۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند
۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند، در عین حال چگونگی دسترسی بیمه شده‌ها به اطلاعات بیمه‌ای و نسخ تجویزی را توضیح داد. محمدمهدی ناصحی، درباره نسخه الکترونیک، گفت: تحقق کامل‌تر نسخه الکترونیک از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون شکل گرفته است و […]

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند، در عین حال چگونگی دسترسی بیمه شده‌ها به اطلاعات بیمه‌ای و نسخ تجویزی را توضیح داد.

محمدمهدی ناصحی، درباره نسخه الکترونیک، گفت: تحقق کامل‌تر نسخه الکترونیک از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون شکل گرفته است و خوشبختانه به غیر از دو شهر تهران و مشهد اکنون در کل کشور ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک نوشته و پیچیده می‌شود که این توفیقی برای سازمان بیمه سلامت است. البته جمعیت در تهران و مشهد قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و در عین حال تهران مرکز ارجاعی است و حدود ۲۰۰۰ پزشک حتی با بیمه‌ها قرارداد ندارند که ممکن است نسخه‌نویسی را انجام ندهند و این چنین مباحثی از علل عقب ماندن این شهرها از سایر نقاط کشور است.
بیمه‌شدگان چگونه می‌توانند به نسخ الکترونیک خود دسترسی داشته باشند؟
او تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند که ۱۶ هزار نفر اصلا طرف قرارداد ما نیستنند اما نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌دهند. در عین حال برای دسترسی بیمه شده به اطلاعات سلامت خود، سامانه شهروندی به عنوان یک سامانه فعال شکل گرفته است که بیمه شده برای دسترسی به اطلاعات بیمه‌ای و نسخ به راحتی می‌توانند به سامانه مراجعه کنند.او درباره سامانه ارائه خدمات شهروندی، گفت: این سامانه با قابلیت‌هایی اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده را دارد. برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند.
ناصحی درخصوص امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته خود در پنل شهروندی، اظهار کرد: عمده مشکلات بیمار در این خصوص برای مراجعه به بیمه‌های تکمیلی بود، لذا این امکان در پنل شهروندی برای بیمه شدگان فراهم شده تا کل سوابق نسخه که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است را مشاهده کنند؛ همچنین بیمار می‌تواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال کند تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند هزینه‌هایی که برای آنها به صورت الکترونیک انجام شده را در سامانه مشاهده کنند. همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت را نیز جستجو کنند و اگر فردی دارای بیمه همگانی بوده و به پزشک خانواده منتسب باشد، می‌تواند اطلاعات پزشک خانواده خود را نیز در سامانه مشاهده کند.
پزشکانی که زیربار نسخه‌نویسی الکترونیک نمی‌روند
وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر میان بیمه‌ها با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، تصریح کرد: این همکاری می‌تواند تعداد پزشکانی که نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌دهند را افزایش دهد. برخی پزشکان پیشکسوت و یا برخی پزشکان پُر بیمار به هر نحوی ممکن است نسخه نویسی الکترونیک را نپذیرند که باید برای این دسته از پزشکان هم راهکاری اندیشیده شود. مصوبه قانونی به ما تاکید کرده بود که بیمه‌ها از اول دی ۱۴۰۰ نباید هیچ سندی کاغذی قبول کنند. این قانون اندکی ایراد دارد زیرا نمی‌توان همه‌ کار را یکجا انجام داد و باید جهت پذیرش نسخ کاغذی برای زمان قطعی سیستم، بحران‌ها، شرایطی که پزشکی نتواند نسخه الکترونیک بنویسد و… درصدی را قائل می‌شدند که امسال این فرایند درحال انجام است تا جایی که در جلسه هشتاد و ششم شورای عالی بیمه سلامت که اخیرا برگزار شد، تاکید شد که به این بخش توجه ویژه‌ای شود.
