نیلوفر منصوری: راه انداختن هر کسب‌وکار تازه‌ای نیاز به سرمایه دارد، اما نه سرمایه‌ای که میلیاردها دلار یا تومان پول بخواهد؛ سرمایه اصلی هوش، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری است که اکثر افراد موفق و سرمایه‌دار در وجود خود حس کرده بودند و با قدم گذاشتن در هدف و برنامه خود موفق شدند. سرمایه اصلی افرادی […]

نیلوفر منصوری: راه انداختن هر کسب‌وکار تازه‌ای نیاز به سرمایه دارد، اما نه سرمایه‌ای که میلیاردها دلار یا تومان پول بخواهد؛ سرمایه اصلی هوش، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری است که اکثر افراد موفق و سرمایه‌دار در وجود خود حس کرده بودند و با قدم گذاشتن در هدف و برنامه خود موفق شدند. سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه‌دار می‌شناسیمشان هوش، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است. اما دنیای امروز، دنیایی سراسر شگفتی است که حتی می‌توان بدون سرمایه مالی و جدا از دغدغه محیط خارج از خانه نیز درآمد سرشاری کسب کرد.

 

بسیاری از خانواده‌ها برای پس‌انداز یا گذران زندگی خود می‌خواهند که از نظر اقتصادی غنی‌تر باشند بنابراین بهترین راه کسب درآمد را در مشاغل خانگی می‌بینند. با توجه به اینکه نام‌گذاری امسال با نام  «حمایت از کالای ایرانی» و در راستای حمایت از تولیدات ملی، توسعه مشاغل خانگی نیز در راستای ترویج فرهنگ کار و افزایش اشتغالزایی نقش بسزایی دارد.

به گفته کارشناسان، کسب‌وکار خانگی به آن دسته کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که لزوما مشارکت همه اعضای خانواده را دربر نداشته و صرفا یک یا چند نفر از اعضای خانواده در آن به فعالیت اقتصادی مشغول باشند. این نوع فعالیت یکی از مطمئن‌ترین راه‌های درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری است و ۱۵ تا ۸۰ درصد نیاز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تأمین می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید در خانه راحت بنشینید و بدون هیچ مزاحمتی برای خودتان کسب‌وکاری راه بیندازید و پول خوبی هم دربیاورید، ایده‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که از طریق آن درآمدتان را افزایش ‌دهید.

 

ایده‌های پول‌ساز در منزل با سرمایه کم

  1. تولید محصولات دست‌ساز

اگر در ساختن عروسک، مجسمه، لوازم تزیینی و آرایه‌ای، اپلیکیشن و هر چیز دیگری مهارت دارید گزینه مناسب برای شما استفاده از این مهارتتان برای کارآفرینی با سرمایه کم است. بله ساختن هر چیزی هزینه‌های اولیه‌ای در بر خواهد داشت، اما معمولاً این هزینه‌ها را می‌توان با سرمایه کم نیز تقبل کرد و آن‌قدر هنگفت نیست که نیاز به سرمایه خیلی زیادی داشته باشید.

 

۲. واسطه‌گری در فروش کالا یا خدمات

اگر به هر دلیل قصد ساختن چیزی را ندارید، می‌توانید واسطه فروش کالا یا خدمات دیگران باشید و از این راه کارآفرینی کنید. بسیاری از کارآفرینان با فروش مجدد (واسطه‌گری) محصولاتی که قبلاً توسط شخص یا شرکت دیگری تولید شده‌اند، کسب‌وکارهای بزرگی راه‌اندازی کرده‌اند.

 

۳. تولید محتوا برای برندها برای جذب اسپانسر

جذب اسپانسر با محتوای باکیفیت می‌تواند ایده خیلی خوبی باشد. توجه داشته باشید محتواهای شما یکتا و منحصر بفرد باشد تا سئوی بالایی را به دست بیاورید. تمام نکات و فنون مربوط به تهیه محتوای باکیفیت را در نظر بگیرید. در صورت لزوم از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

 

۴. خدمات بفروشید

یک‌راه دیگر برای شروع کارآفرینی با سرمایه کم، فروش خدمات به‌جای یک محصول فیزیکی است. تنوع خدماتی که می‌توانید ارائه دهید به زمینه‌های، مهارت‌ها و علایق شما بستگی دارد. اگر تصمیم گرفتید از طریق استفاده از مهارت‌های شخصی خود به‌صورت فروش خدمات کارآفرینی کنید، یکی از مهم‌ترین مسائل، تهیه یک برنامه کسب‌وکار برای ساخت و تقویت نام تجاری شماست. داشتن وب‌سایت راه مناسبی برای نمایش دادن نمونه کارهای شما به مشتریان و حتی سرمایه‌گذاران است. تجارب و سوابق خود را مکتوب کنید و دربارهٔ صنعت یا حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید تولید محتوا را آغاز کنید تا به‌مرور بازدیدکننده جلب کنید.

 

۵. برنامه‌های اجتماعی و سرگرمی

می‌توانید برنامه‌های اجتماعی و سرگرمی تهیه کنید و هزینه عضویت ماهانه یا هفتگی برای اعضا در نظر بگیرید. سعی کنید برنامه‌های منحصربه‌فرد و عالی تهیه کنید. در صورت زیاد بودن مخاطب می‌تواند بستر مناسبی برای تبلیغات باشد.

 

۶. از خدمات کم‌هزینه استفاده کنید

در تمامی مراحل کارآفرینی در منزل، از آغاز تا مرحله رشد و توسعه، در کنار روش‌های اثربخش و البته گران‌قیمت، ابزارها و راه و روش‌های کم‌هزینه نیز وجود دارد. کافی است خلاق باشید و با برنامه عمل کنید. از طریق ابزارها وب‌سایت‌های متعددی که در اینترنت مجود است، می‌توانید وبسایتی کم‌هزینه طراحی کنید و بدون پرداخت هزاران دلار به طراحان، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. شبکه‌های اجتماعی ابزاری ارزان‌قیمت است که به شما این امکان را می‌دهد تا با میلیون‌ها کاربر در تعامل باشید.

 

۷. برگزاری کارگاه و سمینار

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارها به‌صورت مجازی و واقعی می‌تواند سود خیلی خوبی داشته باشد. این کارگاه‌ها در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد. شما حتی می‌تواند واسط بین کسانی باشید که مهارت خاصی دارند ولی وبلاگ یا سایت ندارند. جلسات آنلاین و مراسم حضوری با قشرهای مختلف جامعه می‌تواند جذاب باشد.