دکتر اسلامی قبل از وزارت راه و شهرسازی در مدت تصدی استانداری مازندران تجارب گرانبهایی از وضعیت یک استان ساحلی کشور بدست آورد که می تواند در مسئولیت جدید از آن بعنوان یک راهکار عملی استفاده کند. مازندران به تنهایی یک کشور است منطقه استراتژیکی که قطب تفریحی توریستی،کشاورزی ، اقتصادی و ورزشی کشور پهناور […]
دکتر اسلامی قبل از وزارت راه و شهرسازی در مدت تصدی استانداری مازندران تجارب گرانبهایی از وضعیت یک استان ساحلی کشور بدست آورد که می تواند در مسئولیت جدید از آن بعنوان یک راهکار عملی استفاده کند.
مازندران به تنهایی یک کشور است منطقه استراتژیکی که قطب تفریحی توریستی،کشاورزی ، اقتصادی و ورزشی کشور پهناور جمهوری اسلامی محسوب می شود.
سهم این استان در تامین مایحتاج اساسی کشور از جمله برنج،گوشت سفید، میوه و مرکبات ،ماهی،دام و طیور بر مسئولین پوشیده نیست و قطعا با برنامه ریزی مطلوب علاوه بر تامین نیازهای داخلی می توان محصولات این منطقه را به کشورهای مختلف بویژه کشورهای حاشیه دریای خزر صادر نمود.
در میان استانهای ساحلی، مازندران نسبت به سایر استانها در فاصله ۱۹۰ کیلومتری تهران واقع شده است و شهرستانهای ساحلی محمودآباد ، فریدونکنار و بابلسر نزدیکترین شهرهای ساحلی، میزبان میلیونها گردشگران داخلی و خارجی هستند.
از طرفی طی یک سال آینده با راه اندازی فاز اول اتوبان تهران شمال شهرستانهای چالوس و نوشهر در غرب مازندران میزبان میلیونها گردشگر خواهند شد و از سویی مسافت ۲۰۰ کیلومتری فعلی از این دو شهر ساحلی به حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتر کاهش می یابد.
با عنایت به آمار موجود در میان شهرهای ساحلی شمال، بابلسر دارای جایگاه ویژه ای است که نمی توان این نقطه جغرافیایی را با هیچ شهری در شمال قیاس کرد تردد حدود ۷ میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز ۱۳۹۷ به شهرستان ۱۳۰ هزارنفری بابلسر گویای این واقعیت است که مردم به این نقطه از خاک ایران بی اندازه علاقمندند و این استقبال در شرایطی است که این شهرستان از ارائه سرویس مناسب و در خور شان مهمانان محروم است.
باید به این نکته اشاره کرد سه راه جاده ای چالوس،هراز و فیروزکوه بطور مدام و مستمر شلوغترین و متاسفانه ناامن ترین جاده های کشور تلقی می شوند که در ایام عید و تعطیلات فصلی تابستان، پذیرای حدود بیست میلیون نفر مسافرند.
رویکرد جدید مردم ایران بدلیل تغییر قیمت ارز، ایرانگردی است و هیچ منطقه ای برای ایرانیان به اندازه شمال و بالاخص مازندران جاذبه ندارد.
وجب به وجب خاک ایران متعلق به تمام مردم ایران است و مازندران نیز نگین درخشان سرزمین پهناور ماست .
دکتراسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی می تواند با استفاده از نیروهای عظیم خبره این وزارتخانه ۷۰ هزار نفری چاره ای بیاندیشد تا ملت ایران در عرصه راه از وقوع خطرات جانی رهایی یابند نجات جان انسانها وظیفه خطیری است که قصور در انجام آن گناهی نابخشودنی است استان مازندران به ییلاق پایتخت نشینان مبدل شده است و البته این حق همه هموطنان ماست که از این موهبت الهی بهره مند شوند اما سطح خدمات در این استان در زمینه های مختلف نه تنها زیینده و شایسته نیست بلکه ظلم و جفا به همه ایرانیان به ویژه مازنی های باصفا و مهمان نواز است.