رصد دقیق اطلاعات دارویی کشور با تحقق کامل نسخه الکترونیک
ناصحی ادامه داد: نسخه الکترونیک فواید بسیار زیادی در نظام سلامت دارد که بخشی از آن به سلامت مردم بازمی‌گردد. گاهی اشتباهات دارویی در نسخ بوجود می‌آید که در این روش چنین خطاهایی به حداقل می‌رسد و نکته دیگر شفافیت اطلاعات است که مصرف دارو در کشور را به شکل واضحی مشخص می‌کند. به عنوان مثال می‌دانیم که داروی دیابت در استان‌ها چه مصرفی دارد تا در توزیع مناسب دارو در شهرها دقت کنیم که مثلا شهری مانند یزد که شیوع بیشتری از دیابت دارد، داروی بیشتری دریافت کند و دچار کمبود نشود.
او با تاکید بر اینکه در سال‌های اول اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه‌ها به هیچ عنوان به دنبال صرفه‌جویی نیستند ، اظهار کرد: ما می‌خواهیم خدمات به درستی به مردم ارائه شود، پس از آن صرفه جویی هم اتفاق می‌افتد. الان میانگین مصرف دارو در کشور ما ۴.۵ قلم در هر نسخه است؛ عددی که قبلا از آن به شکل دقیق مطلع نبودیم اما الان می‌دانیم میانگین مصرف دارو به تفکیک هر استان به چه شکل است. این درحالی است که میانگین مصرف دارو در جهان ۲ تا ۲.۳ قلم در هر نسخه است.
ناصحی بیان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته در بیمه سلامت ماهانه ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ASA در کشور مصرف می‌شود که اگر تامین اجتماعی هم همتراز با ما چنین عددی گزارش دهد یعنی ۴۲ میلیون ASA توسط افراد تحت پوشش بیمه‌ها مصرف می‌شود. یا مثلا میانگین آزمایش در هر نسخه ۱۰.۵ قلم است. آیا این تعداد علمی است؟ باید این موضوعات بررسی شوند که با شیوه نسخه‌نویسی الکترونیک این مهم محقق شده و اعداد و آمار دقیق استخراج می‌شود.
وی افزود: اطلاعات بسیار جامعی داریم که نسخه ‌نویسی برای تولید، واردات و ساماندهی مصرف دارو مناسب است و جلوی قاچاق، خرده فروشی‌های غیرضروری و … با نسخه‌نویسی الکترونیک گرفته می‌شود. البته همواره مشکلاتی برای فاصله گرفتن از روش سنتی و رسیدن به روش نوین وجود دارد، اما تغییر اجتناب ناپذیر است. اگر قرار باشد نظام ارجاع و پزشکی خانواده اجرایی شود، مباحثی مانند نسخه‌نویسی الکترونیک از لوازم اجرایی آن است. سخت‌ترین قسمت نظام الکترونیکِ سلامت، نسخه نویسی است که باید در کنار پرونده الکترونیک قرار گیرد. با تحقق نسخه نویسی الکترونیک دیگر داروخانه نمی‌تواند انبار اضافی داشته باشد، زیرا ورودی و خروجی داروخانه به دقت رصد می‌شود و مثلا می‌دانیم کدام دارو در کدام داروخانه موجود است و کجا آن دارو را ندارد.
او درباره کدینگ‌های متفاوت دارویی میان سازمان‌های بیمه‌گر در نسخه نویسی الکترونیک، ‌ گفت: این موضوع هم تا حد زیادی برطرف شده است و مشکل زیادی وجود ندارد.
وی در پایان درخصوص اجرایی شدن فرایند امضای الکترونیک پزشکان، تاکید کرد: منابع و مخارج ما مشخص است و ما تعهدات خود به بیمار و مراکز طرف قرارداد را پرداخت می‌کنیم. اینگونه نیست که پولی به سازمانی بدهیم که زیرساخت خود را اصلاح کند. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی امسال مصوباتی داشته است که به سازمان نظام پزشکی کمک می‌کند. به طور کلی حیطه وظایف هر دستگاه مشخص است و نمی‌شود که سازمانی وظیفه خود را به دیگران محول کند.

