یک پیشنهاد داد که دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها به عنوان یکی از متولیان، به بحث سوادهای مرتبط با رسانهها ورود کند و موجبات افزایش سواد رسانهای فعالان حوزه رسانه را فراهم کند. مریم سلیمی؛ پژوهشگر ارتباطی و تصویری با بیان اینکه در حال حاضر سوادهای مرتبط با حوزه رسانه را میتوان شامل سواد رسانهای، […]
یک پیشنهاد داد که دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها به عنوان یکی از متولیان، به بحث سوادهای مرتبط با رسانهها ورود کند و موجبات افزایش سواد رسانهای فعالان حوزه رسانه را فراهم کند. مریم سلیمی؛ پژوهشگر ارتباطی و تصویری با بیان اینکه در حال حاضر سوادهای مرتبط با حوزه رسانه را میتوان شامل سواد رسانهای، سواد دادهای، سواد بصری، سواد عددی، سواد آماری، سواد اطلاعاتی، سواد خبری، سواد تبلیغاتی، سواد تکنولوژیکی، رایانه ای، دیجیتالی، سواد ارتباطی، سواد نقد و سواد هنری دانست، گفت: باید موجبات افزایش این سوادها در خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه فراهم شود. این عضو شورای سیاستگذاری و تألیف کتاب تفکر و سواد رسانهای آموزش و پرورش گفت: ورود دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه (به عنوان یکی از متولیان) به حوزه سوادهای مرتبط با رسانه میتواند خلاء آموزشهای لازم سواد رسانهای به فعالان حوزه رسانه را پوشش دهد. سلیمی گفت: هر میزان که سوادهای مرتبط با رسانه در خبرنگاران و … بالاتر رود، رسانهها از انواع آسیبها و هجمههای خبری و اطلاعاتی بیشتر در امان خواهند بود. وی افزود: در کنار برگزاری دورههای آزاد و نیز ویژه دریافتکنندگان کارت خبرنگاری، اخذکنندگان مجوزهای مطبوعاتی و …، دادن امتیاز در رتبهبندی رسانهها به سوادهای مرتبط با رسانهها میتواند گرایش به افزایش این سوادها را در رسانهها افزایش دهد.