به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در پايان سفر به استان گلستان در جمع  مديران استاني تاكيد كرد: بايد به فرايند سرمايه گذاري به عنوان يك تكليف سرعت ببخشيم.   محمد اسلامی در جمع مسئولان استانی با تاکید بر ارتقای ضریب پاسخگویی به مردم اظهار داشت: ارتقای پاسخگویی به مردم […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در پايان سفر به استان گلستان در جمع  مديران استاني تاكيد كرد: بايد به فرايند سرمايه گذاري به عنوان يك تكليف سرعت ببخشيم.

 

محمد اسلامی در جمع مسئولان استانی با تاکید بر ارتقای ضریب پاسخگویی به مردم اظهار داشت: ارتقای پاسخگویی به مردم باید مهمترین اقدام باشد تا با استفاده بهینه از منابع و فرصت ها به صورت نتیجه گرا عمل کرده و برای آنچه پیش چشمان مردم است و از نظر آنها اولویت دارد با اهتمام ویژه برخورد کنیم.

 

وی ادامه داد: پروژه ها نباید سنواتی باشد چون اگر این طور باشد اهداف آن پروژه را از بین می برد. باید تلاش به نحوی باشد که پروژه ها در زمان بندی خودش به پایان رسیده و این با ارزش ترین اقدام است. منابع محدود است و همیشه با کاستی هایی مواجه هستیم اما امروز مدل ها و الگوهایی که برای اجرای برنامه و سرمایه گذاری وجود دارد، متنوع است.

 

وزیر راه و شهرسازی در این زمینه افزود: در این مسیر مهمترین اقدام و نگاه این است که از منابع و سرمایه های مردم استفاده کنیم تا سرمایه گذاری تسهیل شود. قطعا با بستن پروژه ها و ردیف بودجه محدود این اتفاق نخواهد افتاد و در این مسیر تسهیل گری و ساده سازی در کنار ایجاد مزیت های اقتصادی به سرانجام رسیدن پروژه ها کمک خواهد کرد.

 

اهمیت بندر خشک اینچه برون به عنوان یک اولویت ویژه کشور

 

محمد اسلامی با اشاره به مزیت ها و جاذبه های همه جانبه سرمایه گذاری در تمامی حوزه های حمل و نقل گفت: تمام حوزه حمل و نقل کشورمان و تمام زیرساخت های آن مزیت و جاذبه های اقتصادی دارد و الزاما نباید فقط آزادراه داشته باشیم تا از محل عوارض آن بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم. در این خصوص باید با جلب سرمایه گذاران مستعد و علاقه مند شرایط را برای توسعه سرمایه گذاری ها فراهم کنیم.

 

وی افزود: این کار باید در استان گلستان با توجه به دامنه توسعه‌ای آن به صورت ویژه مد نظر باشد و مسیر توسعه‌اش را سرعت دهیم. پروژه خشک اینچه برون به عنوان یک تحول بزرگ اقتصادی تنها برای استان گلستان نیست و قطعا در کل کشور تاثیرگذار است. به همین خاطر است که سرعت بخشیدن به فرآیند سرمایه‌گذاری از مهمترین تکالیف است. به همین خاطر هیچ مدیری حق ندارد اداری برخورد کند و باید اقداماتش به سرعت بخشیدن سرمایه گذاری ها منجر شود چون این بندر خشک یکی از اولویت های مهم کشور است.

 

وی ادامه داد: در این خصوص پیگیری پروژه راه‌آهن این بندر و ایجاد مراکزی که قرار است به عنوان بارانداز در مسیر آن ایجاد شود باید با سرعت پیگیری تا با جذب سرمایه گذار ما را به اهداف این پروژه نزدیک کند.

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به دستور رئیس جمهور و اختصاص بودجه لازم جهت کنترل ۵۲ نقطه حادثه خیز استان گلستان اشاره و در این خصوص گفت: در بحث ایمنی راه ها و کنترل نقاط حادثه خیز استان گلستان با دستور مقام عالی ریاست جمهوری از ۲۲ تقاطع با افزایش ۳۰ تقاطع به عدد ۵۲ رسید.

