طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده که از بهمنماه سال ۱۳۹۴ طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانکهای عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد و چندین بار نیز به دلیل پرداخت نشدن معوقات گمرک به شرکت خودروساز، متوقف شده بود، این روزها به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور به دلیل […]
طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده که از بهمنماه سال ۱۳۹۴ طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانکهای عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد و چندین بار نیز به دلیل پرداخت نشدن معوقات گمرک به شرکت خودروساز، متوقف شده بود، این روزها به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور به دلیل مشکلات تولید به وضعیت شرکت خودروساز وابسته است.
مرتضی ضامنی آخرین وضعیت نوسازی تاکسیهای فرسوده را تشریح کرد و گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر سال گذشته فرآیند ثبت نامشان را تکمیل کردهاند که از این تعداد برای ۱۰۰۰ نفر پیش فاکتور صادر شده و در مرحله تحویل خودرو هستند و باقی افراد نیز تا پایان سال خودرو هایشان را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دیگر اقدامی تحت عنوان نوسازی تاکسیهای فرسوده در حال حاضر ، با سرعتی که قبلا انتظار داشتیم وجود ندارد، گفت: جلسات بسیاری با خودروساز و وزارت صنعت برگزار کردیم اما به واسطه نوسانات قیمت ارز و مشکلات تولید خودرو ، تولیدات شرکتهای خودروساز به شدت پایین آمده است که طبیعتا این امر نوسازی تاکسیهای فرسوده را تحتالشعاع قرار میدهد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور افزود: این تعهد از جانب خودروساز داده شده است که تمامی این ۴ هزار و ۵۰۰ نفری که ثبت نامشان تکمیل شده تا پایان سال خودروهایشان را تحویل بگیرند اما از طرف شرکت خودرو ساز هنوز هیچ برنامهایی برای ثبت نام جدید اعلام نشده است. به عبارت دیگر تعهدات قبلی در حال انجام است ولی از تعهدات جدید خبری نیست.
ضامنی در بخش دیگری از صحبتهایش به وضعیت ثبتنام تاکسی برلیانس نیز اشاره کرد و گفت: پیش فاکتور حدود پانصد دستگاه تاکسی برلیانس صادر شده است که از این تعداد ۲۵۰ دستگاه آن از ابتدای آغاز این طرح به متقاضیان تحویل داده شده است. اما ادامه این طرح منوط به وضعیت شرکت خودرو ساز است.