 

 

مدیرعامل بیمه دانا در نشست هم‌اندیشی کارکنان و نمایندگان استان هرمزگان:
بیمه دانا در سه ماه، ۷۸۰ میلیارد تومان سود شناسایی كرد

مدیرعامل بیمه دانا از سود ۷۸۰ میلیارد تومانی بیمه دانا در سه ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان تیرماه سال‌جاری، پرتفوی بیمه دانا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.
دکتر رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی کارکنان و نمایندگان شعبه خلیح فارس بیمه دانا در استان هرمزگان، ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله‌ در این استان، حفظ کرامت بیمه‌گذاران، تعادل ورودی‌ها و خروجی‌ها و همچنین لزوم تجدیدنظر در برنامه‌های توسعه‌ای را از اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد.
وی اظهار داشت: در راستای دستیابی به توسعه پایدار طبق برنامه سه ساله، برای سال اول ۷۰ درصد رشد، سال دوم ۵۰ درصد رشد و برای سال سوم به بعد ۴۰ درصد رشد پیش‌بینی کرده‌ایم تا در نتیجه ۱۰ درصد سهم بازار صنعت بیمه را به دست آوریم.مدیرعامل بیمه دانا بر لزوم کاهش بوروکراسی پیچیده اداری، واگذاری هر چه بیشتر اختیارات مدیران به شبکه فروش و نمایندگان شعب در راستای سیاست عدم تمرکز در ستاد تأکید کرد و بحث حاکمیت شرکتی، بهسازی و توانمندسازی سرمایه انسانی، چابک‌سازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک و هوشمندسازی فعالیت‌ها، انضباط‌بخشی مالی و تقویت حوزه سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین راهبردها و نقشه راه بیمه دانا برای دستیابی به اهداف فوق دانست. دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نماد «دانا» با حدود ۲۰ درصد رشد مثبت پس از چندین ماه در بورس آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر و اثربخش انتظارات سهامداران را تأمین نموده و موجبات افزایش ارزش شرکت در بازار سرمایه را فراهم سازیم.
وی در ادامه با بیان اینکه طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، رشد حدود ۳۰۰درصدی شاخص فروش بیمه دانا در بازار صنعت بیمه رقم خورد، افزود: قرارداد وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک فرصت بزرگ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای خدمت‌گزاری به جامعه معلمان در اختیار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه همه ما مدیون زحمات معلمان و فرهنگیان هستیم و باید به آنها احترام بگذاریم، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان تیرماه، تعداد فرهنگیانی که در سایت بیمه دانا ثبت‌نام می‌کنند از مرز یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر عبور خواهد کرد.
وی در خصوص عملکرد سه ماهه نیز با بیان اینکه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سود ظرف سه ماه، نصیب شرکت بیمه دانا شده است، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز به شاخص ذخائر شرکت در طول این مدت اضافه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان تیرماه سال جاری عملکرد بیمه دانا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کند و در صدر صنعت بیمه قرار گیرد.
در این مراسم پیش از سخنان دکتر رضا جعفری، حسین صادقی آقچه قشلاق رئیس شعبه خلیج فارس، ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیرعامل و هیئت همراه در استان هرمزگان و همچنین تشکر ویژه از دکتر رضا جعفری بابت اهداء کمک به زلزله‌زدگان این استان، گزارشی از عملکرد این شعبه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و سه ماهه اول سال‌جاری ارائه کرد.

 

 

 

