شیر مدارس به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هاله ای از ابهام است و منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم. وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: سازمان برنامه و بودجه با پیش بینی های انجام شده این وعده را داده که برای ۶ ماهه دوم سال توزیع شیر صورت گیرد حتی با اینکه تعداد […]

شیر مدارس به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هاله ای از ابهام است و منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم. وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: سازمان برنامه و بودجه با پیش بینی های انجام شده این وعده را داده که برای ۶ ماهه دوم سال توزیع شیر صورت گیرد حتی با اینکه تعداد دفعات کمتر باشد.
سید محمد بطحایی در حاشیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نهمین دوره مجلس دانش آموزی شروع شد و مثل همیشه نشاط و امید در مجامع دانش آموزی موج می زند، افزود: دانش آموزان منتخب به عنوان نماینده در ابتدا دو یا سه نفر نظراتی را ارائه کردند که البته در طول این دو روز ارائه نظراتشان ادامه دارد.
بطحایی به حضور ۱۵۰ نماینده در مجلس دانش‌ آموزی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان منتخب هر استان مشاوران مدیرکل نیز محسوب می شوند و ابلاغی را از مدیرکل استان دریافت می کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آنان نظرات خود را ارائه می کنند علاوه براین یک فرآیند نظام مندی نیز دارند که کمیسیون هایی در مجلس تشکیل می شود که هریک دستورکاری دارند و نمایندگان در این کمیسیون ها در طول سال تحصیلی جلساتی را برگزار می‌کنند و نظرات خود را به دبیرخانه ارائه می دهند و با جمع بندی دبیرخانه در اختیار نهادهای تصمیم ساز قرار می گیرد. بطحایی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی در سال های گذشته فراز و فرودهایی داشته است، تصریح کرد : در طول ادوار مختلف مجلس نظرات راه گشایی داشته است که هم در کتب درسی و هم در برنامه های آموزشی و پرورشی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: مهمترین ماموریت و هدف مجلس و این فرایند که از سطح مدرسه آغاز شده و به سطح ملی می رسد نوعی تمرین مهارت های اجتماعی و مهارت های تصمیم گیری است و این تمرین بیشتر نقش الگوبرداری و الگوسازی دارد اما در متن این فرایند پیشنهادهای بسیار سازنده ای را تاکنون دریافت کرده ایم که به بخش های کارشناسی مربوطه سپرده شده و در مواردی نظرات باعث اصلاح آیین نامه و دستورالعمل هایی در محتواهای آموزشی شده است.
وزیر آموزش و پرورش درباره نقش مجلس دانش آموزی در سند تحول گفت: یکی از مهم ترین وظایفی که این تشکل دارد توسعه متوازن تربیتی در ساحت های شش گانه است. بطحایی یادآور شد: شالوده اصلی سند تحول این است که باید فرایند تربیت به گونه ای باشد که در تمام ساحت های شش گانه تربیت استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود و مسیر تربیت را طی کنند.
وی گفت: یکی از این موضوعات تشکل های دانش آموزی است که در آموزش و پرورش دارای سابقه طولانی و یکی از این تشکل ها، مجلس دانش آموزی است.
بطحایی در پاسخ به سوالی درباره سهمیه استخدام معلولان در آموزش و پرورش و رعایت نکردن آن نیز اظهار داشت: در مواردی که تعداد متقاضی کمتر از سهمیه اختصاص یافته بود نمی توانستیم سهمیه ۳ درصد را اختصاص دهیم اما در سایر مواردی که تعداد متقاضی به اندازه سهمیه بوده استفاده کردیم البته مواردی که سهمیه باقی بماند در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا بتوان این سهمیه را در سال های بعد ذخیره و به سرجمع اضافه کنیم.
وی درباره تعطیلات زمستانی مدارس ادامه داد: امسال فعلا تکلیف این موضوع روشن نیست.