تحقیقات میدانی نشان می دهد در برخی از ایام تعطیلات، شهر ساحلی ۷ هزارنفری سرخرود مازندران میزبان ۲۲۰ هزار نفر گردشگری بوده که بین دو تا سه شب در این منطقه اقامت نموده اند.
وزارت راه و شهرسازی بازسازی و تکمیل آزاد راه تهران شمال و جاده هراز را در راس برنامه های عمرانی قرار دهد چرا که این خطوط ،مسیر تردد جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از استانهای مختلف کشور ماست.با تلاش کارکنان فداکار حوزه راهداری در سالهای اخیر نقاط حادثه خیز جاده های شمال کمتر شده اما خطر همچنان مسافران را تهدید می کند.
نمایندگان محترم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز از دولت و وزیر محترم بخواهند تا این امر مهم محقق شود .
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی:
مشکل ارز نیمایی ایرلاینها تا حدودی حل شده است
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی جلسه مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری با وزیر راه و شهرسازی را سازنده ارزیابی کرد و گفت: مشکل تخصیص ارز نیمایی به ایرلاینها تا حدود زیادی مرتفع شده است. مقصود اسعد سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به نشست مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری با وزیر راه و شهرسازی گفت:در این نشست با توجه به اشرافی که آقای وزیر بر مسائل صنعت حملونقل هوایی کشور دارند، مسائل و مشکلات و چالشهایی که شرکتها با آن روبرو هستند را مطرح کردیم و خوشبختانه دستورات خوبی ارائه شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به تاکیدات وزیر در بحث هماهنگی کلیه ارکان صنعت با یکدیگر، شاهد افق روشنتر و بهتری برای خدمترسانی بهتر و بیشتر برای مردم باشیم. خصوصا با توجه به محدودیتهای شدیدی که اکنون وجود دارد، این جلسه میتواند برای ارائه خدمت بهتر به مردم عزیز راهگشا باشد. سامانی در ادامه از حل مشکل تخصیص ارز نیمایی به ایرلاینهای کشور خبر داد و گفت: مشکلاتی که در این مورد وجود داشت، تا حدود زیادی با همکاری که بانک مرکزی و بانکهای عامل داشتند، مرتفع شده و ارز برخی از شرکتها تامین شده است. مواردی نیز اکنون در دستور کار است که امیدواریم به نتیجه برسد.
خرید سوخو منتفی نشده است
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به اینکه خرید هواپیمای سوخو سوپرجت صد منتفی نشده است، گفت: شرکتهای هواپیمایی مذاکراتی با سوخو داشتند و سوخو بر اساس آنچه خود اعلام کرده، برای فروش هواپیما به ایران باید از اوفک مجوز بگیرد. وی ادامه داد: درخواست شرکت سوخو به اوفک ارائه شده اما هنوز جواب مثبت یا منفی دریافت نشده است. در واقع آمدن سوخو به کشور، به پیگیری این شرکت بستگی دارد. اگر سوخو جدیت بیشتری در این موضوع داشته باشد، قطعا میتواند به ایران بیایید. سامانی به مساله کاهش قطعات آمریکایی سوخو نیز اشاره کرد و گفت: کاهش قطعات آمریکایی سوخو به زیر ۱۰ درصد نیز سیاستی است که خود این شرکت باید بررسی کند. سوخو به دنبال کاهش قطعات آمریکایی است، اما اینکه این مهم در چه مقطعی به نتیجه برسد، به اقدام سوخو بستگی دارد. به هر حال ما به عنوان بهرهبردار در این مرحله، با توجه به اینکه شرکتها توافقنامهای را با سوخو امضا کردهاند، پیگیر اجرایی شدن این توافقنامه هستیم.