مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندرران از رفع تصرف ۱۱۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مازندران در ایام نوروز ۱۴۰۱ توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این اداره کل خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران سید محمد نظری با اعلام این خبر […]
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندرران از رفع تصرف ۱۱۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مازندران در ایام نوروز ۱۴۰۱ توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این اداره کل خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران سید محمد نظری با اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان مازندران ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی در ایام نوروز ۱۴۰۱ با اجرای ۴مورد به مساحت حدوداً ۱۱۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۷۵۵ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرد. وی اظهار داشت: این ۴پرونده رفع تعرض فوری مربوط به شهرستانهای بهشهر- نکا و فریدونکنار به مساحت ۱۱۶۰۰ مترمربع و ارزش ریالی ۷۵۵ میلیارد ریال بود که با تلاش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره به دولت برگردانده شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت شهروندان میتوانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی مطرح کرد؛
اهتمام شرکت کشتیرانی، به ساخت شناور و کانتینر
با توان داخل
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به ساخت شناور و کانتینر از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبردهای اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
محمدرضا مدرس خیابانی در جلسه هماهنگی با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد این ناوگان ملی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن فرصتهای رشد و شکوفایی از دل بحرانهایی همچون تحریم و رخدادهای بینالمللی همچون جنگ روسیه و اوکراین گفت: تحریم اگرچه علیرغم تمامی محدودیتها، شرایط سختی را برای بخشهای مختلف اقتصادی ایران از جمله ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، اما کشور با اتکای به توانمندی داخلی، توانست از فشار تحریمها سربلند بیرون آید. وی افزود: در عین حال باید بر روی مسائل بنگاهداری در بدنه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز دقت نظر بیشتری صورت گیرد که بر این اساس استقرار نظام حاکمیت شرکتی و تصمیمگیری چابک و سریع متناسب با منافع ملی و بنگاهی باید مدنظر قرار گیرد. مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه منابع انسانی و مدیریت داراییها از سوی شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته رکوردهای تاریخی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محقق شده است؛ اما تداوم این درخشش باید همراه با برداشتن گامهای بزرگی در مسیر توسعه ناوگان باشد؛ به نحوی که بتوان رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. وی اظهار داشت: توجه ویژه به کریدور شمال- جنوب و حضور پررنگ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار از جمله راهبردهای اصلی در سال ۱۴۰۱ است؛ ضمن اینکه باید به صورت کلی در حوزه اجرای سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام جدی از سوی تمامی مدیران صورت گیرد. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به ساخت شناورها و کانتینرها از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبردهای اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کشتیرانی حرکت جدی را در حوزه ساخت کانتینرها با اتکاء به توانمندیهای داخلی آغاز کرده که در سال ۱۴۰۱ با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.