کارشناس صنعت بیمه:
بخشودگی جرائم بیمه نامه منجر به افزایش صدورمی شود

یک کارشناس صنعت بیمه، اظهارکرد: بخشش های جرائم بیمه نامه شخص ثالث که سالانه دربازه های زمانی متفاوت توسط اعلام می شود منجر به افزایش صدور این بیمه نامه در این بازه های زمانی می شود.
طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه زمینی با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و در مناسبت ها اعلام می شود که در این فرصت اعلام شده، جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه بخشوده می‌شود.
“نیما لطفی” گفت: بیمه های شخص ثالث، بیمه نامه هایی اجباری هستند و تمامی وسایل نقلیه موتوری باید این بیمه نامه را تهیه کنند. وی، افزود: وقتی که اتومبیلی تحت پوشش بیمه نباشد هم زیان دیده و هم مقصر دچار مشکل خواهند شد و بخشش جرائم شخص ثالث که در مناسبت های خاص اعلام می شود باعث می شود که افراد به شرکت های بیمه ای مراجعه و درآن تاریخ با توجه به بخشودگی جرائم، حق بیمه اصلی را پرداخت کرده و وسیله نقلیه خود را بیمه کنند.
این کارشناس صنعت بیمه، تصریح کرد: اثراین بخشودگی جرائم سال به سال بیشتر شده، یعنی تعداد بیمه نامه های صادره شخص ثالث اجباری در کشورروبه افزایش است و این روش مثمر ثمربوده و دربازه زمانی مناسبت ها و اعیاد، تعداد صدور بیمه نامه های شرکت های بیمه ای افزایش پیدا می کند.
لطفی، خاطرنشان کرد که درحال حاضر مهم ترین مشکل، خودروهای برخی سازمان‌ها بوده که به دلیل آنکه از قوانین دیگری استفاده می کردند و الان باید مطابق با قوانین شخص ثالث عمل کنند جرائم زیادی دارند. وی، اذعان داشت که در قانون بیمه نامه شخص ثالث به این موضوع اشاره شده که تصمیم گیری درخصوص خودروهای این سازمان‌ها باید جداگانه باشد تا این معضل حل شود.
این کارشناس صنعت بیمه، گفت: برای اینکه مشکل عدم خرید بیمه نامه شخص ثالث برطرف شود می توان به غیر از بخشش های جرائم به مناسبت های مختلف، یک هماهنگی هم بین صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه مرکزی اتفاق بیافتد که این بازه های زمانی بخشش جرائم افزایش یابد.
لطفی، ادامه داد: گاهی اوقات، شرکت های بیمه ای در آن ایام فرصت صدور بیمه نامه را به دلیل حجم زیاد درخواست ها ندارند که می توان این بازه های زمانی را افزایش داد و همچنین می توان تقسیط بیمه نامه را مطرح کرد.
وی، اذعان داشت که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اگر بیمه مرکزی محدودیت تقسیط حق بیمه را بردارد و دست شرکت های بیمه ای را کمی بازبگذارد شاید افرادی که به دلیل فشارمالی از بیمه کردن وسال نقلیه خود امتناع می کنند، استقبال بهتری از این بیمه نامه داشته باشند.

 

 

پرداخت تعرفه‌های غیردولتی درمان ناباروری
معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل پرونده بیش از ۱۰ هزار زوج نابارور در این سازمان خبر داد.فرهاد خدایی گفت: درمان ناباروری تا سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر نبوده است بر اساس مصوبه هیئت وزیران خدمات درمان ناباروری از دوم شهریور ماه سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است و سازمان‌های بیمه گر استثنائاً تعرفه‌های غیردولتی درمان ناباروری را هم پرداخت می‌کنند.وی با اشاره به تشکیل پرونده بیش از ۱۰ هزار زوج نابارور تا کنون در این سازمان، ادامه داد: این زوجین خدمات خود را از مراکز طرف قراداد یا مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد دریافت کرده اند، مدارک خود را به سازمان تحویل دادند و بر اساس تعرفه‌هایی که برای این کار مصوب شده، هزینه‌های آن‌ها بازپرداخت شده است.وی گفت: تعهد سازمان‌های بیمه گر همواره تعرفه‌های دولتی بوده است، اما در این یک مورد یعنی درمان ناباروری استثنائاً تعرفه‌های غیردولتی را هم پرداخت می‌کنند.معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در این باره اضافه کرد: اگر بیمار به مرکز دولتی مراجعه کند بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و بیمار پولش را پرداخت می‌کند، اما اگر به مراکز غیردولتی حتی غیرطرف قرارداد مراجعه کند بازپرداختی که از سوی سازمان‌های بیمه گر به او پرداخت می‌شود بر اساس تعرفه غیردولتی است.
خدایی این را هم گفت که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی امر درمان بیمه شدگان همواره سعی کرده بیشتر از تعهدات مصوب هیئت دولت نسبت به ارائه خدمت به بیماران و همچنین پرداخت تعهدات و تسویه حساب عمل کند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا:
صورت های مالی ۱۴۰۰ بیمه آسیا بدون بند حسابرسی تصویب شد
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد و صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ این شرکت بدون بند مهم حسابرسی، به تصویب رسید.
در آغاز مجمع عادی سالیانه بیمه آسیا، فضل اله معظمی رییس هیات مدیره شرکت به عنوان رییس مجمع، در اظهارتی از تلاش ها و عملکرد موفقیت آمیز بیمه آسیا و تلاش های ارزشمند کارکنان و شبکه فروش این شرکت قدردانی کرد.
در ادامه این جلسه، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا نیز با استناد به گزارش ارائه شده از فعالیت های شرکت توسط هیأت مدیره به مجمع و سهامداران، تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۴۰۰ را بالغ بر ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پرتفوی بیمه ای با ۵۳ درصد رشد همراه بوده است که نسبت به رشد ۴۱ درصدی صنعت بیمه در این سال، به میزان قابل توجهی بالاتر است.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا نسبت خسارت این شرکت در سال ۱۴۰۰ را ۵۳ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بیمه آسیا در سال گذشته، ۶۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرد ولی توانست علاوه بر پرداخت دقیق و سریع خسارت ها، با اعمال ریسک سنجی مناسب و نظارت دقیق، نسبت خسارت را نسبت به سال های گذشته و همچنین در مقایسه با نسبت خسارت ۵۶٫۴ درصدی کل صنعت بیمه در این سال، کاهش دهد.
مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به سهم ۱۱٫۱ درصدی بیمه آسیا از کل بازار بیمه و ۱۶ درصدی از بازار بیمه خصوصی کشور اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط بازار بیمه کشور پس از شیوع بیماری کرونا، روند رو به رشد سهم بیمه آسیا از صنعت بیمه کشور در سال ۱۴۰۱ تداوم داشته باشد.در ادامه این جلسه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی از عملکرد بیمه آسیا در سال ۱۴۰۰ ارائه شد و برای نخستین بار، بند حسابرسی مهمی در این گزارش مشاهده نشد. تنها بند مشروط اعلام شده در این گزارش، مربوط به موضوعی است که نشات گرفته از مغایرت استاندارد ۲۸ حسابداری با آیین نامه ۵۸ شورای عالی بیمه می باشد که در گزارش مالی کلیه شرکت های بیمه به صورت معمول، وجود دارد.تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۰، تقسیم ۱۲۰ ریال سود بابت هر سهم بین سهامداران، تصویب بودجه به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی، انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های بیمه آسیا، از مهم ترین تصمیمات این مجمع عمومی بود.