 

وی افزود: در این زمینه آقای رئیس جمهور دستور تخصیص منابع را صادر کردند تا سازمان راهداری و شرکت ساخت تعهد خودشان را با مشارکت استانداری و با این کمک از ۲۲ به ۵۲ تقاطع برسانند تا به یکباره کار انجام بگیرد. بنابراین از این پس با همان الگویی که توافق شده بود کار برای تملک و آزادسازی توسط استان و عملیات مهندسی را وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرارداد و پیگیری می کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین برای طرح دو بانده کردن نوکنده تا جنگل گلستان که مرز استان قلمداد می شود لازم است با پیگیری اعتبار آن در مصوبات سفر آورده شده تا منابع لازم و ردیف مخصوص آن در اعتبارات سال ۹۸ پیش بینی شود.

 

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه با اشاره به بحث توسعه فرودگاه گرگان که دیروز(دوشنبه) افتتاح چند طرح کمک ناوبری در آن صورت گرفت، اظهار داشت: یک نکته مهم در حوزه حمل و نقل به توسعه فرودگاه گلستان بر می‌گردد که با تشکر از تلاش های صورت گرفته امید است با مذاکراتی که با ایرلاین های مختلف خواهند داشت تعداد و نظم پروازها به گرگان را شاهد باشیم.

 

وی افزود: درخصوص توسعه ترمینال و پارکینگ فرودگاه با پیمانکاران معرفی شده صحبت شد تا با سرعت بیشتری کار را تمام کرده و با همراهی سازمان هواپیمایی کشور شاهد زیر بار رفتن این فرودگاه باشیم. جا دارد در این خصوص تشکری هم از نمایندگان محترم مجلس که در این سفر ما را همراهی کردند، داشته باشیم.

 

هیچ راننده‌ای نباید بدون بیمه باشد

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بحث بیمه رانندگان اظهار داشت: در بحث بیمه رانندگان طبق گزارشی که ما دریافت کردیم هیچ راننده بدون بیمه نداریم و اگر راننده ای باقی مانده حتما باید بیمه شود. منابع این مساله تامین است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: بعد از گفت و گویی که ۲۶ آذر داشتیم دیگر شاهد صدور بخشنامه‌ای نبودیم و کمیته فنی برای پیشبرد امور در برنامه قرار دارند و با اختیار دادن به استان ها مقدمات کار آغاز شده است. البته هر استان شرایط خاص خودش را دارد و ادارات کل راهداری هر استان به طور مجزا امور را پیگیری می کنند.

 

عدم هزینه کردن اراضی مرغوب در ساخت و ساز

 

محمد اسلام در ادامه صحبت‌هایش در جمع مدیران استان گلستان با اشاره موضوع مسکن و بافت فرسوده در این استان اظهار داشت: گرگان و شهرهای استان گلستان از فقر زمین مجاز برای ساخت و ساز در رنج است. با این حال ما نمی توانیم اراضی مرغوب خودمان را برای ساخت و ساز هزینه کنیم و به همین خاطر باید وضعیت موجود را بهسازی و ارتقاء دهیم.

 

وی افزود: در استان گلستان و به ویژه گرگان فرصت های زیادی وجود دارد. در این زمینه ابلاغ صورت گرفته در خصوص بازآفرینی تنها نباید یک ابلاغ باشد و برای وزارت راه و شهرسازی مهم اتفاقی است که باید بیفتد. در کمسیون ماده ۵ و شواریعالی شهرسازی اصلاحات لازم باید صورت بگیرد تا ما بتوانیم بارگذاری متناسب با ظرفیت و استعداد شهر را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در این خصوص همچنین بافت های تاریخی از نظر بهسازی و بهبود بهره‌وری مورد هدف باشد تا به این نحو بازآفرینی شود. در همین خصوص وزارت راه و شهرسازی از همه کسانی که قدرت ساخت و ساز و انبوه سازی دارند برای مشارکت در این برنامه دعوت به عمل می‌آورد. سال آینده در استان گلستان باید شاهد عملیاتی شدن ۲۹۰۰ بافت فرسوده استان باشیم. امیدواریم با مشارکت مردم در بحث بهسازی بافت ها شاهد زنده شدن بافت های فاخر شهری مان باشیم.