سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به جلوههایی از تولید، کار و سرمایه ملی در کتب درسی گفت: باید زمینه علاقهمندی دانشآموزان به مصرف کالای ایرانی را فراهم کنیم اما نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل را از طریق کتب درسی حل کنیم. حیدر تورانی درباره اقدامات انجام شده پیرامون فرهنگ سازی برای […]
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به جلوههایی از تولید، کار و سرمایه ملی در کتب درسی گفت: باید زمینه علاقهمندی دانشآموزان به مصرف کالای ایرانی را فراهم کنیم اما نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل را از طریق کتب درسی حل کنیم.
حیدر تورانی درباره اقدامات انجام شده پیرامون فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی اظهار کرد: وظیفه اصلی ما این است که برای دانشآموزان فرهنگسازی کنیم و عرق ملیشان را بالا ببریم.
وی افزود: باید زمینه علاقهمندی دانشآموزان به مصرف کالای ایرانی را فراهم و آن را تقویت کنیم. البته فراموش نکنیم تا زمانی که کیفیت یک کالا مطلوب نباشد افراد به سمت آن نمیروند. لازم است کیفیت کالای ایرانی نیز ارتقاء یابد و ما در کنار مجموعه صنعت و تولید کشور، دانش آموزان را به خرید این کالاها تشویق کنیم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به جلوههایی از تولید، کار و سرمایه ملی در کتب درسی گفت: به عنوان مثال در درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم در درس ۷ فصل چهارم به موضوع و نحوه پرداختن به عوامل تولید (منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی) و مهم دانستن نقش نیروی انسانی در تولید کالا، داشتن مهارت و تخصص در روند تولید کالا، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به این منظور که از نظر اقتصادی وابسته نباشیم اشاره شده است.
خانواده اولین محیطی است که کودکان مهارت ها را الگوبرداری می کنند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده اولین محیطی است که کودکان مهارت ها را الگوبرداری می کنند، گفت: ضروری است خطاهای تربیتی خانواده رفع شود.
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده در رفتار سازی نسل آینده بسیار حائز اهمیت است؛ کودکان در خانواده ها به سرعت و همواره تصویر برداری می کنند و الگوبرداری از رفتار والدین رفتارهای آن ها را می سازد.
وی اضافه کرد: در واقع کودکان در خانواده است که عصبانی شدن، کنترل خشم، مهربانی کردن صداقت و دروغ را یاد می گیرند.
بطحایی با بیان اینکه اولین محیطی که کودکان مهارت های خودشان را تقلید و الگو برداری می کنند خانواده است، گفت: در همان ایام کودکی نشانه های الگوبرداری ها را می بینیم. در واقع پس از خانواده جمع هم سالان و سپس مدرسه دومین و سومین محیط فراگیری است.
وی تاکید کرد: باید محیط های یادگیری را سرزنده تر، با نشاط تر و شاداب تر بسازیم. خیلی ها توقع دارند که بچه ها مانند یک بزرگسال عمل کنند و این شروع یک خطای تربیتی است.
بانوان بسیجی در مسیر اربعین ۷۰ موکب ایجاد می کنند
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: ۶۰ تا ۷۰ موکب برای ارائه خدمات به زائران توسط بانوان بسیجی در استان های مختلف در مسیر راهپیمایان اربعین حسینی ایجاد می شود.
مینو اصلانی افزود: در استان های مختلف برنامه ریزی برای ایجاد موکب های ویژه خدمات رسانی به زائران اربعین انجام شده است تا بانوان بتوانند خدمات مطلوبی به زائران در طول این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ارائه دهند.
وی تصریح کرد: در موکب ها ارائه خدمات به زائران، برپایی نماز جماعت و سخنرانی با موضوع احکام با حضور بانوان بسیجی برنامه ریزی شده است که امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.
اصلانی اعزام مبلغان زن با همکاری ستاد اربعین و بسیج طلاب به مناطق مرزی را از دیگر برنامه های بسیج زنان برای اربعین حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: این مبلغان نیز در موکب هایی که در مسیر اربعین راه اندازی می شود، به زائران خدمت می کنند. وی همچنین به برگزاری سه نشست تخصصی در دانشگاه تهران با موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: این نشست ها شامل اربعین و جهانی شدن، اربعین و امت سازی و نقش خانواده در اربعین است که با حضور اساتید دانشگاه، محققان و پژوهشگران حوزه اربعین برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: برای عمق بخشی بیشتر اربعین در سطح کشور، در استان ها هم برنامه هایی برای اربعین حسینی پیش بینی شده است اما در سه دانشکده از دانشگاه های تهران این نشست ها برگزار می شود.