مشاور وزیر آموزش و پرورش در منابع درآمدی و امور اقتصادی گفت: از مجموع ۱۰۶ هزار مدرسه موجود، حدود ۸۵ هزار فضای آموزشی مشمول طرح حساب یکپارچه سازی مدارس می شوند. منصور مجاوری اظهار داشت: برخی از مدارس به دلیل قرار گرفتن در مناطق محروم و عشایری و فقدان دسترسی به سیستم بانکی نمیتوانند این […]
مشاور وزیر آموزش و پرورش در منابع درآمدی و امور اقتصادی گفت: از مجموع ۱۰۶ هزار مدرسه موجود، حدود ۸۵ هزار فضای آموزشی مشمول طرح حساب یکپارچه سازی مدارس می شوند.
منصور مجاوری اظهار داشت: برخی از مدارس به دلیل قرار گرفتن در مناطق محروم و عشایری و فقدان دسترسی به سیستم بانکی نمیتوانند این حساب را داشته باشند
از این رو مدیر در این مدارس موظف هستند دریافتیها را در قالب یک فیش به حساب جاری مدرسه واریز کند.
وی با بیان اینکه حساب یکپارچه مدارس، شفافسازی و اطلاعرسانی را برای اولیا دانش آموزان به دنبال دارد، تصریح کرد: یکی از دغدغههای اولیای دانش آموزان مبالغی است که به عنوان وجه ثبتنام دریافت میشود.
مجاوری ادامه داد: به منظور رفع این نگرانی و آسیبشناسی ابهاماتی که در پرداختهای مالی مدارس وجود دارد، حساب یکپارچه مدارس با همکاری و پیگیری معاونت توسعه پشتیبانی، معاونت آموزشی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر حوزههای مسئول دیگر وزارت آموزش و پرورش طراحی و راهاندازی شده است.
وی افزود: برای شفافسازی دریافتها و هزینه های مدارس، کارگروهی با حضور نمایندگانی از مدیران مدارس، ستاد و ادارات استانی تشکیل و در این نشستها چگونگی هزینهها در مدارس طرح موضوع و با بررسی قوانین مالی و حقوقی مدارس و با توجه به پیشرفتهای فناوری اطلاعات، حساب یکپارچه مدارس با هدف یک روش پرداخت و دریافت در تمامی مدارس راه اندازی شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با این طرح قصد داریم به پراکندگی حسابها در مدارس خاتمه دهیم، گفت: حساب جاری مدرسه همان حسابی است که تاکنون مدرسه با آن فعالیتهای مالی خود را انجام میداده و نیاز به افتتاح حساب جدید نخواهد بود و طبق روال گذشته علاوه بر مدیر، نماینده شورای معلمان و رئیس انجمن اولیا و مربیان در خصوص برداشت از حساب طبق دستورالعمل مالی اقدام می کنند.
مجاوری با یادآوری این نکته که در مدارس به اجبار هیچ مبلغی از اولیا دریافت نخواهد شد و اولیا برای ارتقای سطح آموزشی و تجهیزاتی مدرسه به اختیار در پرداخت مبالغی مشارکت میکنند، تصریح کرد: در این طرح برای هر دانشآموز کد شناسهای تعریف شده است که پرداخت مبلغ با آن کد قابل رهگیری است و مشخص میشود که هر دانشآموز چه مقدار وجه پرداخت کرده و در کدام امور هزینه شده است.