مدیرکل سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی از فروش ارز خدماتی با ساز و کار جدید در ۱۱ بانک عامل خبر داد. مهدی کسرایی پور اظهار کرد: در بخشنامهها و بخش سوم مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی مصارف ارز خدماتی (غیربازرگانی) احصا شده که برخی از این مصارف به صورت نقد (اسکناس) و برخی به […]
مدیرکل سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی از فروش ارز خدماتی با ساز و کار جدید در ۱۱ بانک عامل خبر داد.
مهدی کسرایی پور اظهار کرد: در بخشنامهها و بخش سوم مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی مصارف ارز خدماتی (غیربازرگانی) احصا شده که برخی از این مصارف به صورت نقد (اسکناس) و برخی به صورت حواله قابل پرداخت هستند.
وی در ادامه افزود: در سازوکار جدید تعداد مصارفی که به صورت نقد قابل پرداخت هستند با توجه به محدودیت بانکها در روابط کارگزاری و عدم امکان انجام حواله افزایش یافته و نکته قابل توجه این است که برای سهولت و سرعت در انجام پرداختها منابع ارزی لازم برای انجام این موضوع پیشاپیش به صورت تنخواه از طرف بانک مرکزی در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد.
بسته حمایتی ویژه بانکپاسارگاد
با هدف کمک به شکوفایی اقتصاد
بانک پاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی صنایع داخلی و چرخه اقتصاد کشور بسته حمایتی ویژه خدمات بانکی را ارائه کرد. مشاور مدیرعامل و مدیر روابطعمومی بانکپاسارگاد گفت: بسته حمایتی ویژه بانکپاسارگاد شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و صدور انواع ضمانتنامه بانکی است.
خسرو رفیعی ادامه داد: بانکپاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، اقدام به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به اشخاص حقوقی، صاحبانمشاغل، فعالان اقتصادی و پذیرنـدگان فعـال دستگاههای کارتخوان بانک میکند. وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، مشتریان متناسب با ضریب امتیاز خود در بانک و با حداقل مانده در حسابهای جاری و کوتاهمدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات میشوند. نرخ این تسهیلات ۹ الی ۱۸ درصد برای حسابهای جاری و ۱۸ درصد برای حسابهای کوتاهمدت عادی است.
افزایش رضایتمندی مشتریان، هدف اصلی
بانک ملی ایران
با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره آموزش مدیریت عالی در بابلسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، شایان در این مراسم با اشاره به ضرورت آموزش برای ارتقای بهره وری کارکنان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان، سطح علمی سازمان را رشد و ارتقا می دهد.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین مزیت رقابتی سازمان ها هستند، گفت: اهمیت ارتقای دانش، مهارت و قابلیت های مدیران، ضرورت وجود یک برنامه جامع، کامل و پیوسته آموزشی را بیشتر آشکار می کند. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: هدف اصلی بانک افزایش رضایتمندی مشتریان است. برای رسیدن به چنین نقطه ای آموزش کارکنان برای کسب مهارت های لازم اهمیت فراوانی دارد.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: نظام بانکی کشور شعبه محور است، بنابراین یکی از الزامات مهم مدیریت، نظارت دقیق و منظم بر عملکرد شعب است.
همچنین داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در این مراسم با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای آموزش ضمن خدمت کارکنان گفت: وجود مدیران ارشد بانک، بر حساسیت برنامه ریزی این دوره آموزشی افزوده است، لذا برای ارتقای سطح آموزشی در این دوره، شاهد محتوای ثابتی در دروس نیستیم.
در این مراسم موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب استان مازندران نیز حضور داشت.
لازم به ذکر است مرحله اول این دوره آموزشی با حضور ۴۲ نفر از مدیران بانک ملی ایران در بابلسر در حال برگزاری است. مرحله دوم این دوره آموزشی در مشهد برگزار می شود.
محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و هیات همراه در ادامه از طرح های تکمیلی پروژه مجتمع تفریحی و توریستی میزبان بابلسر که با تسهیلات بانک ملی ایران در دست احداث است، بازدید کردند.