هزینه اخذ رضایت محضری از زیان دیدگان بر عهده بیمه گر است
مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، اظهار کرد: از سال ۹۵ و همزمان با اجرایی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث (مصوب ۱۳۹۵)، دریافت رضایت از محضری از زیان دیده حوادث شخص ثالث جانی برای دریافت خسارت کمتر، ممنوع است اما قبل از سال ۹۵ ممنوع نبود.
“اروج گروسی” درخصوص ابلاغ بخشنامه جدید در این خصوص، گفت: این بخشنامه تنها یک تاکید براین مورد است اما این امکان هم وجود دارد که برخی از شرکت های بیمه ای از زیان دیدگان رضایت گرفته باشند و بیمه مرکزی مجددا تاکید کرده است.وی، تصریح کرد: قبل ازاینکه پرونده های با خسارت جانی به دادگاه برود به شورای حل اختلاف می رود که این امکان وجود دارد در آنجا، حل و فصل شود که دراینصورت شرکت بیمه یک رضایت از زیان دیده می گیرد که خسارت خود را دریافت کرده و هیچ شکایتی ندارد.مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، ادامه داد: درصورتیکه خسارت دریافتی برابر با مبلغ برآوردی باشد، دریافت رضایت مانعی ندارد اما هزینه اینکار برعهده شرکت بیمه گر است اما اگر کمتر از آن چیزی که به آن تعلق می گیرد دریافت کند رضایت ممنوع است.
گروسی، با بیان اینکه این بخشنامه در خصوص خسارت های جانی وشامل دو مورد است، گفت: اول اینکه شرکت های بیمه ای مجاز نیستند خسارت کمتر ازآن مبلغی که در رای نوشته شده را پرداخت کنند و رضایت بگیرند.وی، افزود: دومین مورد اینکه این امکان وجود دارد که شرکت بیمه یا بیمه گری برابر با همان رایی که صادر شده خسارت را پرداخت کند اما از زیان دیده رضایت هم بگیرد که در اینصورت هزینه اخذ رضایت محضری برعهده بیمه گراست.