، به نظر می‌رسد تیم اصفهانی کار ساده‌ای برای نگهداری این بازیکنان خود نداشته باشد. این در حالی است که سپاهانی‌ها به ریخت و پاش معروف هستند و دو تیم سرخابی پایتخت در تنگنای مالی به سر می‌برند که بر همین اساس نیز آنها درخصوص پیشنهادهای اغواکننده برخی تیم‌های صنعتی از جمله سپاهان چند روز پیش نامه‌ای را به صورت مشترک برای نهادهای ذیربط ارسال کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. با این حال درخصوص شهباززاده که آقای‌گلی فصل گذشته را به خود اختصاص داده، شنیده می‌شود او که یک پیشنهاد از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد نیز فعلا از سپاهانی‌ها خواسته تا چند روزی را به استراحت پرداخته و در روزهای آینده پاسخ سپاهان برای تمدید قرارداد را بدهد که البته به نظر می‌رسد این موضوع تقریبا دست کمی از بازارگرمی نداشته باشد.

آخرین خبر از مغانلو
شهریار مغانلو، مهاجم نیم‌فصل دوم گذشته پرسپولیس پس از حضور کوتاه ۵ماهه در این تیم به پرتغال بازگشت تا تکلیف باشگاه فصل آینده‌اش مشخص شود. مهاجم قرضی تیم فوتبال پرسپولیس که با پیشنهاد پیوستن به سپاهان در ازای پرداخت رضایتنامه‌اش به همراه انتقال محمد محبی روبه‌رو بود، قصد داشت جلوی این انتقال را بگیرد تا یک فصل دیگر در جمع شاگردان گل‌محمدی باقی بماند. با این حال طبق گزارش برخی رسانه‌ها مسئولان باشگاه سانتاکلارا با پیشنهاد مغانلو برای کاهش مبلغ رضایتنامه‌اش مخالفت کردند و این بازیکن با توجه به رقم پیشنهادی سپاهان در آستانه امضای قرارداد با این باشگاه قرار گرفته است.
بر همین اساس به نظر می‌رسد قرارداد مغانلو با سپاهان قطعی خواهد بود و انتقال این بازیکن از پرسپولیس به سپاهان می‌تواند نخستین جابه‌جایی مهم در نقل و انتقالات تابستانی سال جاری لقب بگیرد. این در حالی است که شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که یکی از مقامات سطح بالای سپاهان که در جریان دیدار استقلال مقابل این تیم در تهران در ورزشگاه آزادی حضور داشت، در جایگاه خبرنگاران این خبر را تایید کرده و در حالی که از مدت‌ها پیش این شایعه به گوش می‌رسید گویا با اعلام این مقام مسئول سپاهانی در روز دیدار استقلال مقابل سپاهان، کار رسمی شده و حالا باید تا زمان انعقاد قرارداد مغانلو و سپاهان به‌صورت رسمی منتظر ماند.

گلر و هافبک دفاعی گزینه‌های اصلی محرم
در جریان بازی‌های مقدماتی جام جهانی بود که انتقال پیام نیازمند به تیم پوتیموننزه فاش شد و محرم نویدکیا می‌دانست که باید فکری به حال دروازه تیمش کند که با حضور نیازمند طی سه سال اخیر یکی از پست‌های قابل اتکای سپاهان بود. اولویت اول محرم نویدکیا برای جانشینی نیازمند، محمدرضا اخباری بود که به یکباره و در شرایطی که به نظر می‌رسد این دروازه‌بان در آستانه فسخ قرارداد و پیوستن به سپاهان است، انتخاب فراز کمالوند به‌عنوان سرمربی جدید تراکتور و اصراری که این مربی برای حفظ سنگربان اول تیمش داشت، شرایط را دچار تغییر کرد و حالا محرم نویدکیا هم باید فکری به حال دروازه تیمش کند. قطعا نویدکیا گزینه‌های دیگری را نیز که طی سال‌های اخیر نمایش‌های مطمئنی در خط دروازه تیم‌هایشان داشته‌اند، زیر نظر دارد، ولی در شرایطی که چندین باشگاه دیگر لیگ برتری نظیر گل‌گهر نیز به‌دنبال تقویت این پست خود هستند، اگر سپاهان موفق به جذب گزینه مورد نظرش از بازار داخلی نشود، رو به جذب گزینه خارجی خواهد آورد.
این در حالی است که در این فضا نام تعدادی از دروازه‌بانان خارجی نیز شنیده می‌شود که از جمله آن می‌توان به این خبر اشاره کرد که سایت ترانسفر مارکت مدعی شده که توماس اسودکائوسکاس دروازه‌بان لیتوانیایی سابق تیم فوتبال رم که بازیکن آزاد است، به سپاهان می‌پیوندد تا جانشین پیام نیازمند شود. این گلر ۲۷ساله اهل لیتوانی است و فصل گذشته برای تیم لومل بلژیک بازی کرد. حتی برخی اخبار نیز حکایت از حضور ابراهیم عالمه دروازه‌بان سابق تیم ملی سوریه که در سپاهان توپ می‌زد داشته اما به نظر می‌رسد بیشتر در این خصوص دلال‌ها به‌ دنبال گرفتن ماهی از آب جلو هستند تا اینکه نویدکیا واقعا به دنبال جذب چنین نفراتی باشد، البته درباره رشید مظاهری نیز اخبار ضد و نقیض زیادی شنیده می‌شود و در حالی که خیلی‌ها کار او را با سپاهان تمام شده می‌دانستند اما برخی اخبار دیگر از عدم تمایل همکاری نویدکیا با مظاهری خبر دادند و در این خصوص باید منتظر ماند ضمن اینکه سرمربی سپاهان روی پست هافبک دفاعی نیز تاکید ویژه‌ای داشته و به همین منظور برخی اخبار مبنی‌بر مذاکرات سپاهانی‌ها با مسعود ریگی، هافبک دفاعی استقلال صحت داشته و باید دید بعد از رقابت‌های جام حذفی تکلیف ادامه همکاری ریگی با آبی‌پوشان که اتفاقا قراردادش با این باشگاه به پایان رسیده به کجا خواهد رسید.