رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک گفت: به طور طبیعی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدای شروع آن که به سال ۸۴ باز می‌گردد، اثربخشی آن کاهش یافته است. سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد:سال ۸۴،  تعداد ۲ میلیون خودرو […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک گفت: به طور طبیعی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدای شروع آن که به سال ۸۴ باز می‌گردد، اثربخشی آن کاهش یافته است.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد:سال ۸۴،  تعداد ۲ میلیون خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد بودند و همه روزه یک میلیون «معادل ۵۰ درصد» آن اجازه ورود به محدوده را داشتند.

وی در ادامه اشاره کرد: در حال حاضر اگر صرفا پلاک خودروهای شهر تهران را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون پلاک تهران در سامانه شماره گذاری ثبت گردیده است؛ که طبعاً ما شاهد افزایش نسبی حجم ترافیک و آلودگی ناشی از آن هستیم. مهماندار رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی، راه برون رفت از مسئله آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد، تغییر در  مدیریت این محدوده می باشد. در این شرایط اگر بخواهیم به مردم فشار اقتصادی نیاوریم و طرح های غیر عوارضی و غیر پولی ورود به این محدوده را دنبال کنیم، به نظر می رسد تقسیم بندی پلاک‌های خودروها به ۳ دسته  به نحوی که از ۶ روز هفته هرکدام از این دسته‌ها قادر به استفاده و تردد در دو روز هفته باشند، راهکار مناسب تری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.‌